*FEAR BASED DENIAL*

Hier tref je alle topics aan die te maken hebben met gnostiek en religieuze aangelegenheden.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 07 jan 2011, 04:05

*FEAR BASED DENIAL* De laatste paar dagen ben ik in ijn omgeving iets opener (lees: actiever) geworden voor wat betreft het kenbaar maken dat ik een hobby heb (roeping, lol) in de vorm van QFF. Kortom, ik ben sociaal aan het doen. Ik wou eigenlijk wel eens weten WAT de gemiddelde Nederlander/mens weten van de laatste ontwikkelingen m.b.t. de actualiteiten. En dan krijg je onderstaande gesprekjes:N2: "Goh, hebben jullie gisteren het nieuws gezien? Vreemd he?" (doelend op de vogels en vissen)A: "Je bedoelt die brand?" (Nexion trekt een wenkbrauw op)N2: "Nee, ik bedoel eigenlijk dat die vogels zo dood uit de lucht komen vallen. En dat vissen massaal sterven"A: "Ja, daar heb ik iets over gehoord gisteren. In Amerika is een zwerm vogels door de bliksem getroffen."N2: "Nou nee, die zijn niet door de bliksem getroffen en het is niet een  zwerm in Amerika. Wereldwijd vallen er al bijna 3 dagen vogels dood uit de lucht. Ja, ook in Europa.En vissen sterven ok massaal. En de bijenpopulatie is ook al bijna met de helft afgenomen".(Stilte........)Tijdens zo'n stilte wordt het pas echt interessant. Meestal ben ik dan met een groepje mensen en laat ik merken dat ik donders serieus ben en geen BS aan het verkopen ben. Binnen enkele seconden druipen er een paar af. Je ziet ze even denken, conclusies trekken, intuïtie neemt het over..........can't take it gotta go!  Tsja, en dan is er nog een heuse onafgesloten discussie op QFF! Jawel. Een dag of 2 geleden waren Qff-ers, ROI, Baphomet, Dromen en Nexion2 aan het brainstormen en uitwisseling van standpunten/visies/ et all  betreffende het begrip "leegte". Ver in het (zeer interessante en verhelderend) gesprek was er bijna sprake van een miscommunicatie en de "spanning"/energie was te voelen in de reacties over en weer. Op zeker moment definieerden we 2 soorten leegtes en dat werd wel eens door elkaar gehaald. Op zich niets mis mee.Er zijn 2 "leegtes". De eerste is de "Universele" leegte. Datgene waarbinnen alle mogelijkheden aanwezig zijn en te verwezenlijken zijn door Wil en Intentie (NIET te verwarren met de 11 uit Chaosophy). Kortom "De Leegte der Mogelkijkheden, zeg maar. Esoterisch, Astraal geef het maar een naam.De 2e Leegte is van minder positieve aard en zorgt er voor dat de mens verstoten blijft van ontwikkeling van het bewustzijn. "Ik bedoel DIE leegte dat er voor zorgt dat de mensen niet meer bij bepaalde kennis kan komen en weet hoe je bewustzijn te verruimen door anders naar de zaken om je heen te kijken dan dat je gewend bent!", stampvoette Baphomet. "Daar wil ik het nu niet over hebben", zei Nexion, of iets van die strekking. "That will do for NOW", bokte Baphomet nog eens na. Het gesprek dat we hadden (terug te vinden op QFF, ff zoeken als je geprikkeld bent) was van behoorlijk nivo en we waren BIJNA bij de essentie van die discussie. Daarom wil ik die hier graag voortzetten voor iedereen die daar ook zo zijn/haar gedachten over heeft. Wat nu volgt is mijn persoonlijke visie. Wat ik toen die avond eigenlijk nog wilde zeggen maar de puf niet meer voor had.De leegte die er voor zorgt dat de mens niet meer een "hogere" ontwikkeling kan realiseren is eigenlijk meer een resultaat dan en leegte in beginsel. Die leegte (die het overgrote deel van de mensheid tegenwoordig heeft, tegen wil en dank maar zich er niet van bewust) wordt veroorzaakt door 2 zaken.*FEAR BASED DENIAL*  Het is mij de laatste tijd temeer bevestigd door ervaring dat veel mensen gewoon niet willen weten dat er bepaalde zaken spelen. Men hoort iets aan, kan er eigenlijk niet om heen, realiseert zich dat acceptatie er van hun hele wereldbeeld verandert. Mensen zijn bang voor grote veranderingen en als ze die veranderingen kunnen tegenhouden (omdat het toch niet gebeurt binnen hun tijd van leven. Veel gehoord excuus). "Als ik accepteer wat ik nu hoor, dan zijn dit en dit de consequenties want dan is dat en dat dus ook waar...Nee daar waag ik me niet aan en ontken het gewoon tegen beter weten in en ga door, waar ik mee bezig was!"Point taken i guess. Da's 1De tweede is eigenlijk veel nastier! Namelijk, HOE ontwikkel je je bewustzijn? Door daar tijd aan te besteden is slechts 1 vereiste. Maar wel de belangrijkste. heb je die tijd niet dan moet je daar tijd voor WILLEN maken. Wil je daar tijd voor maken dan moet je dat ook DOEN. Doe je dat niet en je realiseert je dat je niet verder komt dan heb je geen enkele reden tot klaagzang! Anders wordt het als je prikkels van buitenaf krijgt. Dat je continue wordt bezig gehouden met de dingen van je dagelijkse leven. Verantwoordelijkheden, beslissingen, verplichtingen, uitgeblust zijn van dit soort dingen maar het toch ook niet "op willen geven". Naast deze verplichtingen, hebben we dan nog het verenigingsleven, "sociale hobbies", ons avondje TV, avondje heftig gamen "om vandaag van me af te laten glijden".Hierdoor worden mensen "counter-productive". Men behaalt geen voortgaande resultaten in die zin dat hun vormgegeven leven steeds verbeterd maar hun innerlijke ontwikkeling slechts stagneert op het nivo waar het is. Is het daar lang genoeg dan gaat dat nivo zelfs naar beneden.My "2" cents. Nexion2 11 as 1   
blackbox
Administrator
Administrator

vr 07 jan 2011, 05:56

Nice topic Nexion.

Ik zie overeenkomsten met mijn belevingen.
Veel mensen zeggen ook: Is het ooit anders geweest dan? Wat wil je eraan doen dan?

En inderdaad ik mis bij veel mensen de WIL om verder te zoeken...zo van tis allemaal wel best zo.

Nou heb ik dat juist helemaal niet. Ik heb een enorme 'drive' om verder te komen met mijn bewustzijntje.. ;-)
illuminati of my own reality
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

vr 07 jan 2011, 07:33

Ha! die Next!
Mooie Post man!

Afgelopen 3 weken heb ik het nodige meegemaakt hier, daarbij mij uiterst verbaasd over mensen en plaatsgevonden situaties.

Nu ben ik 'fysiek' dus leeg zeg maar, echter wel bewuster van zaken.

Vanavond even 'film-time' en mijn lieve vrouw kwam - zonder dit te hebben aangekondigd - thuis met de film Mr. Nobody.

Deze film stond op mijn verlanglijstje, maar nog niet de tijd gehad om daar eens rustig voor te gaan zitten.

Dus 'tijd' nam wederom weer het heft in handen en gaf mijn liefste de tools en trigger om thuis te komen met die film, biertjes en chippies.

Hoe mooi dus dat 'leegte' gevuld kan zijn met zaken die gebeurd zijn en nog staan te gebeuren.

De film is een topper! En een must voor elke QFF member!

G- :love:
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 07 jan 2011, 08:12

Bij mij was er een trauma voor nodig om te ontwaken uit mijn slaap wandelende toestand waarin ik verkeerde...waarin miljarden mensen verkeren...

Er is geen animo, geen mentaliteit, geen wilskracht, onder de mensen. Zoals je het al ongeveer stelt:Er is geen tijd. Het systeem waarin wij leven is zo geconstrueerd dat er geen tijd is voor de ontwikkeling van ieders bewustzijn..

Deze mensen zullen dan ook in een circeltje blijven komen en gaan.

;-)
mrslucy
QFF Gold Member
QFF Gold Member

vr 07 jan 2011, 14:44

Nice topic!

Merkte zelf ook dat ik een tijdje 'stil' stond door alle verplichtingen,revalidatie etc..was ook altijd uitgeput.Nu ik ben gaan schiften en prioriteiten ben gaan stellen merk ik dat ik weer Denk en verder kijk..en ja hoor the energie is flowing again.Ik WIL verder zoeken.It's time to wake up people!
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 07 jan 2011, 14:59

ik heb daar toen wel eea over gezegd.
Ik vroeg toen aan baphomet of hij doelde op een meer psychische leegte.
waarbij het mijn idee was dat we die aan het vullen zijn met een hoop bullshit zoals materialisme en sportgekte.

veel mensen om mij heen worden alleen nog "blij"wanneer er iets gekocht kan worden, het salaris gestort is of wanneer een voetbalteam wint van een ander team.

mensen zijn blij met afleiding omdat ze die leegte voelen....
Dat bedoel IK met die leegte.
Kan iemand zeggen of dat dan hetgeen is wat toen bedoeld werd.

dit tov de leegte als zijnde universele potentie
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 07 jan 2011, 15:27

veel mensen om mij heen worden alleen nog "blij"wanneer er iets gekocht kan worden, het salaris gestort is of wanneer een voetbalteam wint van een ander team.
Inderdaad,.......en vergeet de vakantie niet omdat dat ook "zo hoort"....
:-x

*Spiritual lockdown*
Har-o-bed
QFF Gold Member
QFF Gold Member

vr 07 jan 2011, 16:02

t kost ook wel wat tijd om het kaf van het koren te scheiden. Ik snap ook wel dat veel mensen daar geen tijd/zin in hebben.
Tot nu toe werkt het bij mij ook meer verwarrend, kan zelfs wel stellen dat mijn vormgegeven leven daardoor stagneert, denk door gebrek aan tijd voor mezelf wellicht dat ik over een aantal jaar wel de vruchten ga plukken.

Waar jij het over hebt Dingo daar kon James van Nibu mooie schrijfsels over produceren. Echt jammner dat je dat niet kan teruglezen. Ging een btj over de oorzaak der dingen.

Deze post kwam ik nog tegen van Bapho, vond ik interessant. Komt een beetje overeen met de vraag die ik eens voor jou had Next. Dat balletje zal ik binnenkort eens opgooien in het cafe.

[quote name="Baphomet"]Die echte schat bestaat uit zoveel meer dingen dan alleen maar goud PakNak... Ik bedoel Dingus.

Voornamelijk de verloren gegane of goed verstopte kennis van diverse mysterie scholen uit het echt verre verleden...

En ja daar gaat ook veel kennis in schuil over het hoe en waarom van het zijn, en bevat talloze "tricks" om het de ziel wat aangenamer te maken.

De aandacht hebben ze mooi weten te verleggen door de eeuwen heen waardoor de mens verder en verder van de natuur af is komen te staan.

Je zou ergens kunnen concluderen dat er een grote samenhang tussen dat grote geheim en de natuur bestaat en dat wij mensen hier ook naar zouden moeten leven in plaats van ons te focussen op door mensen verzonnen nonsens om de geest / ziel bezig te houden...

Jedi MIND Tricks...

:egypte:[/quote]
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 07 jan 2011, 16:15

ja...vakantie.
iedereen moet altijd "even weg, ertussenuit"

ik probeer dan altijd duidelijk te maken dat wanneerje je leven naar je zin indeeld je niet meer zo nodig weg "moet"

sowieso zie ik altijd mensen die het hele jaar bezig zijn hun huis "leuk"te maken en als ze dan 3 weken vrij zijn .....gaan ze weg!

Ik vermaak me feitelijk overal maar thuis zijn vind ik heeeeerlijk
Dromen
Administrator
Administrator

vr 07 jan 2011, 17:26

Mooi topic, mooie reacties :-)

Ben het eens met de rest. Kan mijn voorbeeld wel noemen, maar dies hetzelfde als die van jullie :P
mozes
QFF Gold Member
QFF Gold Member

vr 07 jan 2011, 18:29

Same here.
Ik kaart regelmatig dingen aan.
Maar altijd komt direct dat aangeleerd zelfverdediging mechanisme boven drijven.

Voorbeeldje.
Iemand in de keet is echt met zijn voeding bezig.
En zet smorgens alles wat hij die dag gaat gebruiken op de tafel neer.
Het ziet er allemaal echt lekker uit, vrolijke verpakkingen, die bij voorbaat al een feel good geven.
Ik kijk even naar enkele etiketten, en allemaal zijn ze verrijkt met aspartaam en smaak versterker (E621).
En merk dan ook droog op, Geen wonder dat je de hele dag rond stuitert, je zit gewoon gif te vreten.

Iedereen schiet in de lach, en dan zegt een leiding gevende, Het is maar goed dat je niet weet wat je eet, want dan ad je niets meer.
Ik weer, dat is 1 van de meest domme opmerkingen die je kan maken.
Hij natuurlijk geïrriteerd...
En ik ben weer de rare in de keet...
Hij heeft kids, dus ik zeg dan weer, dus jij stopt je kinderen bewust vol met die troep, want je weet dat het bestaat, dus je bent je er bewust van, maar het interesseert je eigenlijk niet echt dat je ze eigenlijk langzaam vergiftigd?

Ach het went, en ik blijf het doen.
Echter alleen als ik weet dat er iets van blijft hangen bij iemand.

Meestal reageren de oudere met zoiets van, Boeie zal mijn tijd nog wel duren.
En dan zeg ik weer, maak je maar niet ongerust, daar heb jij geen last meer van straks,maar jouw kids zijn straks wel lekker verneukt... boeie toch...
De meesten zijn dan op hun ziel getrapt, want waar bemoei ik me mee,dat is hun leven toch.

Kijk, en op dat moment heb ik iets gewonnen, ineens is er even dat bewustzijn, wat sterker is dan het verdediging mechanisme.
Alleen word er dan ineens een muurtje opgetrokken.

ps, ik mis een preview knopje
Dromen
Administrator
Administrator

vr 07 jan 2011, 18:36

Ik was trouwens gisteravond een beetje bedroeft.

Ik kwam erachter (en dit zeg ik toch met lichte emotie) dat jullie waarschijnlijk de enigste zijn met wie ik 'dit' kan bespreken. Gisteravond een poging gedaan mijn ouders eens te 'triggeren'. Ze keken iets omtrent de beveiliging bij die koptische kerken (3-koningen, 6 jan.). Dus ik vroeg een beetje hier en daar wat. Zonder aanvallen, of pijlen op mn ouders te schieten, gewoon een beetje vragen. Maar ik geef t op. Het gesprek heeft nog geen 2 minuten geduurd. Mijn moeder is katholiek, vader protestants. Ik vroeg gewoon 'waarom 3-koningen', waarop mijn ouders niet echt uitleg konden geven. Mijn vader zo: jezus geboren op eerste kerstdag, hen vieren dit op 6 jan.'. Waarop ik antwoorde dat Jezus waarschijnlijk niet geboren is op eerste kerstdag. Oeps. En dat er altijd, in alle religies een 'drie-eenheid' is. Vader, Zoon, Heilige Geest.

Meteen boos gezicht. Bats. Discussie gesloten.

Ik heb gewoon bijna meer met jullie dan met mijn 'sociale' omgeving, met mijn 'echte' omgeving.

Triest.
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

vr 07 jan 2011, 19:07

[quote name="Dromen"]Ik was trouwens gisteravond een beetje bedroeft.

Ik kwam erachter (en dit zeg ik toch met lichte emotie) dat jullie waarschijnlijk de enigste zijn met wie ik 'dit' kan bespreken. Gisteravond een poging gedaan mijn ouders eens te 'triggeren'. Ze keken iets omtrent de beveiliging bij die koptische kerken (3-koningen, 6 jan.). Dus ik vroeg een beetje hier en daar wat. Zonder aanvallen, of pijlen op mn ouders te schieten, gewoon een beetje vragen. Maar ik geef t op. Het gesprek heeft nog geen 2 minuten geduurd. Mijn moeder is katholiek, vader protestants. Ik vroeg gewoon 'waarom 3-koningen', waarop mijn ouders niet echt uitleg konden geven. Mijn vader zo: jezus geboren op eerste kerstdag, hen vieren dit op 6 jan.'. Waarop ik antwoorde dat Jezus waarschijnlijk niet geboren is op eerste kerstdag. Oeps. En dat er altijd, in alle religies een 'drie-eenheid' is. Vader, Zoon, Heilige Geest.

Ik heb gewoon bijna meer met jullie dan met mijn 'sociale' omgeving, met mijn 'echte' omgeving.

Triest.[/quote]

Ik schreef het al in de Schreeuw Doos...:
Je zal wellicht ook steeds meer ervaren én jezelf verbazen, dat er eigenlijk heel erg veel mensen niet echt snappen en de interesse missen in onze prachtige wereld en dus alleen maar vast zitten in hun eigen ik en eigen wereldje.
Hou er daarom rekening mee, dat je steeds meer op jezelf komt te staan met een handje vol anderen.

Aanvullend: Onze goede vriend Jezus, kon bewijzen wat hij wilde en had zelfs grote steun én een hele grote aanhang. Maar de beste man stierf uiteindelijk ook eenzaam en alleen aan het kruis, met een handje vol mensen aan zijn voeten.

G- :love:
wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 07 jan 2011, 19:07

Dromen, vraag je ouders waar in de Bijbel de datum staat van de geboorte van Jezus. De datum van 25 december is pas door de Romeinen ingevoerd om de midwinterfeesten te vervangen. Als de Bijbel hen zo heilig is, dan kunnen ze op z'n minst antwoord geven over die datum ;-)

Waarom de koptische (en oosters-orthodoxe) kerk Kerstmis NU pas vieren? (7 januari trouwens, 6 januari avond is kerstavond, zoals bij 'ons' 24 december).
Zij gebruiken een afwijkende kalender (Koptische; Oosters-orthodoxe gebruikt Juliaanse kalender). Die kalenders zijn niet meegegaan in de datum verschuiving die de Gregoriaanse kalender een aantal honderd jaar geleden had.

Drie koningen is voor de Koptische en Oosters-Orthodoxe christenen dus ook pas over 2 weken.

Interessant detail: de Oktoberrevolutie in Rusland 1917 vond volgens 'onze' kalender plaats in November ;-)
combi
Administrator
Administrator

vr 07 jan 2011, 19:10

[quote name="Dromen"]Ik was trouwens gisteravond een beetje bedroeft.

Triest.[/quote]

Ik ben zelf niet gelovig opgevoed en merk dat dat alleen al mensen bang? kan maken.
Blijkbaar is hun (van vele die ik in mijn leven tegenkom dan en echt niet allemaal dus!)het wereldbeeld/bestaansrecht zo afhankelijk van een figuur die alles gecreëerd heeft.
Op het moment dat jij of een ander uitlegt dat er niks of wat anders is slaat men helemaal dicht, niks nieuws!

Wel heel moeilijk lijkt me als dat degene zijn die het dichts bij je zouden moeten staan.
Plaats reactie

Terug naar “Gnostiek / Religie”