Explosies in Iran

Politiek en oorlog zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en alles over politiek en oorlog kun je hier terugvinden.
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

zo 13 nov 2011, 04:19

Tja en toen was het Zaterdagavond! Mijn verontschuldigingen voor het feit dat ik wat later dan normaal met een artikel kom op deze Zaterdag, maar ik heb vandaag even genoten van ultieme rust en dus niet heel erg veel gedaan om een beetje bij te tanken... Anyways, op deze Zaterdag gebeurde er iets merkwaardigs in Iran, dat tot op dit moment maar zéér beperkt besproken wordt in de mainstream media...

Wat is er nou precies gebeurt? Er zou in ieder geval op een plek tot twee keer toe een enorme explosie plaats hebben gevonden, en mogelijk zouden er gelijktijdig op meerdere andere plekken ook explosies plaats hebben gevonden bij militaire basissen van het Iraanse leger. Dit wordt echter ontkracht door de Iraanse autoriteiten. Op een van de locaties zou dus een munitiedepot van de Iraanse revolutionaire garde getroffen zijn en er zouden naar verluid zeker 17 (inmiddels 27) mensen de dood hebben gevonden. De explosies zouden volgens de Iraanse autoriteiten hebben plaatsgevonden tijdens het verplaatsen van wapens. Naast vele gewonden zijn er dus ook meerdere doden gevallen. De leger locatie bevind zich nabij Teheran. In Teheran zelf, op meer dan 40 km afstand van de zo zwaar getroffen leger locatie, zou de klap te voelen zijn geweest en zijn er zelfs ruiten gesneuveld.

Wat voor een klap moet dat wel niet geweest zijn dat dat 40 km verder op te voelen is geweest en de ruiten er zelfs daar nog uit knalden? Tja, als je de beelden bekijkt en de enorme pluim rook, dan zou je haast denken aan een mislukte nucleaire test of zo...

Enfin, dat er wat gaande is lijkt vrijwel zeker... De Iraanse regering benadrukte namelijk vrijwel direct na het nieuws omtrent de explosies dat et pertinent niet zou gaan om een nucleaire explosie... Wat de neuQ?? Waarom zou je dat überhaupt zeggen???

En als klapper op de vuurpijl wordt Syrië (een van de bondgenoten van Iran) uit de Arabische Liga geknald! Tja... Toeval of...

Tevens melden diverse bronnen dat de explosies veroorzaakt zouden zijn door aanslagen van een Iraanse groepering die de laatste tijd een actieve strijd zijn gestart tegen het Iraanse beleid na jaren van stilte. Zou het kunnen zijn dat deze groepering gefinancierd en dus geholpen wordt door Israël en Amerika? Zou de Mossad mogelijk geholpen kunnen hebben zijn deze aanslagen op de munitie depots van het Iraanse leger? Naar verluid zou de chef raket missies (Hassan Tehrani Moqaddam) van de Iraanse revolutionaire garde ook bij een van de explosies om het leven zijn gekomen. En dat vind ik vrij opmerkelijk! Wat doet een hoog geplaatste officier op een leger basis in het weekend als men met een routine klus als het verplaatsen van munitie bezig is?? Tja... Er zijn bronnen die melden dat men daar vandaag bezig zou zijn geweest om een nucleaire kop op een raket te zetten...

En zo gaat dit hele zaakje nog meer stinken... Dat wijf van Clinton die gister opeens heel bij de hand aan gaat dringen op militaire acties tegen Iran... En tja, wat schade toebrengen aan de munitie depots van een leger dat je binnenkort of misschien straks (vannacht) wel aan gaat vallen is namelijk wel zo handig...

Vragen en antwoorden, oorzaken en gevolgen... Maar wat is feit en wat is fictie? Tja... Ik persoonlijk ben van mening dat het zaakje simpelweg stinkt... Om de doodeenvoudige reden dat het uitermate vreemd te noemen is dat er op twee plaatsen tegelijkertijd een explosie in een munitie depot van het Iraanse leger plaats vind en dat er later op de dag wederom melding wordt gedaan van een derde explosie in het westen van Iran...

We leven oprecht in spannende tijden mensen... of we het nu willen of niet...

hieronder in de comments kan het wat mij betreft verder...

1119 AD
tahni
Junior QFF-er
Junior QFF-er

zo 13 nov 2011, 05:43

fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

di 15 nov 2011, 10:56

[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
Plaats reactie