QFFictie, een sidestory deel twee

Hier tref je alle verhalen aan uit de serie QFF into Chaos.
Plaats reactie
hotspot
QFF Gold Member
QFF Gold Member

zo 09 okt 2011, 07:46

Iedereen staart naar het schermpje van Combi. Baphomet, Blackbox en Nexion grijpen naar hun telefoon.

Baphomet: Achttien over negen, shit hoe kan dit?

Blackbox: Ik heb het precies kwart over

Nexion: Hier ook zeventien over.

Combi: Dromen, hoe laat geeft die van jou aan?

Dromen: 18:02...

Baphomet: (vol ongeloof) Yeah right

Dromen laat zijn telefoon zien.

Blackbox: Het was zo net nog licht, hoe kan het dan nu ineens kwart over negen zijn? Hoe laat kwamen we hier aan?

Baphomet begint onbedaard te lachen: Hahaaaa, dit begint zowaar op een mysterie te lijken! Sjamanen, timetravel en shit! Dit hou je toch niet voor mogelijk?

Blackbox: Maar hoe weten we nu hoe laat het is? Ik bedoel, als die van Dromen twee over zes aangeeft en die van ons kwart over negen...

Nexion: Guys, guys, ik heb een voorstel. We gaan dit allemaal zo grondig mogelijk uitzoeken, maar het is nu zaak dat wie hier zo snel mogelijk vertrekken.
What's out there is still here, I can feel it.

Combi: Prima plan, waar staan de fietsen? Ik ben toe aan een kop Qoffie.

Baphomet: Anders ik wel. De fietsen staan hier vlakbij, we moeten gewoon in een rechte lijn die kant op.

Het gezelschap begint te lopen. Het begint zachtjes te regenen.

Dromen: Google geeft vier voor negen aan...

Blackbox: Wat?

Dromen: Je wilde toch weten hoe laat het was? Google zegt 20:56

Blackbox: Wtf... Combi, doet jouw internet het?

Combi: Ik zal ff checken. Moment. Yup, 21:19

Blackbox: Dat is weird.

Een half uur later. De lucht is opgeklaard.

Nexion: Yep I think we're clear for now.

Het vijfkoppige gezelschap staat aan de rand van een weiland. In het donker zijn alleen de oranje sigarettenpuntjes van Baphomet en Blackbox echt goed zichtbaar.
Dit verandert wanneer Combi het scherm van zijn smartphone weer activeert, waardoor Blackbox en Baphomet op de achtergrond oplichten in een bleek blauw schijnsel waarbij de sigarettenpuntjes vervagen.

Combi: Dromen, check jouw google nog eens.

Een tweede scherm licht op waardoor Dromen en Nexion ook zichtbaar worden.

Dromen: 21:26

Combi: Yup hier ook. We lopen schijnbaar weer gelijk.

Baphomet: Mijn telefoon loopt nog steeds voor.

Combi: Die van mij ook, maar google geeft hier in ieder geval de juiste tijd aan, althans, dat neem ik aan aangezien google bij Dromen hetzelfde zegt.

Blackbox: Ik snap het niet, als Dromens google al die tijd de juiste tijd aangaf, waarom loopt zijn telefoon dan twee uur achter? Ik snap hier echt helemaal niks van.

Baphomet: Goeie vraag, waarom lopen al onze telefoons vóór en die van Dromen achter?

Combi: Maar Dromens google liep niet achter, terwijl zowél mijn telefoon als mijn google vóór liepen? Snapt iemand dit nog?

Nexion: Dit is ook nieuwe materie voor mij, ik heb soortgelijke verhalen gehoord, maar nooit eerstehands ervaren. Tot nu dan. Ik stel voor dat we dit voorlopig onder ons houden, whatever we're dealing with, it's watching us.

Blackbox: Dus geen heroische epossen op QFF...

Nexion: Voorlopig beter van niet.

Combi: Maar er zijn mensen die hier verstand van hebben, die ons hierbij kunnen helpen...

Nexion: In time we will contact the right people. In time.

Baphomet: Over contact gesproken, wat doen we met onze 'uitnodiging'? Ik bedoel, het is niet alsof we visitekaartjes hebben uitgewisseld ofzo. Denk je dat ze naar ons toe zullen komen?

Nexion: I honestly don't know that.

Er gaan blikken richting Dromen

Dromen haalt diep adem: Eh, mensen... Ik geloof dat ik weer normaal begin te worden. Ik weet niet wat er met me aan de hand was, maar het is nu weg, geloof ik. Uiteraard ben ik het met iedereen eens dat we zo voorzichtig mogelijk moeten zijn, wat ik daar straks allemaal zei daar herken ik mezelf niet in.

Nexion: Don't beat yourself up! I'm glad you're back! You were under the influence of strong magic, so we'll keep an eye on you, in a good way that is ofcourse.

Nexion geeft Dromen een schouderklop

Dromen: Glad to be back! Thanks Nex.

to be continued
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, FreeElectron, Vortex
baphomet
Administrator
Administrator

ma 10 okt 2011, 01:35

Bril-fucking-jant! Ik ga zo snel verder met het lezen van het volgende deel!

Maar eerst even dit... Ter introductie voor het volgende deel ;-) dan is het nieuwe QFF product QooQle wel klaar...

Maar de beta werkt al...

:lol:

Afbeelding
1119 AD
Plaats reactie

Terug naar “QFF into Chaos”