Politiek geneuzel

Politiek en oorlog zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en alles over politiek en oorlog kun je hier terugvinden.
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

za 30 jul 2011, 13:01

De vreselijke gebeurtenissen in Noorwegen van vorige week Vrijdag staat velen nog vers op het netvlies, en dat is logisch daar deze barbaarse daad van een gestoorde en zieke man, er een was van een formaat waar wij als wereldburgers zelden tot nooit mee te maken krijgen... Naast dat het velen nog vers in het geheugen staat heeft het inmiddels op politiek vlak voor heel wat opschudding gezorgd... Politici en kopstukken van links en rechts rollen nog net niet vechtend met elkaar over straat, maar het scheelt niet zo heel erg veel meer... Dreigtweets, domme uitspraken en meer van dat soort geneuzel bepalen momenteel dus het politieke nieuws, en dat zuigt in mijn optiek hard...

Het gevolg is dat de volgers van de politiek op het web (lees; de vele politiek getinte weblogs van links, rechts en het spreekwoordelijke midden) ook begonnen zijn met een soort van online propagandistisch gedoe waar de spreekwoordelijke honden nog geen brood van lusten... Ook hier is het links tegen rechts, en laat men kosten noch moeite gespaard om elkaar maar te kunnen bashen... En dan ben ik stiekem toch wel heel erg blij dat ik de politiek al tijden geleden heb gelaten voor wat het is... Want wat is het soms tenenkrommend om te moeten constateren op welke wijze men elkaar naar het leven staat...

En ik krijg soms haast het gevoel dat het drama in Noorwegen misbruikt word door sommige politici in eigen belang, om de populariteit weer wat om hoog te krikken... Ze discussiëren over de multiculturele samenleving, maken ruzie en maken het in mijn optiek alleen maar erger op deze manier! De multiculturele samenleving is in mijn optiek juist wat het leven zo leuk maakt! Je leert zo veel verschillende soorten mensen kennen met ieder een verhaal en achtergrond, en het zou toch oprecht zonde zijn als we straks allemaal het zelfde rugzakje met bagage hebben! Een multiculturele samenleving kan prima, zolang mensen zich maar aanpassen en er wederzijds respect is... Zucht... En nee, ik maak me politiek gezien echt nergens druk om, daar het me geen reet interesseert! En ja ook ik heb mezelf wel eens uitgedrukt in termen als; 'links tuig' en 'über rechtse nsb-bende', etc., etc. En toch ben ik zelf niet in te delen daar ik en niet rechts en ook niet links ben... Ik ben anti-politiek en pro-multiculturele samenleving, maar het gaat me aan het hart dat de politiek op deze manier juist de mensen in de samenleving lijnrecht tegenover elkaar zet... En daarom besteed ik hier aandacht aan! Politici hebben namelijk werkelijk geen idee van het geen ze te weeg kunnen brengen...  Op de een of andere manier voelt dit wat er nu gaande is tussen links en rechts net als de situatie ten tijde van Fortuyn en zijn LPF...

Ook in de kranten, tijdschriften en op Radio / TV is het bashen in volle gang en zoals ik het evalueer verwacht ik dat het vuurtje in de aankomende week alleen maar verder opgestookt zal worden... Waar zijn ze eigenlijk mee bezig? In plaats van het politieke getouwtrek tussen links en rechts zou men mijns inziens wellicht toch beter aandacht aan echt belangrijke zaken kunnen besteden... Ohw nee wacht Qut godver de godger... het is natuurlijk fucking komkommertijd! Hoe kon ik dat nou over het hoofd hebben gezien...??? En terwijl ik mezelf dat afvraag dwaal ik in gedachten even af naar mijn andere "thuis".... SXM.... Soualiga.. St. Maarten... Wat kon de politiek daar (ondanks de door Nederland goed geïmplementeerde 'corruptie') dan betrekkelijk simpel zijn... Nee al luisterend naar de album top 1000 aller tijden van onze vrienden op Radio Veronica besef ik me opeens hoe fijn het soms is om me niet meer druk te maken om de politiek, daar politici grotendeels toch gewoon doen waar ze zelf zin in hebben...

Enfin, U begrijpt dat ik deze ontwikkelingen de komende tijd eens even in de gaten wil houden en wat is er dan beter dan het aanmaken van een artikel waarin we in de comments de zooi kunnen blijven monitoren en bespreken...??? Ik heb namelijk het voorgevoel dat als gevolg van het vreselijke drama in Noorwegen, het hele politieke landschap wel eens zou kunnen veranderen als door een aardverschuiving zo heftig en ingrijpend zeg maar... Daar lijkt het mijns inziens gewoon op als ik kijk naar wat het drama in een week al te weeg heeft gebracht in politiek Den Haag...

MC Brainpower maakte voor Spunk ooit een leuke korte track over de politiek en die wil ik toch even met jullie delen...

Hieronder in de comments kan het wat mij betreft dan dus ook verder...

1119 AD
Denkmetkoosmee
Senior QFF-er
Senior QFF-er

za 30 jul 2011, 15:44

Fijn om te lezen dat jij ook a-politiek bent. Ik reisde vroeger nog wel eens met de trein en bij het binnenkomen van een station zag ik ooit de tekst: 'Stem niet, denk zelf.'

Zonder al teveel in te willen gaan op de politiek, ben ik van mening dat politici vaak geen volksvertegenwoordiger meer zijn maar lobbyist.

Ik groeide op in een grote stad tussen de buitenlandse mensen. Turken, Marokkanen, Surinamers. Ik bewaar goede herinneringen aan mijn jeugd mét de nieuwkomers: veel voetballen en vooral lekker eten bij onze Surinaamse buurvrouw.

En natuurlijk ben ik niet blind voor negatieve zaken.

Ik deel jou gevoel m.b.t. de laatste alinea.

(Hoe laat ben je vanmiddag te horen baphomet?)
baphomet
Administrator
Administrator

za 30 jul 2011, 16:12

Morgen ben ik weer op de radio te horen als het goed is... altijd op Zondag tegen de klok van iets voor drie uur wordt ik aangekondigd en na het nieuws van 15 uur dan begint het meestal...

En ja aangaande vroeger... Ook ik ben opgegroeid tussen Antilliaanse, Marokkaanse, Molukse, Surinaamse en Turkse mensen. En nog zo vele anderen en daar door ben ik geworden wie ik ben! Ik had dat voor geen goud willen missen! Ik heb zo veel geleerd van al die verschillende mensen, met verschillende achtergronden en allemaal met hun eigen persoonlijke bagage! Dat is iets waar ik juist trots op was als Nederlander... Maar Nederland is achterlijk hard veranderd op dat gebied... Ik ben geboren eind jaren '70 en dus grotendeels opgegroeid in de jaren '80 en begin jaren '90... Alles leek toen niet alleen anders, alles was toen ook gewoon nog anders...

En ik mis het multiculturele Nederland van toen... Dat was ooit en is vandaag jammerlijk genoeg niet meer... :(
1119 AD
combi
Administrator
Administrator

za 30 jul 2011, 18:07

ben opgegroeid tussen Antilliaanse, Marokkaanse, Molukse, Surinaamse en Turkse mensen. En nog zo vele anderen en daar door ben ik geworden wie ik ben! Ik had dat voor geen goud willen missen! Ik heb zo veel geleerd van al die verschillende mensen, met verschillende achtergronden en allemaal met hun eigen persoonlijke bagage! Dat is iets waar ik juist trots op was als Nederlander.
ja en dat zouden nu meer mensen mogen roepen i.p.v. dat stemvee dat alleen maar roept 'zij doen het!!!!!!'

En dan zouden mensen is goed om zich heen moeten kijken wie nu eigenlijk de rotzooi veroorzaakt, die +/-30 Marokkanen/tokkies/Antillianen/minderbedeelden per wijk/dorp/stad?
Zou dat meer onrust enz. veroorzaken dan zij die steeds meer voor zichzelf menen nodig te hebben?
Of zijn het dan 'gewoon' de beleidsmakers/handhavers die die kleine groep herriemakers niet aanpakken? of de grote graaiers? Of een combinatie van dit alles ?
Denkmetkoosmee
Senior QFF-er
Senior QFF-er

zo 31 jul 2011, 14:26

De beleidsmakers/politici hebben de onrust nodig om zich te kunnen profileren.
blackbox
Administrator
Administrator

ma 01 aug 2011, 18:26

Ik heb dan ook GEEN respect voor politici....wel voor mensen!
illuminati of my own reality
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 01 aug 2011, 19:43

Nog al wiedus als ze zo artisto-demo de primaire en secundaire voorwaarden mogen bepalen terwijl er maar een bepaald percentage tot de ambtelijke staf gerekend mag worden terwijl een ieders tijd evenveel waard is toch? Dan bij gelijke lonen kan je de leuke funkties krijgen door prestatie.. maar ja..
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 01 aug 2011, 22:32

Tja, en dat net terwijl ik me poog in te graven in de locale polletiek ...

Verslagje van afgelopen vrijdag: lunch met een vriend tevens gemeenteraadslid PvdA.

Dat was een zeer interessant middagje!

Met name de dingen die NIET gezegd werden c.q. plaatsvonden: de lunch werd betaald met een creditcard "van de zaak", de gemeente dus.
Mijn vriend is ondernemer maar ook PvdA raadslid (!) en ook al was dit gewoon een gezellig onderonsje tussen 2 vrienden, de kosten worden dus verhaald op de burgers van onze gemeente.

Ik vraag me dus werkelijk af hoe dit bonnetje de boeken ingaat (recrutering? Weinig kans, de PvdA kan wat mij betreft gisteren kapotvallen) en als het met zoiets al zo makkelijk gaat, hoe gaat het dan met de echt grote uitgaven?

Ik weet bijv. (en de PvdA spreekt er schande van alhoewel ze erbij waren) dat voor educatieve doeleinden een plukje ambtenaren naar Letland of daar ergens is geweest om eens andere werkwijzen in praktijk gebracht te zien worden. (?????????)
Onze gemeente heeft een zustergemeente in Duitsland maar niet in Letland ... WTF?

Verder schijnt het uiterst simpel te zijn om raadslid te worden (nadat je lid bent van een partij) omdat blijkbaar niemand dat wil doen/zijn.
De functie is onbezoldigd maar er is wel een onkostenvergoeding EN dus dat pasje voor vage zaakjes.

Het zelf opzetten van een partij is ook een mogelijkheid, maar ik ga eerst de partijen aanschrijven waarvan de standpunten (mbt. gemeentelijke zaken, niet landelijke!) me wel aanstaan.

Wethouder worden is wat lastiger maar ook dat is niet onmogelijk.
Wethouders worden gekozen door de gemeenteraad.

Je kunt het college van B&W zien als het kabinet en de gemeenteraad als de tweede kamer in een gemeente.
Een eerste kamer of senaat - surrogaat is er dus niet.

Het is verrassend welke invloed (men in) de gemeenteraad kan hebben, vandaar dat je daar veel "lobbyisten" vindt van locale bedrijven en dan met name aannemers, projectontwikkelaars en dergelijke.

Het beeld wordt dus al duidelijker ... ook op locaal politiek gebied sterft het van de dealtjes en de vriendjespolitiek.

Nu is mijn raadslid/vriend niet vies van het naar buiten brengen van wat vuile was, zelfs niet als het om zijn eigen partij gaat.
Ik ben benieuwd of hij zich daaraan gaat houden als het echt zover komt.

Wordt vervolgd dus.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Vortex
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

di 02 aug 2011, 01:52

Ik had ook wel goed idee tot meer democratie, zoniet ware democratie. Schijt aan eerste- tweede kamer, en de troon en dan alleen referenda via infrastructuur. :) En geen vetorecht meer.
Plaats reactie

Terug naar “Politiek / Oorlog”