Het veel te late Brexit draadje

Politiek en oorlog zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en alles over politiek en oorlog kun je hier terugvinden.
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

do 27 sep 2018, 00:19

Wel, wel, wel... En ik maar zoeken... Zoeken naar dat ene Brexit draadje op QFF dat in zijn geheel niet bestond. Hehehe... Meer dan een reden genoeg dus om er alsnog (veel te laat en jaren na dato) alsnog maar een draadje over aan te maken. Waarom? Hmzz omdat er toch steeds meer scheurtjes in die definitieve beslissing van de Britten lijken te ontstaan.

Afbeelding

Vooropgesteld dat ik de Britten en hun Brexit begrijp en zelfs toejuich in de hoop dat we ook een Nexit van Nederland gaan krijgen en wellicht nog wat andere EUxits van andere landen ook.

Want als we de berichten van de afgelopen maanden eens wat nauwkeuriger gaan bekijken, zien we al snel dat er veel twijfel is bij de gevestigde orde in de Britse politiek. Maar zo wil bijvoorbeeld de premier van Schotland proberen een stokje te steken voor de Brexit, die voor Schotland nadelige gevolgen zou hebben volgens de Schotse premier.

Ook in Wales schijnen ze (net zoals in Schotland) zo hun bedenkingen te hebben over de Brexit, maar ik vraag me oprecht af of dit niet gestuurd wordt vanuit de EU, doordat deze wellicht politici uit Wales en Schotland probeert te beïnvloeden door middel van beloftes als tegenprestatie voor het voorkomen van een Brexit...

Trump wil in ieder geval maar al te graag de banden aanhalen met May en de Britten, als de Brexit ook daadwerkelijk plaats heeft gevonden...

Leest U even mee...? (via @ el hiero)
De Britse premier Theresa May en de Amerikaanse president Donald Trump hebben in New York gesproken over een mogelijke "verregaande" handelsdeal na het Britse vertrek uit de Europese Unie.
"Ze waren het erover eens dat de Brexit een geweldige mogelijkheid biedt om een groot en ambitieus Brits-Amerikaans vrijhandelsakkoord te sluiten", meldde het kantoor van May.

Als Trump zich wil inzetten voor zo'n handelsdeal, is dat een steun in de rug voor May. Er klinkt ook binnen de conservatieve partij van de premier veel kritiek op haar Brexitplannen.

Het Witte Huis meldt alleen dat de twee leiders hebben gesproken over diverse internationale vraagstukken. Het handelsakkoord kwam niet ter sprake in die Amerikaanse verklaring.

Trump zorgde eerder dit jaar nog voor ophef door tijdens een interview met het Britse tabloid The Sun te zeggen dat de plannen van May een handelsakkoord met de VS in de weg kunnen staan. Hij deed dat in de aanloop naar een bezoek aan Groot-Brittannië. De president nuanceerde zijn uitspraken later.
Maar wat gaat May doen als de MP's tegen de Brexit gaan stemmen?

Tja... Al met al, meer dan genoeg reden voor mij om toch maar een veel te laat aangemaakt Brexit draadje te lanceren hier @ el QFF...

:brexit:

Hieronder in de comments gaat het wat mij betreft verder...

Enfin... God Save The Fuckin Bitch, and so on...

:godsave:
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: snickers
baphomet
Administrator
Administrator

vr 12 okt 2018, 23:33

Pat Condell ramt weer eens hard met de Stanley klauwhamer op de spijker's kop...

De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox
Plaats reactie

Terug naar “Politiek / Oorlog”