Anti Cosmic.

Hier tref je alle topics aan die te maken hebben met gnostiek en religieuze aangelegenheden.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 08 dec 2010, 04:30

Via dit artikel wil ik wat meer informatie geven over de fundamenten van Gnostisch Satanisme. Vanuit zowel QFF als daar buiten bestaat er een grote interesse in dit onderwerp. En die interesse neemt toe. Die toename in interesse hangt samen met de tijd (tijdstip) waarin we hier leven. Daar kunnen we het op een later tijdstip nog eens over hebben. Dit artikel is geschreven vanuit Anti Cosmisch perspectief.De tekst bevat persoonlijke kennis en eigen woorden en komt voort uit ervaring met betrekking tot deze materie. Mochten er in de tekst passages voor komen die (grote) gelijkenis vertonen met (eventueel) gedachtegoed van Tempels, dan berust dat op toeval. Het is geenszins mijn bedoeling AC Temples te onteren. Wel heb ik dezelfde doelstelling en het is de tijd om te herinneren.SINcerely, nextworldorder. A-causaal/Pandimensionaal.Veel (zo niet ALLE) waardevolle kennis is terug te vinden in de "traditionele" Gnostiek. Kennis waarvan men denkt dat het al lang verdwenen is kun je nog steeds terug vinden in de Gnostiek. De betekenis van Namen, de Kracht van het gesproken woord, de kennis van emanaties, de kennis van essenties/sferen/krachten/stromen (currents). Binnen de Gnostiek (van het Griekse woord 'gnosis' = kennis) wordt geleerd (en ervaren) dat onze Kosmos voort is gekomen vanuit een "Pandimensionaal Vlak", genaamd het (Dynamisch) Pleroma. In het Pleroma heerst geen Orde. Alles is Niets. Geen Beperkingen.Geen dualiteit.Het waarneembare heelal (Kosmos) is (door een "gebeurtenis", NIET door een God/"Persoon" geschapen!!) ontstaan VANUIT dat Pleroma. In wezen zou je kunnen zeggen dat "een paar van de mogelijkheden van het Pleroma zijn gekristalliseerd/geïsoleerd". Dus niet PANDIMENSIONAAL maar "Beperkt dimensionaal". De "kennis" van het Pleroma leert ons en laat ons ervaren (indien wij herinneren) dat de essentie vande oorsprong nog steeds in die "beperkt dimensionale" emanatie aanwezig is. Op dezelfde manier dat een kind dezelfde essentie bezit als de ouders die het verwekten.ALLES wat "bestaat" binnen zo'n emanatie (dus OOK ons universum IS zo'n emanatie/voortvloeisel) is in wezen "gevangen" daar binnen. Hier zijn geen onbegrensde mogelijkheden. In wezen worden we hier vastgehouden in een kooi van beperkingen.Zelfs binnen de meest gesloten kringen van de Gnostiek is "kennis van het Pleroma" niet alom vertegenwoordigd. Zoals we uit bovenstaand stukje hebben kunnen begrijpen is de essentie van het Pandimensionale Pleroma (Chaos, Kaos, The Elevenfold united as One) is nog immer aanwezig binnen, door, buiten en rondom Kosmos (10, De Demiurg's creatie, de emanatie vanuit het Pleroma). In wezen is deze "Primal Force" de tegenstander/vijand van het causale, het begrensde. Voor de Gnostisch Satanist is deze wereld een gevangenis. (Ook voor enkele, ENKELE ingewijden in de "traditionele" Gnostiek). De A-causale essentie is dus nog steeds verbonden met Kosmos en laat deze terugkomen tot het Pleroma. (Chaos, 11.) De enige ontwikkeling binnen onze wereld (10) is van een de-genererende aard.Als je oud genoeg zou kunnen worden om een berg tot stof te zien vergaan gedurende tijd dan zou je dat kunnen ervaren. Laat me een vergelijking trekken: Stel je water voor. Dat is vloeibaar, vormloos. Gewoon water zoals we dat kennen. Stel je dan een ijsblokje voor.........ook water. Maar het is niet vormloos, niet vloeibaar, als je het neerlegt stroomt het niet zo maar overal heen, toch is het vochtig en toch is het gewoon water. Dus vloeibaar is Chaos en ijs is Kosmos. Het ijsblokje (Kosmos) heeft de essentie van water (het IS water) en is dus van binnen en buiten daar mee omgeven. Met andere woorden, dat ijsblokje drijft in water. Dus WAT gebeurt er met dat ijsblokje na verloop van tijd?....................THINK HARD! HAPPY DISCOVERIES  Nextworldorder. 07-12-2010. 11 to kill the 10.
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 08 dec 2010, 04:44

Bye bye Kosmos :o

Er is dan dus geen garantie op een nieuw ijsblokje, maar de potentie is er wel.

Maar om de vergelijking met de ijsblokjes even door te trekken is "de apocalyps" een langzaam proces van smelten ?
het is niet wat het lijkt,... het is veel erger
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

wo 08 dec 2010, 04:47

IJsblokje wordt Chaos...
“In individuals, insanity is rare; but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.” ~ Friedrich Nietzsche ~
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 08 dec 2010, 04:50

Maar om de vergelijking met de ijsblokjes even door te trekken is "de apocalyps" een langzaam proces van smelten ?
Wel, voor mij persoonlijk bestaat er niet zoiets als een apocalypse (the sooner it'll be over the better, lol) maar vanuit '10" perspectief gezien wel ja.

(prikkel, prikkel..)

:egypte:
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 08 dec 2010, 04:57

*Listen between the lines.....*

nWo
11
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 08 dec 2010, 05:02

[quote name="PakNak"]Netjes NWO 8) zo klaar als een ijsklontje.[/quote]

Thanks bro! :love:
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 08 dec 2010, 05:06

Wel, voor mij persoonlijk bestaat er niet zoiets als een apocalypse (the sooner it'll be over the better, lol) maar vanuit '10" perspectief gezien wel ja.

(prikkel, prikkel..)

:egypte:

Daarom stond hij ook tussen aanhalingstekens.
Ok dit kan je dus als een cosmic event beschouwen.
Maar aangezien wij niet allen één zijn kan je dit dus ook als een persoonlijk iets zien.
Het ijsblokje is fractal, het bestaat uit allemaal kleine ijsblokjes van bevroren bewustzijn en één van die ijsblokjes ben ik.

:brak:
lostaname
QFF Gold Member
QFF Gold Member

wo 08 dec 2010, 05:11

[quote name="nextworldorder"]

nWo
11[/quote]

Oke, als Enigma fan heb ik o.a. dat nummer kaal geluisterd. Maar is er nog iets dat ik gemist dat je dat zegt?
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

wo 08 dec 2010, 05:11

[quote name="nextworldorder"]

nWo
11[/quote]

Cadeautje voor NWO....:

“In individuals, insanity is rare; but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.” ~ Friedrich Nietzsche ~
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 08 dec 2010, 05:14

[quote name="lostaname"][quote name="nextworldorder"]

nWo
11[/quote]

Oke, als Enigma fan heb ik o.a. dat nummer kaal geluisterd. Maar is er nog iets dat ik gemist dat je dat zegt?[/quote]

Misschien wel............hangt er van af of je iets "mist".
:masonic:

[quote name="Het Dolle Eland"][quote name="nextworldorder"]

nWo
11[/quote]

Cadeautje voor NWO....:

[/quote]

Stor, STOR tack!
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

wo 08 dec 2010, 05:23

[quote name="nextworldorder"][quote name="lostaname"][quote name="nextworldorder"]

nWo
11[/quote]

Oke, als Enigma fan heb ik o.a. dat nummer kaal geluisterd. Maar is er nog iets dat ik gemist dat je dat zegt?[/quote]

Misschien wel............hangt er van af of je iets "mist".
:masonic:

[quote name="Het Dolle Eland"][quote name="nextworldorder"]

nWo
11[/quote]

Cadeautje voor NWO....:

[/quote]

Stor, STOR tack![/quote]

Mycket välkommen!

Nog eentje dan vóór het slapen gaan...WEL helemaal afkijken deze clip - eentje om eens goed over na te denken!

:love:
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 08 dec 2010, 05:25

Ken ik al een hele tijd Eland. :-)
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

wo 08 dec 2010, 05:28

[quote name="nextworldorder"]Ken ik al een hele tijd Eland. :-)[/quote]

Okay dan....nederige buiging voor ons bestaan ;-)
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 08 dec 2010, 05:31

Okay dan....nederige buiging voor ons bestaan ;-)
Oeijjjjjjjjj, da's er eentje die ik niet verteer ben ik bang....... :smokey:

Grrrr. :bezweer:
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 08 dec 2010, 06:30

Een beetje Googlen op Pleroma en ik deed deze vondst;

Pleroma: A Digital Drama (2010)
by Stephen Lucas
Pleroma is a multimedia drama about the torment of unfulfilled desire and revenge. The text, music, and animation were composed by Stephen Lucas, using mostly open source software like Pure Data and Blender.

Pleroma: A Digital Drama (2010) from Stephen Lucas on Vimeo.

Embedden lukt niet geloof ik...
Plaats reactie

Terug naar “Gnostiek / Religie”