Shadowlight

Hier tref je alle topics aan die te maken hebben met gnostiek en religieuze aangelegenheden.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

za 21 aug 2010, 23:36

Hallo iedereen.

Allereerst zou ik willen uitleggen waarom ik dit topic heb geopend.
Of, beter gezegd misschien, waarom NIET. In geen geval is hetgeen wat ik hier ga oppennen bedoelt om de lezers tegen me in het harnas te jagen, of mensen te schofferen door hun geloof/levenswijze onderuit te halen, evenmin als (al dan niet verkapte) propaganda van Satan of de Duistere Sferen.

Eeuwen en eeuwen lang zijn er boeken vol geschreven door de “volgelingen” van het Licht over de Duivel en zijn handlangers. Met de opkomst van het nieuwe geloof in de westerse wereld (Christendom) werden de Oude Goden de slechterikken en werden door de Christenen verbannen naar de Hel (die ze er speciaal voor creëerden) en de rest is geschiedenis. Maar hier ga ik later vast nog wel veel uitgebreider op in.

Eeuwen en eeuwen lang is de natuurlijke aard van de mens onderdrukt door doctrines die de mens beroven van alles wat hem/haar mens maakt. Wat is er mis met mens zijn met al de tekortkomingen en eigenschappen? Waarom zijn alle zonden van het Licht juist die eigenschappen die mensen nodig hebben om een mentaal, fysiek en spiritueel leven te KUNNEN lijden?

Priesters, Guru’s, Lama’s, Imams, iedere vertegenwoordiger van het Licht predikt het in bedwang houden van het Ego en de bestanddelen van dat Ego worden bestempelt als “slecht”, onheilig of (om nog meer schuldgevoel op te wekken) het werk van Satan, of het Duister.
Verloochen je aard, verlangens en natuur en ontvang verlichting.
Ook dit onderwerp zou ik graag meer willen belichten in dit topic. Puur ter informatie. Tegengewicht.

Even dit……

Iedere religie van spirituele aard is een uitvinding/maaksel van de mens [zelf]. De mens heeft een heel arsenaal goden geschapen en geschriften geschreven met niets meer dan zijn eigen, lichamelijke brein.
Omdat hij een Ego heeft en dat simpelweg, om welke reden dan ook, niet kan accepteren ontstaat de nood om het Ego te externaliseren (later meer) en meestal met resultaat dat er een groots spiritueel “handvat” ontstaat dat hij God noemt. En…..

God kan alles doen wat de mens niet mag zoals magie bedrijven, wonderen verrichten, controle en macht uitoefenen zonder schijnbare verantwoording naar wie of wat dan ook etcetera. Als een mens zo’n god nodig heeft en herkent in Zijn e

Vragen staat vrij.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 22 aug 2010, 04:47

Test.
baphomet
Administrator
Administrator

zo 22 aug 2010, 04:56

[quote name="NextWorldOrder"]Test.[/quote]

Zo haha mooie test hoor! ;)
1119 AD
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 22 aug 2010, 17:54

Wat je zegt Pak, wat je zegt. Ik zit te denken........zal ik al die reacties ook over zetten,.....hoe pak jij dat aan?
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 22 aug 2010, 18:05

Lots of ideas, lots of pending articles:

* Satanic Statements uitwerken
* Persoonlijk netwerk uitbreiden
*Psychologie-shit.....

...........can't wait. But i have to 4 now, dammit!!!!!!! :lol: :lol:
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

do 21 okt 2010, 23:07

Op verzoek plaats ik hier een aantal interessante posten en conversaties uit het Shadowlight topic dat ik ooit ben begonnen op Niburu. Een aantal mensen uit mijn omgeving hebben hier om gevraagd en willen graag meer weten.

Komt er aan. Vanavond begin ik er mee.
Groet, Next
baphomet
Administrator
Administrator

do 21 okt 2010, 23:12

Hehe eindelijk! Kan ik daar ook in alle rust weer eens van voor af aan beginnen te lezen!

Thanks mate!
1119 AD
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

do 21 okt 2010, 23:16

Nah, vanaf pagina 2 want de eerste pagina ben ik kwijt......

YW, mate.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

do 21 okt 2010, 23:18

Hallo iedereen.

Allereerst zou ik willen uitleggen waarom ik dit topic heb geopend.
Of, beter gezegd misschien, waarom NIET. In geen geval is hetgeen wat ik hier ga oppennen bedoelt om de lezers tegen me in het harnas te jagen, of mensen te schofferen door hun geloof/levenswijze onderuit te halen, evenmin als (al dan niet verkapte) propaganda van Satan of de Duistere Sferen.

Eeuwen en eeuwen lang zijn er boeken vol geschreven door de “volgelingen” van het Licht over de Duivel en zijn handlangers. Met de opkomst van het nieuwe geloof in de westerse wereld (Christendom) werden de Oude Goden de slechterikken en werden door de Christenen verbannen naar de Hel (die ze er speciaal voor creëerden) en de rest is geschiedenis. Maar hier ga ik later vast nog wel veel uitgebreider op in.

Eeuwen en eeuwen lang is de natuurlijke aard van de mens onderdrukt door doctrines die de mens beroven van alles wat hem/haar mens maakt. Wat is er mis met mens zijn met al de tekortkomingen en eigenschappen? Waarom zijn alle zonden van het Licht juist die eigenschappen die mensen nodig hebben om een mentaal, fysiek en spiritueel leven te KUNNEN lijden?

Priesters, Guru’s, Lama’s, Imams, iedere vertegenwoordiger van het Licht predikt het in bedwang houden van het Ego en de bestanddelen van dat Ego worden bestempelt als “slecht”, onheilig of (om nog meer schuldgevoel op te wekken) het werk van Satan, of het Duister.
Verloochen je aard, verlangens en natuur en ontvang verlichting.
Ook dit onderwerp zou ik graag meer willen belichten in dit topic. Puur ter informatie. Tegengewicht.

Even dit……

Iedere religie van spirituele aard is een uitvinding/maaksel van de mens [zelf]. De mens heeft een heel arsenaal goden geschapen en geschriften geschreven met niets meer dan zijn eigen, lichamelijke brein.
Omdat hij een Ego heeft en dat simpelweg, om welke reden dan ook, niet kan accepteren ontstaat de nood om het Ego te externaliseren (later meer) en meestal met resultaat dat er een groots spiritueel “handvat” ontstaat dat hij God noemt. En…..

God kan alles doen wat de mens niet mag zoals magie bedrijven, wonderen verrichten, controle en macht uitoefenen zonder schijnbare verantwoording naar wie of wat dan ook etcetera. Als een mens zo’n god nodig heeft en herkent in Zijn e

Vragen staat vrij.
baphomet
Administrator
Administrator

do 21 okt 2010, 23:22

[quote name="NextWorldOrder"]Nah, vanaf pagina 2 want de eerste pagina ben ik kwijt......

YW, mate.[/quote]

Maakt het feest niet minder groot! Dankjewel nogmaals!
1119 AD
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

do 21 okt 2010, 23:22

door nextworldorder op 06 maart 2010 19:33

nwo schreef:
De beschreven Bosjesmannen leven dicht bij de natuur en in de ogen van ons westerlingen zijn het (bijna) wilden. Niet veel meer dan dieren in het veld. Deze bosjesmannen realiseren zich dat als er eten moet komen ze ZELF op jacht moeten. Wanneeer hun dorp door een andere stam word bedreigd moeten zij ZELF het dorp verdedigen. Nageslacht ontstaat door ze ZELF te maken en ZELF op te voeden, waardoor je ZELF weer op jacht moet!
Niets goddelijks en spiritueels aan.
Toch hebben deze volkeren een heel uitgebreid spiritueel leven met ik weet niet hoeveel rituelen. Hun godheden zijn gebasseerd op hun eigen persoonlijke leefwereld. Zijn ze afhankelijk van de jacht? Dan maken ze een god van/voor de jacht die ze vervolgens weer ZELF creeren. Zij weten dat zowel het vleselijke als het spirituele geintegreerd zijn in 1 wezen:ZIJZELF.
Zij hebben geen gevoel en interpretatie van goed of slecht.Hebben zij dat wel dan heeft die stam ooit te maken gehad met missionarissen in het verleden. Of ander contact met westerlingen of westerse Witlichtreligies.
mypos schreef:
Ben ik het niet mee eens.

Waarom zouden zij geen interpretatie van goed en slecht hebben?

Volgens mij is dat iets wat in het menszijn zit. Dat voorbeeldje wat ik aanhaalde was van een stam die nooit contact had gehad met andere culturen. Dus in hun cultuur werd het als iets goeds gezien om de vijanden te martelen totaan hun dood.

Het westen heeft alleen een andere! interpretatie van goed en slecht. Dus het zijn allebei INTERPRETATIES. Het ene totaal anders dan het andere. Bedacht door de mens zelf. Wat dus laat zien dat er geen universeel slecht of goed bestaat.

Hetzelfde geldt bv voor iemand die een hele nare ervaring meemaakt, bv een verkrachting. Dit bestempelen wij als slecht. Maar als de persoon door deze ervaring heel veel leert, dan kan je dat weer als goed bestempelen. (als ik hier mensen mee kwets die dit meegemaakt hebben, bij voorbaat mijn excuses).

Wij hebben dus ervaringen. Goed en kwaad bestaan alleen omdat wij (als mensen) dit bedacht hebben.
De bosjesmannen (heb je ze weer) hebben zeker niet dezelfde goed en kwaad kwalificatie dan wij. Dingen gebeuren, dat accepteren ze. Op sommige dingen kun je anticiperen en handelen. Wat hen gebeurt en overkomt IS gewoon zo. Actie en reactie of de componenten nu zichtbaar zijn of niet.

Wij westerlingen en andere bewoners van de "beschaafde" en ontwikkelde wereld hebben een heel andere opvatting en betekenis van goed en kwaad. ONS goed en kwaad is ONS opgelegd (door maatschappij en religie) van kinds af aan. ONS menszijn speelt zich BUITEN onszelf af omdat alles wat ons mens maakt 'ontnomen' word door maatsch. en relig. waarden en normen.

nwo
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

do 21 okt 2010, 23:26

door Andor op 06 maart 2010 19:46

nextworldorder schreef:
De bosjesmannen (heb je ze weer) hebben zeker niet dezelfde goed en kwaad kwalificatie dan wij. Dingen gebeuren, dat accepteren ze. Op sommige dingen kun je anticiperen en handelen. Wat hen gebeurt en overkomt IS gewoon zo. Actie en reactie of de componenten nu zichtbaar zijn of niet.

Wij westerlingen en andere bewoners van de "beschaafde" en ontwikkelde wereld hebben een heel andere opvatting en betekenis van goed en kwaad. ONS goed en kwaad is ONS opgelegd (door maatschappij en religie) van kinds af aan. ONS menszijn speelt zich BUITEN onszelf af omdat alles wat ons mens maakt 'ontnomen' word door maatsch. en relig. waarden en normen.
Het is ons niet opgelegd, hoor , het zit IN ONS .
Maar wij dienen het te 'ontwikkelen' en verder 'uit te zuiveren', en de aan ons verkeerdelijke 'opgelegde kanten ' ervan af te schudden, die opgelegde kanten werden inderdaad opgedrongen door wat jij als 'religies ' en morele wetten enzo aanschouwt.

In de mens zelf zit er ' iets' ,iets 'spiritueels' dat eigenlijk het 'goddelijjke vonkje' inhoudt dat hem perfect weet te leiden naar het goede en het kwade, dat is het IK , en dat is nou exact het verschil met de dieren (= bosjesmannen in nog dierlijke stadium zou je kunnen gelijkstellen ...) ...nl de IK -godsvonk die hij wel moet ontwikkelen, door te 'ervaren' tussen dat wat het goede en het 'kwade' is , omdat die ook écht bestaan .
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

do 21 okt 2010, 23:27

door nextworldorder op 06 maart 2010 20:01

Andor schreef:
Het is ons niet opgelegd, hoor , het zit IN ONS .
Maar wij dienen het te 'ontwikkelen' en verder 'uit te zuiveren', en de aan ons verkeerdelijke 'opgelegde kanten ' ervan af te schudden, die opgelegde kanten werden inderdaad opgedrongen door wat jij als 'religies ' en morele wetten enzo aanschouwt.

In de mens zelf zit er ' iets' ,iets 'spiritueels' dat eigenlijk het 'goddelijjke vonkje' inhoudt dat hem perfect weet te leiden naar het goede en het kwade, dat is het IK , en dat is nou exact het verschil met de dieren (= bosjesmannen in nog dierlijke stadium zou je kunnen gelijkstellen ...) ...nl de IK -godsvonk die hij wel moet ontwikkelen, door te 'ervaren' tussen dat wat het goede en het 'kwade' is , omdat die ook écht bestaan .
Ik begrijp je reactie maar je voelt het al aankomen ik ben het oneens met je.

Het enige wat "in de mens zit" is datgene wat witlichtdoctrine hen afneemt. Zijn/haar instinctieve eigenschappen die een mens nodig heeft om een bevredigend en gelukkig leven te leiden. Fysiek, mentaal en spiritueel. Nogmaals, deze eigenschappen worden (in onze maatschappij) door die doctrines bestempeld als slecht, onheilig en weet ik meer.

Het is altijd het IK wat ons drijft in wat dan ook, Andor. zelfs jouw reactie op mijn post komt voort uit het IK. want JIJ wilt toch je zegje doen en dat is je goed recht en dat neem je omdat JIJ dat besloten hebt en zo JOUW standpunt kenbaar maakt! En zo hoort het ook. JIJ hebt dat net gedaan. :wink: (geen aanval!)

nwo
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

do 21 okt 2010, 23:28

door Dingus op 06 maart 2010 20:08

@ Andor Maar wat als er iets ""kwaads"" moet gebeuren om jezelf of een heel volk of een hele planeet van de ondergang te behoeden....
stel dat jij 10 mensen moet vermoorden om er 100 te redden?
is het dan kwaad wat jij doet? in de ogen van de 100 geredde zeker niet
en ondanks dat wat je hebt gedaan je zelf als kwaad bestempeld op dat moment, zullen mensen je roemen en eren omdat je ze gered hebt....en in de loop van de tijd zul je een afweging in jezelf gaan maken...heb ik het juiste gedaan...feitelijk ontkom je er niet aan dat je er toch 100 mensen mee heb gered, aan de andere kant schuldgevoel, je hebt er immers 10 vermoord...toch zul jij dan 1 van de weinige zijn die het als kwaad ervaart wat je gedaan hebt terwijl je de geschiedenisboeken in zou gaan als held omdat je zoveel mensen gered hebt.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

do 21 okt 2010, 23:29

Nieuw berichtdoor Mypos op 06 maart 2010 20:11

Goed en kwaad zit niet in ons. De lichtvonk/ziel zit in ons. Maar dat is niet goed noch slecht. Het is gewoon licht.

De meeste mensen beschouwen licht als goed en donker als kwaad maar dat is het etiketje dat wij (in deze duale wereld) er zelf op willen plakken.

Licht kan helemaal niet goed of slecht zijn. Want licht overstijgt alles. Alles bestaat uit licht.
Plaats reactie

Terug naar “Gnostiek / Religie”