Zwijgen met Geert

Politiek en oorlog zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en alles over politiek en oorlog kun je hier terugvinden.
baphomet
Administrator
Administrator

di 05 okt 2010, 03:27

Een rechter die min of meer al een oordeel wist te vellen alvorens er überhaupt nog maar inhoudelijk op de zaak ingegaan was. Een in mijn ogen best wel pijnlijke vertoning! En dat Geert zich beroept op z'n zwijgplicht is in mijn ogen meer dan normaal. Nogmaals ter verduidelijking, ik ben heel geen Geert Wilders noch PVV aanhanger, maar het rakt me oprecht DIEP dat deze man niet meer in veiligheid kan leven! En dan de mensen die het ook nog goed gaan praten. Vandaag heb ik eens wat uurtjes doorgebracht onder de reaguurders op Nujij.nl en ik kan je melden dat dit mijn vermoedens alleen maar heeft bevestigd.

Wat een volk (de goeden daargelaten) loopt daar rond zeg! Geen nuances in dat wat ze er zo maar uitflappen! Zelf veroordelen ze een ieder die anders denkt dan hun! Je bent in hun ogen maar zo een extreem rechts figuur, fascist of nazi! En dan mag iemand als Geert Willders zijn mond niet meer openen? Iets met de pot die de ketel iets tracht te verwijten is dan wel het eerste dat zo even een, twee, drie in mij op komt!

Maar ook de media doet hier in mijn ogen toch ook wel weer actief aan mee om nu Geert Wilders (lees: eerder Janmaat, Bolkestein, Fortuyn) in de extreem rechtse hoek op een verdombankje te plaatsen door middel van een middel dat men ook wel demoniseren noemt!

Hieronder even wat stukjes:

AMSTERDAM - PVV-voorman Geert Wilders beroept zich tijdens het strafproces tegen hem op zijn zwijgrecht. Dat heeft zijn advocaat Bram Moszkowicz maandag aan het begin van de eerste zittingsdag tegen de rechtbank gezegd. Wilders beroept zich op zijn zwijgrecht op advies van Moszkowicz. Wilders voerde nog wel enkele minuten het woord aan het begin van de behandeling van de zaak. ''Ik vind dat alles al is gezegd wat er te zeggen valt.'' Dat alles al is gezegd, wil niet zeggen dat ik alles heb gezegd wat mij wordt verweten, aldus de PVV-voorman in zijn ''persoonlijke observatie''. Rechtbankvoorzitter Jan Moors vroeg zich na het korte betoog van Wilders hardop af of de proceshouding van Wilders voortkwam uit zijn door sommigen geconstateerde neiging stellingen te poneren maar de discussie uit de weg te gaan. ''Het lijkt er een beetje op dat u dat nu ook doet'', aldus Moors.

De rechtbank heeft maandag, woensdag en vrijdag uitgetrokken voor de inhoudelijke behandeling van de zaak. Een aanzienlijk onderdeel van zo'n behandeling wordt doorgaans gevormd door de ondervraging van de verdachte over de feiten die hem ten laste zijn gelegd. Nu Wilders heeft aangegeven te zullen zwijgen en dus geen vragen zal beantwoorden, lijkt het aannemelijk dat de duur van het proces aanmerkelijk bekort zal worden. Een verdachte in het Nederlandse strafproces heeft het recht om te zwijgen, omdat niemand gehouden is mee te werken aan zijn eigen veroordeling. Het Openbaar Ministerie (OM) beschuldigt Wilders ervan dat hij moslims heeft beledigd door de Koran met Mein Kampf te vergelijken. Ook zou Wilders met uitspraken in onder meer de Volkskrant en dagblad De Pers hebben aangezet tot haat en discriminatie. Het proces, dat even na negen uur is begonnen, wordt live uitgezonden op Nederland 1. De rechtbank zal in het kader van het strafproces tegen Geert Wilders maandag zijn anti-islamfilm Fitna in de rechtszaal bekijken. Fitna werd in maart 2008 op internet gepubliceerd.Het Openbaar Ministerie (OM) wil de film gebruiken als onderdeel van de aanklacht tegen Wilders. Het OM wilde Wilders eigenlijk niet vervolgen, maar mensen die aangifte tegen hem hadden gedaan, beklaagden zich met succes bij het gerechtshof in Amsterdam. Dat gaf vorig jaar januari opdracht aan het OM de politicus toch te vervolgen. De rechtbank in Amsterdam heeft in totaal vijf zittingsdagen uitgetrokken voor de zaak, die in zowel binnen- als buitenland veel aandacht trekt. Tien Tweede Kamerleden van de PVV zijn maandag naar Amsterdam afgereisd om de rechtszaak tegen Wilders bij te wonen. Dat heeft PVV-Kamerlid Hero Brinkman desgevraagd laten weten. Volgens hem mochten er van de rechtbank maar maximaal tien leden meekomen. Brinkman betreurt dat en wijst erop dat er in de zaal genoeg plaats is voor de hele 24-koppige fractie. De politie is maandagochtend met veel mensen aanwezig bij de rechtbank in Amsterdam. Bij de justitiële instelling staan veel politieagenten. Ook staan er busjes van de ME en is er politie te paard aanwezig. Veel heeft de politie vooralsnog niet te doen. Rond kwart voor negen hadden zich ruim tien demonstranten bij de rechtbank verzameld. Zij zijn daar om te protesteren tegen Wilders.

En dan zullen w het nog maar niet verder gaan hebben over de extreem foute reacties van sommigen op Nujij.nl

Al met al weer genoeg voer om hier op QFF eens fijn over verder te kleppen leek me!

1119 AD
ddww

di 05 okt 2010, 04:04

Rechters wellicht geinstrueerd door die lelijke hondekop van een Hirsch Ballin.....
baphomet
Administrator
Administrator

di 05 okt 2010, 04:09

Het zou me oprecht NIETS verbazen!
1119 AD
ddww

di 05 okt 2010, 04:11

Hirsch Ballin is zwaar tegen de coalitie en is Minister van Justitie, lijkt me simpel 1+1...
Smerig corrupt zooitje..nooit anders geweest.
baphomet
Administrator
Administrator

di 05 okt 2010, 04:18

Ja en vandaar ook prachtig hoe Bram M. de boel te kakken heeft gezet! :dans:
1119 AD
ddww

di 05 okt 2010, 04:20

Ja goede stunt!!
Laat ze bij Justitie maar lekker op hun bek gaan.
baphomet
Administrator
Administrator

di 05 okt 2010, 04:24

Ach ik hoop dat de haatbaarden en andere geloofs-extremisten uit bijvoorbeeld Putten en Staphorst daarna ook voor immer het zwijgen aangaande haat-gepredik is opgelegd!
1119 AD
ddww

di 05 okt 2010, 04:27

Geloof heeft in de wereld altijd al voor ellende gezorgd.....en is achterhaald, maar owe het moet koste wat het kost in stand worden gehouden.
Stel je voor dat de mensheid er achter komt dat ze al eeuwen bedrogen zijn....
baphomet
Administrator
Administrator

di 05 okt 2010, 04:41

Tja stel je eens voor... :lol:
1119 AD
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

di 05 okt 2010, 04:59

ik denk dat geert word aangestuurd door de joodse coalitie :-*
En dat die rechter wel slimmer is dan zo'n opmerking.
toen ie het zei bekroop me al zo'n raar voorgevoel

maar wie ben ik
baphomet
Administrator
Administrator

di 05 okt 2010, 05:02

Natuurlijk wordt Geert door de "joodse lobby" in zijn zetel gehouden. Het neemt echter niet weg dat hij moet kunnen zeggen wat hij wil!
1119 AD
abrakadaver
Super QFF-er
Super QFF-er

di 05 okt 2010, 08:28

Hij laat zich ook verdedigen door Bram M. ook niet de eerste de beste jood :boijngo:
baphomet
Administrator
Administrator

di 05 okt 2010, 13:26

Niet zo maar eentje inderdaad! Ik mag die dude wel!
1119 AD
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

di 05 okt 2010, 14:26

[quote name="Baphomet"]Natuurlijk wordt Geert door de "joodse lobby" in zijn zetel gehouden. Het neemt echter niet weg dat hij moet kunnen zeggen wat hij wil![/quote]

das stimmt,das stimmt indeed...
baphomet
Administrator
Administrator

di 05 okt 2010, 14:32

En dat is het grote gevaar van een proces als dit proces. Als er een oordeel geveld gaat worden door de rechter, en dat is een oordeel ten nadele van Geert Wilders, dan dus ook ten nadele van de vrijheid van meningsuiting!
1119 AD
Plaats reactie

Terug naar “Politiek / Oorlog”