Satan blijft 'n 'heet' onderwerp...

Hier tref je alle topics aan die te maken hebben met gnostiek en religieuze aangelegenheden.
baphomet
Administrator
Administrator

wo 02 mar 2011, 06:06

Zo, vandaag een ontzettend drukke dag gehad, die begon met een kop koffie in 'n plaatselijke koffieshop de hoofdstad van Drenthe alwaar ik even wat dingen aangaande een potentieel vormgevingsproject door moest nemen met iemand. Nadat we een en ander besproken hadden, kwam ik in gesprek met een paar andere mensen, dit gebeurde naar aanleiding van het feit dat een van deze personen vertelde dat hij ging trouwen op 11-11-11, waarbij deze persoon hoog opgaf over paradoxale getallen en numerologie... Interessant dacht ik en ik hapte toe en mengde me in het gesprek.

Al gauw kwamen we via nummers en sterren op piramides en onrusten in het Midden-Oosten. Van de onrusten in het Midden-Oosten kwamen we via politiek en oorlogen bij olie en de koningshuizen. Een ander persoon mengde zich in het gesprek, nadat ik aan had gegeven dat het jammer was dat Karst Tates onschuldige mensen had doodgereden en niet de echte misdadigers. En via de diverse uiteenlopende meningen over het koningshuis en olie kwamen we op religie. Daar begon het pas echt interessant te worden daar mijn gesprekspartners beiden aangegeven hadden religieus te zijn, de een gereformeerd (en voorganger in de kerk) en de ander een moslim. Een uur lang kwamen vele feiten voorbij die ik allemaal met sterke tegenargumenten van tafel wist te vegen. En beiden waren het telkens met elkaar eens, maar vonden dat ik het mis had. Steeds mee en meer mensen kwamen om ons heen staan en zitten om mee te luisteren Het ging er zo nu en dan heftig aan toe, maar absoluut met enig niveau.

De leeftijden van de mensen om ons heen verschilden enorm, vanaf een jaar of 18 tot en met een jaar of 55 en van diverse etnische achtergronden. Maar iedereen was het met elkaar eens dat wat iemand nu ook geloofde (en ook zij die geen geloof kennen), dat we elkaar gewoon kunnen accepteren en respect voor elkaar kunnen hebben. Na ruim anderhalf uur trok ik mijn jas uit omdat de temperatuur inmiddels enigszins aangenaam was geworden. En toen vroeg een van de twee mensen waarmee ik in gesprek verwikkeld was me wat er op mijn shirt stond. Ik gaf netjes antwoord: "Do What Thou Wilt" Waarop ze beiden vroegen waar dat voor stond, ik gaf wat uitleg en begon te vertellen over Crowley en toen vroeg een van hen aan mij of ik Satanist was.

Ik gaf eerlijk antwoord en benadrukte dat ik inderdaad erg veel sympathie heb voor de Duivel / Satan / Lucifer. Het gesprek was abrupt afgelopen. Beiden zeiden iets in de geest van: "Ga in vrede heen, ik wens niets meer met je te maken te hebben!" Tja.... Heerlijk, vooral omdat ze beiden daarna in discussie bleven gaan met elkaar over de duivel en satan en over goed en kwaad. Toen ik daarna doodleuk lachte en zei tegen hun beiden dat er van geen een oorlog aan te tonen is dat satan er achter zou hebben gezeten en dat van bijna elke andere oorlog wel bewijs te leveren is dat er een religieuze insteek is geweest keken beide personen verbaast en even haperde het in hun verbale communicatie. Je zag ze denken... Nog leuker werd het toen ik afscheid nam en ze de gehoornde had liet zien en vrolijk lachte en aan hun beiden nog eens benadrukte dat het probleem eerder zit bij hun dan bij mij. Ik accepteer hun immers wel, zij mij / Satan niet... (Sorry ROFL)

Tja al met al kun je stellen dat Satan nog steeds een heet onderwerp is voor vele in mijn ogen gehersenspoelde religieuzen. Grappig en belachelijk tegelijkertijd om te moeten waarnemen dat er volwassen mensen zijn die wel respect voor zichzelf opeisen maar geen respect op willen of kunnen brengen voor iets dat hen niet aanstaat. Sommige mensen leven echt in een bizarre wereld. Satan heeft mij in ieder geval vandaag een heerlijk gevoel gegeven, en als dank voor mijn promotiecampagne mocht ik later op de dag als dank van Satan even flink genieten van de natuur, onze aarde; Kaya! Thanks for that mate!

Ik wil dit korte artikel afsluiten met 2 lekkere theme-tunes...

1119 AD
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 02 mar 2011, 07:19

Grappig en belachelijk tegelijkertijd om te moeten waarnemen dat er volwassen mensen zijn die wel respect voor zichzelf opeisen maar geen respect op willen of kunnen brengen voor iets dat hen niet aanstaat.
Dat is nou precies het probleem met religies.
Ze willen respect AFDWINGEN.

Respect moet je verdienen en krijg je slechts door het ook te geven.

Maar omdat het blijkbaar normaal is in onze samenleving dat door geloven in de Staatsgod (dat is tegenwoordig naast God ook Allah) je per definitie RECHT HEBT op respect en privileges , geeft dat nogal eens wrijving.

Wie hierachter het systeem niet zit, is zo blind als een mol.
WAAROM is de Islam ineens ook "salonfähig" geworden? Omdat, als Wilders & co dat zou kunnen gaan verbieden, het Christelijke geloof wellicht ook wel eens die behandeling zou kunnen ondergaan.
En DAT willen de machthebbers niet.

Als je het nou over "Illuminati" en indoctrinatie wilt hebben, Mozes, dan moet je bij het Vaticaan zijn (de RK kerk is machtig, de protestantse kerk stelt in wereldopzicht geen drol voor).
Vortex
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 02 mar 2011, 07:32

Mooie anekdote Bapho, Dogma ten top.

:smokey:
nosce te ipsum
baphomet
Administrator
Administrator

wo 02 mar 2011, 07:40

Mo6? LOL :lol:

Waar?

:joodje:

Euhhhh Maar het klopt wat je zegt hoor F.E., zowel de gereformeerde als de moslim benadrukten dat de wet moest zijn zoals de 10 geboden. Wat ik ook probeerde ik kon ze niet overtuigen van het feit dat alles wat geschreven staat beinvloed kan zijn. Dus ook de bijbel en koran. Daarnaast bleven zij maar hameren dat ik niet overal bewijs voor moest vragen en zoeken. Ook waren ze beide van mening dat al het gel dat naar wetenschap gaat beter voor andere dingen gebruikt kan worden. Sterker nog beide personen waren aan het pleiten voor het totaal afschaffen van de wetenschap. Over de Kabbala wilden ze ook niets weten, over Israël wilden zo over en weer geen uitspraken doen merkte ik. Israël lag net zo gevoelig tussen hun beiden in als dat Satan dat tussen hun en mij in lag.
1119 AD
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 02 mar 2011, 08:03

[quote name="Baphomet"]Mo6? LOL :lol:

Waar?[/quote]

M0-6 linkt alles naar de Illuminati, waar de werkelijke oorzaak dus (onder andere) hier ligt IMO.
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

wo 02 mar 2011, 08:24

Haha! Mooie Bapho!

Ach laat ze lekker in hun waan.
Tot ze er achter komen dat vrijwel alles voort is gekomen uit Zwarte materie :lol:
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 02 mar 2011, 15:53

mooie discussie ...no doubt
was ik graag bij geweest ;-)
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 02 mar 2011, 17:29

Daar heb ik er al heel wat van gehad.........ben er wel een beetje klaar mee trouwens.

Ik heb nu zoiets van, niet iedereen hoeft te weten dat............enzovoorts.

Ik ben wat "kieskeuriger" geworden, zeg maar.

Dromen
Administrator
Administrator

wo 02 mar 2011, 18:21

En via de diverse uiteenlopende meningen over het koningshuis en olie kwamen we op religie.
How! Stop! Nee! Niet verder! Is zinloos! Stop! Kappen! Einde Discussie! Niet verder gaan!

Ik gaf eerlijk antwoord en benadrukte dat ik inderdaad erg veel sympathie heb voor de Duivel / Satan / Lucifer.
Maar ik denk dat veel ook gewoon een verkeerde interpretatie van Satan hebben ;-) In hun ogen volg jij namelijk iets 'heidens'. Iets gevaarlijk, engs, kwaadaardig.
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 02 mar 2011, 18:43

ik blijf nog fijn weg uit de satans discussies....wel af en toe leuke discussie op mijn werk met de gelovige collega's....ik roep nog wel eens "jezus!" en dat mag dan niet.

want waarom jezus of god aanroepen terwijl die er niks mee te maken hebben.

waarop ik dan zeg....als god de wereld heeft gecreeerd mag ik het hem dan niet kwalijk nemen dat dat gevolgen heeft die negatief uit pakken.
zonder god en zijn creatie had ik hier geen last van gehad...dus is het mede zijn schuld.

en dat wij vloeken, aanranden , mishandelen, oorlog voeren had ie allemaal van te voren moeten weten in zijn alwetendheid.

zijn evenbeeld was het geloof ik he?

als je iets creert ben je er verantwoordelijk voor.

dus ja...als ik met een hamer op mijn klauw sla reageer ik dat af op hem ;-)
Achair
Senior QFF-er
Senior QFF-er

wo 02 mar 2011, 20:36

Wie is Satan?
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 02 mar 2011, 20:57

[quote name="Achair"]Wie is Satan?[/quote]

Nee, WAT is Satan?........Satan is geen "wie".

Satan is een chaos essensie IN deze wereld van orde. Waar het vandaan kwam, dus.

Achair
Senior QFF-er
Senior QFF-er

wo 02 mar 2011, 21:10

Lafey was een satanist die niet in satan geloofde, volgens de COS dan he.

Het gaat me niet om het antwoord wie of wat het is, maar om te laten zien dat Satan in de ogen van mensen een andere lading kan hebben. In jouw beleving is het een chaos essentie in deze wereld van orde. Vind ik een mooie omschrijving. Voor anderen staat Satan voor iets anders.

Een probleem in discussies: letterlijk gecopy/paste van wikipedia:
Onfeitelijke argumenten kunnen de discussie vertroebelen en frustreren, feitelijke argumenten scheppen rust.

Het is dus mogelijk dat mensen de weerstand in raken doordat Satan en religie in het algemeen een discussiepunt is waarbij er onrust wordt geschept. Want je praat over zaken die niet feitelijk (voor hun/menselijk/niet generaliserend bedoeld) zijn.

Wie of wat Satan is voor jezelf laat ik nu links liggen.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 02 mar 2011, 21:23

Lafey was een satanist die niet in satan geloofde, volgens de COS dan he.
La Vey was vooral een occultist en heeft Satan vervormd tot een wereldse entiteit. Satan is dat niet. Niet (alleen) volgens mijn beleving zoals je (terecht) schrijft.

Satan (als kracht/essensie) IS een Chaos "god". (Chaos = KAOS! NIET van de zogenaamde chaosmagiers die we tegenwoordig zo veel hebben.

Satan is voor de meesen alleen te begrijpen in termen van goed en kwaad, heer van de Aarde/Aardse, verleider etcetera etcetea!
Zelfs in de Bijbel is die Satan op dergelijke wijze vervormd. Om nog maar te zwijgen van theistisch Satanisme. Deze stroom heeft er zowat een knuffelbeest van gemaakt en er zijn lieden die Satan zelfs met liefde associëren.
Volstrekt belachelijk.

Wij, Anticosmisch Gnostici zijn nog in het bezit van de oude, originele kennis EN kunde die de ware essensie van Satan verstaan en herinneren. Later meer als dat gewenst is.

Nexion2
Keeper of the black Flame
Dromen
Administrator
Administrator

do 03 mar 2011, 04:13

Als ik zo vrij mag zijn om ook mijn visie te geven:

[quote name="Achair"]Lafey was een satanist die niet in satan geloofde, volgens de COS dan he.[/quote]

Ik denk dat dit allemaal weer te maken heeft met wat de intentie, de interpretatie van de woorden is.

De COS zegt dat LaVey niet in Satan geloofde. Dat kan, want wellicht bedoeld de COS in deze zin Satan als persoonlijk vorm (of entiteit). En dat is Satan niet. Althans, de werkelije essentie van Satan (toch?).

Het is dus min of meer miscommunicatie. De Toren van Babel ;-)

Maargoed, nog een vraag voor Bapho / Nex dan:
Hoe zien jullie God dan? En God t.o.v. Satan?

En ik bedoel hier met God dus geen persoonlijke vent ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Gnostiek / Religie”