Shadowlight

Hier tref je alle topics aan die te maken hebben met gnostiek en religieuze aangelegenheden.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 22 okt 2010, 01:26

door nextworldorder op 07 maart 2010 20:49

Voor de goede orde, dit is GEEN provocatie.
Het is een algemene misvatting dat de volgers van het Duister (zoals dat vingerwijzend wordt genoemd) niet geloven in (een) God.
Het concept van "god", zoals de mens het uitbeeldt en interpreteert, is in de loop van de eeuwen zo gevarieerd dat hij/zij simpelweg die definitie aanneemt die het beste bij zijn/haar persoonlijke noden past.
De mens heeft altijd zijn goden geschapen en niet andersom.Voor sommigen is God goedaardig en voor anderen weer een verschrikking.
Voor de Duistere is "God" (bij welke naam dan ook genoemd of naamloos) de allesdoordringende kracht die er voor zorgt dat de balans in het Universum in stand houdt. Deze kracht is veel te onpersoonlijk om zich bezig te houden met het wel en wee van wezens op welke wereld dan ook.

De Duistere is zich er van bewust dat de mens zelf en de actie/reactie van de natuur verantwoordelijk is voor alles wat gebeurt en misleidt zichzelf niet door te denken dat er "iemand" om maalt wat er met hem gebeurt op deze bal zand.
Als we het Duister en het Licht een ander labeltje zouden geven zou dat respectievelijk aktief en passief kunnen zijn als het aankomt als je je leven zelf in zou kunnen vullen op een manier die volledig is toegespitst op wat jij nodig bent of wilt.

Voor iemand die zich bewust is dat eigen handelen de enige actieve manier is om daadwerkelijk resultaat te krijgen in een bepaalde situatie, zijn de termen hoop en gebed/bidden begrippen die niet in het woordenboek staan. In geen geval is het voor hem/haar een hulpmiddel voor welk (levens)doel dan ook.
Devote volgelingen van het Licht zitten inactief in een stoel en bidden voor een oplossing van de situatie waarvoor gebeden word en nadien nemen ze een afwachtende houding aan en hopen dat het resultaat zich snel aandient. Als God het wil, natuurlijk.
Waarschijnlijk had deze meneer of mevrouw veel beter en sneller resultaat kunnen hebben door grip en controle over de situatie te nemen en zichzelf aanwenden om daar te komen waar hij/zij naar toe wil.(i.e. het doel van het eerder genoemde gebed).

Positief denken gecombineerd met positief handelen geeft resultaat.
Kind regards from The Other Side
nextworldorder
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 22 okt 2010, 01:27

door Mypos op 07 maart 2010 21:02

Aangezien ik toch wel erg veel geloof en vertrouwen in meditatie en positief denken is dit niet mijn weg.

Even voor de duidelijkheid, is deze weg hetzelfde als wat men service to self noemt?
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 22 okt 2010, 01:28

door nextworldorder op 07 maart 2010 21:11

Nee is zeker geen service to self!!!!!!!!! HUUUUGE difference.

En over meditatie; dat doe ik ook, minimaal twee keer per week evenals (zelf)reflectie. In de post waarop je reageerde staat op het eind positive thinking...etc. Ook ik ben een zeer positief mens met een goed sociaal leven.

Maarreeuh,....okee Mypos ieder het zijne/hare. ;-) I respect that!
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 22 okt 2010, 01:30

(beetje humor tussen door.....)

Afbeelding
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 22 okt 2010, 01:39

door nextworldorder op 08 maart 2010 22:02

Question.....

Vandaag stelde iemand me een hele goede vraag. Een vraag die er toe doet. En ook 1 met een interessant antwoord dat best wel past in dit topic, eigenlijk.
Het gaat over een onderwerp waar we allemaal mee te maken hebben, wit of zwart, licht of duister, mens of dier, plant of steen.

Iemand met oprechte intenties stelde me de volgende vraag:

John Doe schreef:
...men spreekt over Moeder aarde,vrouwelijk, satan is mannelijk...is dat ""moeder"" een gemanipuleerde illusie of is de aarde als kracht vrouwelijk en satan het manlijke bewustzijn hierin ?
Here's from a true Satanic perspective.

AARDE

*Aarde,De Aarde, Gaja, vrouwelijke factor, Godin; kortom als in een bewuste entiteit die bewust interactie heeft met bewuste wezen en aldus een externe "Goddelijke" entiteit, zal nooit een rol vervullen binnen het alledaagse leven van een satanist.
De redenen daarvoor zijn in dit topic te vinden dus behoeft nu ook geen verdere uitleg.(tenzij er iemand om vraagt, natuurlijk)

** Dat neemt niet weg dat (de) Aarde een hele grote rol speelt en extreem belangrijk is. Vele satanisten staan (bewust of onbewust als een deel van henzelf) regelmatig stil bij het feit dat als de Aarde er niet was, hij/zij zelf ook niet zou bestaan. Ook zijn wij ons bewust van het feit dat alles wat we nodig hebben om te voorzien in ons bestaan door de Aarde word geleverd. We weten dat we de Aarde, letterlijk de grond onder onze voeten, niet uit balans moeten brengen. En ook niet KUNNEN brengen want ze hersteld die balans zelf weer. Het is Ons Thuis.
Het is een beetje te vergelijken met de Wiccans maar dan zonder de "Goddelijke" en externe make-up.

*** Nog een heel ander verhaal wordt het als je Aarde (zoals in de gestelde vraag) gaat beschouwen tegen het licht van wat de Witlichters "zwarte magie" noemen waardoor het gat tussen filosofie en werkelijke religie is gedicht, daar er ineens ritueel en ceremonie bij komt kijken. Dan is Aarde de drijvende kracht achter ALLE magische werken. Zwart EN wit.

Beknopt maar volledig beschreven.

Satan, als kracht die zo voortreffelijk is vormgegeven door de predikers van schuld, dat deel van de natuurlijke aard van de mens en veel meer is slechts onderdeel van de Aarde. Niet gelijk aan! Ook niet "machtiger" of grootser dan haar. (ja we zien haar als vrouwelijk).

Greets from the Other Side
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 22 okt 2010, 01:40

door Dingus op 08 maart 2010 23:42

ik heb bovenstaand een aantal keer doorgelezen...kan ik tot de conclusie komen dat je steld dat beide, "gaia" en "satan" onbewuste entiteiten (krachten) zijn, waar je mee kan werken...gaia wit, satan zwart.....of begrijp ik het toch verkeerd.
is er bijvoorbeeld ""bewuste"" communicatie mogelijk met 1 van hen beiden....of meer in die zin dat je het aanstuurt ? verpersoonlijken we het zelf ?
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 22 okt 2010, 01:42

door nextworldorder op 08 maart 2010 23:56

Dingus schreef:
ik heb bovenstaand een aantal keer doorgelezen...kan ik tot de conclusie komen dat je steld dat beide, "gaia" en "satan" onbewuste entiteiten (krachten) zijn, waar je mee kan werken...gaia wit, satan zwart.....of begrijp ik het toch verkeerd.
is er bijvoorbeeld ""bewuste"" communicatie mogelijk met 1 van hen beiden....of meer in die zin dat je het aanstuurt ? verpersoonlijken we het zelf ?
(met uitzondering van het onderstreepte) No.

In de zuivere satanische zin van het woord is "satan" een onderdeel van "gaja" als een carburateur een onderdeel is van een motor. :wink:

Verpersoonlijken we het zelf? Hell yeah! Omdat voor de satanist een godheid, met welke naam dan ook met welke eigenschappen dan ook en met welke "heilige" geschriften dan ook een vertegenwoordiging/afspiegeling/reflectie van ZICHZELF is. Een paar posten terug staat er nog iets over :wink:
(borduur hier maar eens op verder als je er zin in hebt 8)

The God you safe may be yourself.

Greets.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 22 okt 2010, 01:44

door Dingus op 09 maart 2010 00:10
In de zuivere satanische zin van het woord is "satan" een onderdeel van "gaja" als een carburateur een onderdeel is van een motor. ;-)
dat vind ik een hele sterke...

ik snap wel wat je bedoelt....en alle onderdelen moeten " draaien" naar balans ? zit te brainstormen,,,weet niet of dit zinnig overkomt :D
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 22 okt 2010, 01:45

door nextworldorder op 09 maart 2010 00:16

Jaaaaaa, slaat wel ergens op ;-)

Maar niet in de zin van een entiteit die boven je staat en je vertelt wat je wel en niet moet/mag doen.

"We master the gods rather tha they master us". :smokey:
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 22 okt 2010, 01:47

door nextworldorder op 10 maart 2010 13:03

Andor schreef:
je mag een volk dat nooit kontakt heeft gehad met anderen niet vergelijken met ons ,in het westen .
Dat mag (en moet misschien wel) dus wel. Want deze volkeren weten wat het is om ONDERDEEL te zijn van de natuur, ze weten wat het is wat mens zijn betekent, zij weten dat alles wat gebeurt of gebeuren moet in hun leven ze het zelf moeten doen.

Zowel in het leven van alledaags als in ceremonie/ritueel.
Zij staan in alle facetten met beide benen op de grond en zullen zich nooit iets laten ontzeggen ddor eeen externe godheid. Ze kunnen zich dat concept niet eens voorstellen, tenzij de Blanke Man dat er in geramd heeft.

Wie heeft er nu gelijk???
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 22 okt 2010, 01:48

door Dingus op 10 maart 2010 13:30

Ik vraag me nog steeds af wie die John Doe nou toch was :whuhaha:

kun je misschien uitleggen/verklaren waarom het satanisme in zo een kwaad daglicht staat...wie is daar schuldig aan en met welke reden is dit gedaan(het volk dom houden?).....kerk zal er 1 van zijn maar meer als spreekbuis voor?
heb hier wel mn vermoedens over maar vraag me af hoe jij hier tegen aankijkt...

the end conclusion zeg maar...kerk..illuminati...et's ?

signed, JohnDoe
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 22 okt 2010, 01:48

door nextworldorder op 10 maart 2010 14:08

Fair enough.

Ik doe het een beetje beknopt want ik zit hier thuis met iets wat op een griepje lijkt dus mijn concentratie is niet zo geweldig.

Okee, terug de geschiedenis in.

Vanaf de aller eerste vondst van menselijke beschaving, ver voor de onze, zijn voorstellingen aangetroffen van Goden en andersoortige religieuze voorstellingen.
Of je nu in de dichte wouden van Zuid-Amerika bent of in de woestijnen van het Midden-Oosten, we vinden er allemaal bewijzen van.
We kennen allemaal de oude religieuze centra als Machu Pichu, Ur (Sumer etc) en natuurlijk het Gizah-plateau.
In de oudste Oudheid was ons religieuze erfgoed polytheïstisch en de krachten van de Natuur (seizoenen, orkanen, droogtes, vruchtbare grond, ad nauseam) werden voorgesteld als Goden. De namen die de Goden droegen zijn niets meer en minder dan een geheugensteuntje om aan te geven wat bedoelt werd in ceremonie en ritueel (of in persoonlijke meditatie reflectie). Waar je wilskracht/aandach op dat moment naar uit ging.
Een prachtig voorbeeld hier van is het jaarlijks overstromen van de Rivier de Nijl in het Oude Egypte. (ook de omwenteling van de zon is een mooi voorbeeld.)

Naarmate de mens zich ontwikkelde en de tijd voorbij ging (en dus de omgevingsvariabelen veranderden) hield het polytheïstische beeld niet langer stand en langzaam aan gingen we richting een monotheistisch stelsel.
De eerste die hier een poging toe deed was de Egyptische farao Achnaton. Hij probeerde een monotheïstisch stelsel te creëren op basis van de Zon.
Echter, de mens was hier nog niet klaar voor (lees accepteerde het absurde concept niet) maar het zaadje was ontkiemd. Ondergronds ging deze cult verder.

Eeuwen later werd het monotheïsme opnieuw geïntroduceerd door Zoroaster. Daar komt het Ahriman-archetype vandaan. De filosofie van Zoroaster werd mondjesmaat geaccepteerd en stukje bij beetje werd het gemeengoed in een bepaald geografisch gebied.
Vanuit dit Zoroastrische gedachtegoed ontstonden ook de eerste (voor)Christelijke sektes waarvan de Essenen diegenen zijn die later overging in het Christendom, het ultieme monotheïstische stelsel.

Dat stelsel was heel zwart-wit: alles wat niet van de Ene God komt is van de Duivel! De watte??????
In werkelijkheid betekende dat dat alle Goden, Godheden, beelden er van een slechte invloed op de mens hebben en vanaf die eerste tijd (nog voor de "geboorte" van Christus) zijn alle goden van de oudheid, heidens, duivels en slecht. Zij stelden immers de menselijke natuur voor met de mens als onderdeel daarvan net als alles om de mens heen. Om dat kracht bij te zetten ontstonden honderden "demonologen" en kenners van het kwaad, mannen van het Licht die boeken vol schreven met deze (verzonnen) wezens en hun verschrikkelijke eigenschappen. Houdt de mens vol van zonde en de grootsheid van de gecreëerde godheid is "evident" en onomstotelijk "bewezen".

Heel erg beknopt en schematisch maar wel correct.

Beetje info achteraf: Voor de christenen en hun boekenschrijvers stond de Griekse God Dyonisos model voor de moderne Duivel of Satan.
Dyonisos werd voorgesteld als half mens en half bok en stond voor vruchtbaarheid en lichtzinnigheid.

De rest kan de lezer zelf bedenken.

NWO
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 22 okt 2010, 01:51

door Dingus op 10 maart 2010 14:12

Thx voor het uitgebreide antwoord, en beterschap vwb je griepje!
zal even geen lastige vragen gaan stellen opdat je de energie gebruikt om weer beter te worden :D
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 22 okt 2010, 01:52

door Dingus op 10 maart 2010 14:25
the end conclusion zeg maar...kerk..illuminati...et's ?
heb er iets later nog een stukje aangeplakt, in die zin, wie heeft er heden ten dage het meest belang bij dat het satanisme ongekend blijft..
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 22 okt 2010, 01:52

door nextworldorder op 10 maart 2010 14:28

Niemand!
Plaats reactie

Terug naar “Gnostiek / Religie”