Michael Moore

Alles over televisie, films en documentaires tref je hier aan.
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

do 11 aug 2011, 02:41

Tja, wat later dan gewend mensen, maar toch ook op deze Woensdag gewoon weer een artikel hier op QFF... Vandaag wil ik aftrappen met Michael Moore... Michael wie? Who? Wattuh? Michael Moore... Ja, die ene knakker ja! U weet wel, die van die film; 'Bowling for Columbine'... En van de documentaire Sicko...

Ik krijg zo nu en dan een nieuwsbrief in mijn email van Michael Moore zijn website en ik vroeg me ineens af hoe het met hem zou zijn, daar we al best een tijdje niets van hem hebben vernomen... Dus ik besloot Wikipedia eens even snel te raadplegen voor wat actuele en ook de wat minder actuele informatie over Michael Moore... Leest U even mee...???

Michael Francis Moore (Flint, Michigan, 23 april 1954) is een politiek en maatschappelijk geëngageerde schrijver/tv/filmmaker en documentairemaker uit de Verenigde Staten.

Biografie

Moore debuteerde in 1989 met Roger & Me. In deze film over de sluiting van een autofabriek in zijn geboorteplaats - General Motors verplaatst de productie naar het goedkopere Mexico - hanteert Moore al zijn quasi-naïeve confronterende stijl van interviewen en monteren die zijn handelsmerk is geworden.

Hij brak bij het grote publiek door met zijn Oscarwinnende documentaire Bowling for Columbine en de bijbehorende speech waarin hij uithaalde naar president George W. Bush: ”Shame on you mister Bush, shame on you!!” , hiermee doelde hij op het optreden van Bush in Irak, dat even daarvoor door de VS was binnengevallen. Bowling for Columbine won in 2002 ook de IDFA-publieksprijs.

Op 22 mei 2004 kreeg Moore de Gouden Palm voor zijn film Fahrenheit 9/11. Deze documentaire werd de best bekeken documentaire ooit en haalde tot augustus 2004 $118 miljoen op. Op 5 oktober 2004 werd de film op dvd uitgebracht, vergezeld van een reader waarin de feiten werden besproken.

Naast zijn werk als regisseur is Moore ook als schrijver actief. Hij heeft enkele bestsellers geschreven.

Er is opschudding ontstaan na een reclame voor een documentaire die in oktober 2009 in de bioscoop zal verschijnen, er werd gecollecteerd voor arme topmannen.

Filmografie

* Roger & Me (1989)
* Canadian Bacon (1995)
* The Big One (1997)
* And Justice for All (1998)
* Bowling for Columbine (2002)
* Fahrenheit 9/11 (2004)
* Sicko (2007)
* Slacker Uprising (2008)
* Capitalism: A Love Story (2009)

Verwacht

* The Great '04 Slacker Uprising (post-productie)

23 september 2008 gratis te downloaden vanaf de website

Televisie

* Pets or Meat: The Return to Flint (1992)
* TV Nation (serie; 1994)
* The Awful Truth (serie; 1999)
* Boom! (video voor de band System Of A Down; 2003)
* Sleep now in the fire Videoclip voor de band Rage Against the Machine

Bibliografie

* Downsize this! (1996)
* Adventures in a TV Nation (1998)
* Stupid White Men (2001)
* Dude where’s my country? (2003)
* Will they ever trust us again? Letters from the war zone (2004)

Weetje

* Michael Moore werd slachtoffer van een Googlebom.

Tja niet iedereen is fan van Moore, dat besef ik me terdege, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat hij met zijn staat van dienst wel een plekje verdiend hier op QFF in mijn ogen...

En voor die mensen die na het lezen van al het bovenstaande nog steeds geen flauw benul hebben over wie we het nu hebben, zal ik hieronder even wat beeld materiaal neer knallen...

Ik zelf ben best fan van Moore en zijn manier van zaken aan de kaak stellen... Dit jaar SinterQlaas toch maar eens een wenslijst met camera er op sturen...

Tja, ik wil verder eigenlijk iedereen verzoeken om voortaan in de comments onder dit artikel alles met betrekking tot Michael Moore neer te knallen om zo weer een mooie vergaarbak met informatie te creëren hier op QFF... Verder staat het iedereen natuurlijk vrij om te discussiëren over Michael Moore of om je favoriete Michael Moore fragmenten te dumpen... Hieronder in de comments kan het wat mij betreft dan ook verder...

Alvast bedankt!
1119 AD
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

do 11 aug 2011, 05:18

Als Fahrenheit nog niet had duidelijk gemaakt dat het een slecht parafraserende des-info agent is dan weet ik het ook niet. Anders die man zelf al, maar dat is een beetje hard. ;)
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

do 11 aug 2011, 05:52

Nou ben ik zelf een gezellige kettingroker, en is mijn favoriete Michael Moor fragmentje dit filmpje

Eigenlijk wel ziek, maar ik lag in een deuk zo af en toe, en ik moest na het zien van het filmpje ook nog aan de woorden van m'n vader denken vroeger, toen ik hem als puber een keer vroeg waar je zo'n aparaatje kon kopen om zo'n metaalstem te krijgen, want ik vond dat geweldig, net als in die serie vroeger, Battlestar Galactica, "viper coming in to range...Fire"(metaalstem) Mijn vaders antwoord was; gewoon nog even stevig door paffen Mec, dan krijg je u'm van zelf wel van het ziekenfonds.
My Jekyll doesn't Hide
baphomet
Administrator
Administrator

do 11 aug 2011, 13:44

[quote=""Mec" post=39265"]Nou ben ik zelf een gezellige kettingroker, en is mijn favoriete Michael Moor fragmentje dit filmpje

Eigenlijk wel ziek, maar ik lag in een deuk zo af en toe, en ik moest na het zien van het filmpje ook nog aan de woorden van m'n vader denken vroeger, toen ik hem als puber een keer vroeg waar je zo'n aparaatje kon kopen om zo'n metaalstem te krijgen, want ik vond dat geweldig, net als in die serie vroeger, Battlestar Galactica, "viper coming in to range...Fire"(metaalstem) Mijn vaders antwoord was; gewoon nog even stevig door paffen Mec, dan krijg je u'm van zelf wel van het ziekenfonds.[/quote]

Fantastisch was dat inderdaad met die kerst-liedjes!
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

do 11 aug 2011, 13:46

[quote=""Neut" post=39264"]Als Fahrenheit nog niet had duidelijk gemaakt dat het een slecht parafraserende des-info agent is dan weet ik het ook niet. Anders die man zelf al, maar dat is een beetje hard. ;)[/quote]

Tja, dat des-info agent gaat me wat te ver, met Fahrenheit sloeg hij inderdaad wat planken en spijkers mis, maar hij tracht wel al enkele jaren allerlei shit aan de kaak te stellen...

Ik denk persoonlijk dat hij het wel goed bedoeld, maar soms onderzoek je iets, en heb je aanknopingspunten te pakken waarvan vervolgens later blijkt dat ze niet kloppen...
1119 AD
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: NoMore
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

do 11 aug 2011, 18:24

Ik noem hem voor het gemak maar koning 4 oog..
Dromen
Administrator
Administrator

di 16 aug 2011, 04:30

Bowling for Columbine
Datum: Vrijdag 19 augustus 2011
Tijd: 20:30 - 23:00
RTL 8!
ninti
Administrator
Administrator

do 08 sep 2011, 16:17

http://www.guardian.co.uk/books/2011/se ... an-america
Michael Moore: I was the most hated man in America

In his 2003 Oscar acceptance speech, Michael Moore denounced President Bush and the invasion of Iraq. Overnight he became the most hated man in America. In an exclusive extract from his new book, Here Comes Trouble, he tells of the bomb threats, bodyguards and how he fought back

Is erg lang interview dus ga ik hier niet plakken zie link B)
"The presence of those seeking the truth is infinitely to be preferred to the presence of those
who think they've found it."
Sir Terry Pratchett
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
baphomet
Administrator
Administrator

wo 23 jul 2014, 19:57

NBC Discovers Hypocrisy of Michael Moore's Wealth; Used Him to Bash Wall Street in Past

On Wednesday, NBC's Today offered a surprising full report on "filmmaker and liberal activist" Michael Moore tarnishing his "blue-collar, anti-capitalist image" after it was revealed during divorce proceedings that Moore and his now ex-wife lived in a Michigan mansion, "the 10,000-square-foot house, reportedly in the same neighborhood as Madonna and Bruce Willis." [Listen to the audio or watch the video after the jump]

Back in 2009, the morning show invited Moore on the broadcast to bash big bonuses for Wall Street executives. In part, Moore ranted against the wealthy business leaders living in "gated communities" and "castles with moats around them." Perhaps Moore should have remembered that people living in giant mansions shouldn't throw stones.

During the Thursday report, correspondent Gabe Gutierrez described: "Deep in northern Michigan, this lake-front mansion is the talk of the town....It belongs to one of the state's most well-known celebrities. Not Eminem or Kid Rock, no, this $2 million home on Torch Lake is owned by filmmaker Michael Moore and his wife of twenty-two years, Kathleen Glynn."

The segment featured a clip of Moore "slamming the one percent at this Occupy Wall Street protest" in 2011. Gutierrez then explained: "The new court documents reveal Moore and his now ex-wife shared properties in Michigan and New York. The Detroit News reports the couple owned nine total."

Wrapping up the story, Gutierrez observed: "Already exposed, what some in this small Michigan town feel is a contradiction between Moore's common-man persona and his uncommon wealth."

Here is a full transcript of the July 23 report:

7:20 AM ET TEASE:

SAVANNAH GUTHRIE: Coming up, a controversial divorce reveals the true wealth of Michael Moore. The question is, will it hurt his image as an every man?

7:32 AM ET SEGMENT:

MATT LAUER: Let's start, though, with a career – a guy who built a career on a blue-collar down-to-earth image. But a potentially messy divorce just finalized is painting a somewhat different picture of filmmaker and liberal activist Michael Moore. Here's NBC's Gabe Gutierrez.

[ON-SCREEN HEADLINE: "Moore" Money, More Problems; Blue-Collar Director's Wealth Revealed in Divorce]

GABE GUTIERREZ: Deep in northern Michigan, this lake-front mansion is the talk of the town.

UNIDENTIFIED MAN: The way he lives is not how the common man lives.

UNIDENTIFIED MAN B: I think he's earned it.

GUTIERREZ: It belongs to one of the state's most well-known celebrities. Not Eminem or Kid Rock, no, this $2 million home on Torch Lake is owned by filmmaker Michael Moore and his wife of twenty-two years, Kathleen Glynn.

UNIDENTIFIED WOMAN: I am disappointed in what appears to me to be a conflict in his values and what he represents.

GUTIERREZ: But now the pair just settled a high-profile divorce. In court filings, Moore had blamed his wife for going overboard in expanding the 10,000-square-foot house, reportedly in the same neighborhood as Madonna and Bruce Willis.

MICHAEL MOORE: Hi, I'm Michael Moore.

GUTIERREZ: Ever since his 1989 documentary Roger & Me...

MOORE: Do you think it's a little dangerous hanging out with guns in a bank?

GUTIERREZ: ...and other films like Bowling for Columbine and Fahrenheit 9/11, Moore had built a blue-collar, anti-capitalist image.

MOORE: I am one person. This is a movement of millions of voices.

GUTIERREZ: Slamming the one percent at this Occupy Wall Street protest.

The new court documents reveal Moore and his now ex-wife shared properties in Michigan and New York. The Detroit News reports the couple owned nine total. No comment from her lawyer. And Moore's attorney would only say the couple has "mutually and amicably reached a divorce settlement."

LISA BLOOM [LEGAL ANALYST]: Very smart for Michael Moore to settle this matter. Even if he could have gotten more money, it's so important to his public image that he not be bickering with his wife of twenty years and having all of that dirty laundry exposed.

GUTIERREZ: Already exposed, what some in this small Michigan town feel is a contradiction between Moore's common-man persona and his uncommon wealth. For Today, Gabe Gutierrez, NBC News.

Bron en video's: -> http://newsbusters.org/blogs/kyle-drenn ... wall-stree

Hier nog wat:

De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: ThaViking
baphomet
Administrator
Administrator

za 31 jan 2015, 19:46

Michael Moore bevestigt doodsbedreiging door Clint Eastwood

Gepubliceerd: 31 januari 2015 14:08
Laatste update: 31 januari 2015 15:10

Michael Moore is tien jaar geleden met de dood bedreigd door Clint Eastwood. Dat bevestigt de filmmaker op zijn Facebookpagina nadat er eerder geruchten de ronde deden over de bedreiging.
Moore schrijft dat veel mensen hem naar 'het gerucht' hebben gevraagd, omdat het verhaal weer op internet circuleert. De regisseur wil daarom de boel ophelderen.

"Het is deze week tien jaar geleden dat Clint Eastwood tijdens een diner van de organisatie van de The National Board of Review of Motion Pictures tegen mij en het publiek zei dat hij me zou 'doden' als ik ooit met een camera naar zijn huis zou komen om hem te interviewen", aldus Moore.

De Fahrenheit 9/11-filmmaker zei dat hij en de aanwezige gasten dachten dat Eastwood een grapje maakte. Een nerveuze lach volgde, tot ongenoegen van Eastwood. "Ik meen het", beet hij toe. Het publiek werd stil. "Ik schiet je neer".

Gek

De zestigjarige Moore zegt in zijn lange betoog dat hij denkt dat de 84-jarige Eastwood langzaamaan gek wordt. De laatste tien jaar zijn er steeds meer tekenen die daarop wijzen, volgens Moore. Het laatste bewijs zou Eastwood film American Sniper zijn. De film 'herschrijft de geschiedenis' en 'houdt racistische sentimenten in stand', meent Moore.

De nieuwste film van Clint Eastwood, American Sniper, gaat over voormalig Navy SEAL-scherpschutter Chris Kyle, die naar verluidt de meest dodelijke sniper in de Amerikaanse militaire geschiedenis was. Bradley Cooper speelt de hoofdrol en de film is voor zes Oscars genomineerd.

Moore werd afgelopen maand door onder meer Kid Rock voor rotte vis uitgemaakt nadat hij kritiek uitte op de film.
via:-> http://www.nu.nl/film/3983480/michael-m ... twood.html
Plaats reactie

Terug naar “TV / Films / Documentaires”