Grensconflict met Mofrika

Politiek en oorlog zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en alles over politiek en oorlog kun je hier terugvinden.
baphomet
Administrator
Administrator

do 11 aug 2011, 13:49

Deze Donderdag trap ik af met een bericht dat ik vanmorgen las op Nu.nl over een grensconflict dat Nederland heeft met Mofrika... Oude tijden herleven, terug naar de bunkers!! Ik heb de Assener Stellungen gister even geïnspecteerd en die kan zo opnieuw in gebruik genomen worden... Hier en daar even een veger er door en dan is alles weer klaar voor ingebruikname!

Anyways, dit gesteggel gaat natuurlijk ergens over, maar waarover dan? Leest U even mee wat er op Nu.nl te lezen staat...???

AMSTERDAM - Nederland en Duitsland liggen met elkaar in de clinch over de aanleg van een Duits windmolenpark in de buurt van Schiermonnikoog.

De Duitsers stellen dat zij het molenpark op hun eigen gebied bouwen, terwijl ons land meent dat het stuk Noordzee van Nederland is. Dit bericht De Telegraaf donderdag.
De strijd voert om het park Riffgat, dat het Duitse energiebedrijf EWE ten noorden van Schiermonnikoog en het Duitse eiland Borkum wil bouwen en duurt al meer dan tien maanden. Er zijn al meerdere gesprekken gevoerd tussen de beide landen, maar het geschil is tot nu toe nog niet beslecht.
“Het is onhandig als je geen duidelijke afspraken hebt”, aldus een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken tegenover de krant.
Daarnaast is de Waddenvereniging fel tegen de aanleg van het park. “Flora en fauna kunnen bedreigd worden, er zal veel lawaai bij het bouwen zijn en beschermde diersoorten als de bruinvis moeten uitwijken”, zo somt een woordvoerder van de vereniging de nadelen op.

Tja... Altijd leuk dit soort gesteggel over landsgrenzen in het water... Vroeger kregen landen nog wel eens oorlog met elkaar omwille van soortgelijk geouwehoer... Maar of dat anno 2011 nog tot de mogelijkheden behoort... Ik slaap er geen nacht minder om in ieder geval... Alhoewel ik toen ik me vannacht omdraaide toch echt Messerschmitts hoorde overvliegen... Of toch niet?? ;-)

Hieronder in de comments kan het wat mij betreft verder...

1119 AD
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: FreeElectron
combi
Administrator
Administrator

do 11 aug 2011, 18:48

Milieuoorlogje :dry:

Gelukkig hebben we weer geen leger, net zoals in 1940 leerde ik al van mijn papa, en kunnen de Duitsers hier gewoon binnen lopen.
Nu is natuurlijk wel de vraag of zij dat stelletje Olanders willen hebben dus, ach geld zal wel weer uitkomst bieden.
Dromen
Administrator
Administrator

do 11 aug 2011, 18:54

Sja, die duitsers doen tenminste wat aan 'groene energie'. En dan doen zetten ze die ontiegelijk lelijke dingen ook nog eens tegen de grens aan. Hoe slim! Nee dat meen ik. Zouden wij ook moeten doen, maar neeeee! Nederland is weer het braafste jongetje van de klas!

'Zeg Nederlanders, nu weer ff diep bukken hoor! Komt 'ie ... *FLOEP*'
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Toxopeus
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

do 11 aug 2011, 19:12

Het word tijd dat FE even dat nibie apparaat gaat bouwen en testen.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

do 11 aug 2011, 19:59

Maritime law als ik me niet vergis en ik ben goed in R & D. :)
baphomet
Administrator
Administrator

do 11 aug 2011, 23:38

ik ben van mening dat het goed is hoor wat de moffen doen , maar het is mijns ziens uitermate kinderachtig hoe dit in de media gebracht werd, vandaar ook het sarcastisch bedoelde stukje...

RWE / Essent timmeren keihard aan de weg daar in de Eemshaven en ook ver daarbuiten en ja die Duitsers hebben meteen over de grens allemaal windmolens, en die regio werkt ook prima samen op dat gebied.

Maar ja Nederland denkt hier weer een rammetje uit te kunnen rammen denk ik...
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

do 11 aug 2011, 23:40

[quote=""Neut" post=39293"]Maritime law als ik me niet vergis en ik ben goed in R & D. :)[/quote]

Scherp Neut! Maritiem is de wet die over die molens gaat... Maar vergis je niet, Nederland is op dat vlak als KONINKRIJK erg sterk in het uitspelen van de mazen in de wetten...

Wat zeg ik... Het zou me NIETS verbazen als maritieme wetten een Nederlandse vinding zijn...

:rudolfsteiner:
1119 AD
Toxopeus
Administrator
Administrator

vr 12 aug 2011, 00:06

Ja Nederland was niet voor niets ongeveer een eeuw lang een supermacht...
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
Dromen
Administrator
Administrator

vr 12 aug 2011, 00:26

[quote=""baphomet" post=39312"]Maar ja Nederland denkt hier weer een rammetje uit te kunnen rammen denk ik...[/quote]

Dat zou idd ook kunnen, want het klopt dat Duitsland en Nederland idd erg (goed) samenwerking met projecten nabij de grens. Ook met wegen, etc. Naja, wellicht dat dit een 'pay back' is, want NL heeft aardig wat mee betaald aan die weg langs de grens in Duitsland.
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 12 aug 2011, 00:28

Captain Cook heeft er het nodige mee te maken als ik me niet vergis..
Toxopeus
Administrator
Administrator

vr 12 aug 2011, 00:44

[quote=""Dromen" post=39325"][quote=""baphomet" post=39312"]Maar ja Nederland denkt hier weer een rammetje uit te kunnen rammen denk ik...[/quote]

Dat zou idd ook kunnen, want het klopt dat Duitsland en Nederland idd erg (goed) samenwerking met projecten nabij de grens. Ook met wegen, etc. Naja, wellicht dat dit een 'pay back' is, want NL heeft aardig wat mee betaald aan die weg langs de grens in Duitsland.[/quote]

De A31 heeft ervoor gezorgd voor een snelle verbinding tussen het Ruhrgebied en het noorden van Duitsland. Deze weg was eerst onderbroken want de Nazi's hadden het eerste stuk gelegd. Op sommige stukken rijd je nog over de oude betonplaten wat nog door hun is aangelegd.
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
Dromen
Administrator
Administrator

vr 12 aug 2011, 00:45

[quote=""Toxopeus" post=39329"][quote=""Dromen" post=39325"][quote=""baphomet" post=39312"]Maar ja Nederland denkt hier weer een rammetje uit te kunnen rammen denk ik...[/quote]

Dat zou idd ook kunnen, want het klopt dat Duitsland en Nederland idd erg (goed) samenwerking met projecten nabij de grens. Ook met wegen, etc. Naja, wellicht dat dit een 'pay back' is, want NL heeft aardig wat mee betaald aan die weg langs de grens in Duitsland.[/quote]

De A31 heeft ervoor gezorgd voor een snelle verbinding tussen het Ruhrgebied en het noorden van Duitsland. Deze weg was eerst onderbroken want de Nazi's hadden het eerste stuk gelegd. Op sommige stukken rijd je nog over de oude betonplaten wat nog door hun is aangelegd.[/quote]

Cool!! Kijk, dat wist ik niet :) En die A31 is idd de weg die ik bedoelde. Mooie weg overigens.
combi
Administrator
Administrator

vr 12 aug 2011, 00:51

[quote=""Dromen" post=39325"][quote=""baphomet" post=39312"]Maar ja Nederland denkt hier weer een rammetje uit te kunnen rammen denk ik...[/quote]

lol, trein is wat moeilijker wat koste die Betuwelijn van die smit-kroes was het geloof ik.
Duitsland zal ervoor zorgen dat er een adequate aansluiting komt van de Betuweroute op het Duitse spoorwegennet. Dat heeft staatssecretaris Klaus-Dieter Scheurle (Verkeer) benadrukt in Berlijn bij een vergadering van de ministers van Verkeer van de Duitse deelstaten, schrijft het vakblad Nieuwsblad Transport

Scheurle noemde de aansluiting van de Betuweroute niet alleen van belang voor Nederland en de Rotterdamse haven, maar ook voor Duitsland, aldus het vakblad. Scheurle kon volgens Nieuwsblad Transport niet zeggen wanneer de uitbreiding van de lijn Emmerich-Oberhausen gereed is. In Nederland wordt uitgegaan van 2013.
maar goed
:ontopic:
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 17 aug 2011, 15:11

Leuk,weleens gehoord van Bakker-Schut?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands ... reldoorlog

Afbeelding

Uiteindelijk is dat natuurlijk met wat smeergeld in orde gemaakt:
" Naderhand voerde de Bondsrepubliek Duitsland langdurige onderhandelingen met de Nederlandse staat, die op 8 april 1960 te Den Haag werden afgesloten met een overeenkomst, waarin de Bondsrepubliek aangaf 280 miljoen Duitse mark uit te keren voor teruggave van de drostambten Elten en Tudderen en de Duitse bebouwing aangrenzend aan Dinxperlo (Suderwick), de Wiedergutmachung. Op grond van het gesloten grensverdrag werden de gebieden op 1 augustus 1963 weer overgedragen aan de Duitse autoriteiten. Daarnaast vonden verschillende grenscorrecties plaats. De grootste wijziging was een klein gebied, de Duivelsberg, dat in Nederlands bezit bleef."

Die Duivelsberg en Huis Wylerberg is best interessant trouwens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Duivelsberg_%28heuvel%29
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huis_Wylerberg
abrakadaver
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 31 aug 2011, 01:43

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... ark__.html

di 30 aug 2011, 08:17
Duitsers vertrekken uit Nederlands windpark
door EDWIN VAN DER SCHOOT
AMSTERDAM - De twee megawindmolenparken die boven Schiermonnikoog gebouwd worden, komen geheel in Nederlandse handen. Bard, de Duitse windmolenbouwer die aanvankelijk een meerderheidsbelang had en leek te bezwijken onder de rol van projectontwikkelaar, trekt zich terug.

De Duitsers wonnen in 2010 een aanbesteding van het ministerie van Economische Zaken, tot grote verontwaardiging van veel Nederlandse politici en bedrijven. Bard verkoopt zijn aandeel aan de investeringsmaatschappij voor een onbekende som. Daarmee wordt het project toch nog 100% Nederlands.
Investeringsmaatschappij Typhoon Offshore was al minderheidsaandeelhouder (30%) in de projecten Buitengaats en ZeeEnergie. Dit zijn twee windparken van 300 megawatt per stuk, die 55 kilometer ten noorden van Schiermonnikoog gebouwd worden en daarmee het grootste duurzame energieproject in Nederland vormen (stroom voor bijna 700.000 huishoudens).

De rol van de investeringsmaatschappij bestond aanvankelijk uit het regelen van financiering voor het project, maar Typhoon Offshore hoopte al langer op een groter deel van de koek. Dat kwam in een stroomversnelling toen huisbank Unicredit Bard ’onder curatele’ plaatste vanwege kostenoverschrijdingen en een forse afboeking. Bard, de Duitse windturbinebouwer die voor 87% in handen was van de Russische oligarch Arngolt Becker, blijft bij het windpark betrokken als leverancier van onderdelen. In de zomer van 2012 gaat de bouw van start, stellen de twee resterende aandeelhouders.
Plaats reactie

Terug naar “Politiek / Oorlog”