QFF into Chaos Story – Part 2 - Inwijding

Hier tref je alle verhalen aan uit de serie QFF into Chaos.
Dromen
Administrator
Administrator

zo 19 dec 2010, 01:50

QFF into Chaos Story – Part 2 - InwijdingDit is een verhaal dat uit meerdere delen zal bestaan. Het gaat over QFF, zowel over de site als over de mensen erom heen en over de artikelen die op QFF staan. Daarnaast zullen QFF leden invloed hebben op het verhaal d.m.v. te reageren op de verschillende delen. Het verhaal is dus zowel non-fictie maar ook fictie! 18 december 2011
De QFF crew krijgt een mail met daarin de uitleg voor de bijeenkomst:
Verbind de lijn van de volgende 2 punten naar elkaar, en trek deze verder door naar het oosten. Punt 1: Logé ‘Kent U Zelven’. Punt 2: Logé ‘Moed en Volharding’. De breedtegraad is nu duidelijk.Voor de lengtegraad geldt het volgende: Vanuit landgoed De Schipborg lopen 3 lijnen, die vanuit de tuin te zien zijn. Trek de middelste door, totdat je de breedtegraad van hierboven passeert.Het knooppunt, waar de lijnen elkaar passeren, zullen wij, broeders van QFF, elkaar ontmoeten.Tijdstip: 1600 uur.Voor insiders van QFF een piece of cake natuurlijk! Voor u, als lezer ook?!21 december 2011
Het weer is een paar graden boven 0, de lucht is blauw. Vanuit het hele land (en zelfs het buitenland) komt de QFF-crew deze dag tezamen. Rond 15:00 is iedereen op de afgesproken plek. Iedereen schud handjes met elkaar en stelt elkaar voor. Zelfs Het Dolle Eland is er! ‘Speciaal helemaal naar hier gekomen voor ons joh?!’ vraagt PakNak. ‘Nou, om eerlijk te zijn, we zouden hier al naar toe i.v.m. kerst, we zijn nu een paar dagen extra bij de familie hier. Eten bij schoonouders met kerst. Je zult begrijpen dat ik liever niet was gekomen…’ lacht Het Dolle Eland. ‘Sterkte!!’ zegt NWO. ‘Goede locatie Bapho!’ zegt ROI. ‘Wat dacht jij dan?!’ zegt Baphomet met een knipoog ‘Maar we gaan straks de heide op, deze plek is niet ideaal’.Ze lopen de heide op en komen bij ‘de bron’. Permuter haalt zijn rugzak van zn schouder en pakt een aantal instrumenten voor onderzoek. Perm doet wat modder in een potje, 'Voor grondonderzoek, gaat naar het lab. Het water hier is bijna 4 graden’ merkt Permuter op. ‘Dat verbaast me niks…’ zegt Dromen zacht. Blackbox kijkt naar Dromen en zegt ‘en mij ook niet!’.Inmiddels word het donker, Free Electro ontsteekt een klein kampvuurtje. Combi haalt wat eten uit z’n rugzak en begint het uit te delen.’Voedertijd Broeders!’. Ook Wodan heeft voor het een en ander gezorgd. Iedereen gaat in een cirkel om het kampvuur heen zitten. Combi haalt een boek uit z’n tas en leest enkele prachtige verhalen / informatie voor over de streek.Er word veel besproken, erg veel. De tijd vliegt voorbij. Na een hele poos gaat Baphomet staan en zegt ‘Mannen…. Mag ik jullie aandacht? Het is bijna middernacht, daarom zal ik jullie een aantal dingen vertellen en meedelen’ waarna Baphomet weer gaat zitten. Er volgt rust, iedereen gaat er goed voor zitten. Blackbox ontsteekt een aantal wierook stokjes en zet deze in een cirkel om iedereen heen. PakNak laat een beker rondgaan met daarin een sterk ruikend goedje met alcohol. Dromen neemt een slokje en merkt op dat hij wat ligt in z’n hoofd word. ‘Je bent ook niks gewend hé, wijf!’, zegt Permuter, waarna hij de beker uit Dromen zn hand trekt en het overgebleven vloeistof in een keer achterover kegelt.Baphomet verteld, ‘Vannacht zullen jullie worden ingewijd tot QFF. Vanaf nu zijn we aan elkaar verbonden. Mag ik jullie erop wijzen dat wij, wat er ook gebeurd, elkaar helpen. Things gonna be serious now. Jullie zien het om je heen in de wereld. Daarom vraag ik jullie nu, is er iemand die hier niet aan mee wil doen?! Die niet voor een andere QFF’er in kan staan?! Die geen risico wil lopen?! Zeg het dan nu, dat is geen probleem, dan vraag ik diegene om nu weg te gaan’. Het blijft stil. Iedereen zwijgt. ‘Goed’, zegt Bapho, ‘Dan is het nu tijd’. NWO neemt het woord over van Bapho en verteld een aantal dingen.Wanneer NWO klaar is met het gesprek valt er even een stilte. Iedereen laat alles even bezinken. De stilte word na ongeveer een halve minuut doorbroken door ROI, ‘De afgelopen tijd hebben we met elkaar al eens een paar keer contact gehad via de mail / skype over een soort contact-systeem voor QFF, iets wat niet te registreren / controleren valt. Ik heb iets ontwikkeld’. ROI haalt een klein apparaatje van ongeveer 5 x 4 cm uit zn zak. ‘Een soort peeper. Vanaf de mobiel kunnen er berichten naar toe worden verzonden, maar er kunnen geen berichten mee verzonden worden zodat er geen misbruik van gemaakt kan worden als het in verkeerde handen valt’. Vervolgens geeft ROI aan iedereen een peeper.Codenummer
‘Wat is het nummer om te sturen?!’, vraagt Combi . ROI antwoord, ‘Hierover heb ik met Bapho en NWO contact gehad. Het nummer is QFF’. ‘7-6-6 dus?’ Vraagt Free Electron. ‘Nee, niet via de manier waarop je SMS-woorden invoert’. Iedereen kijkt vragend naar ROI. ‘Kijk’, zegt NWO, die het woord over neemt van ROI. ‘Het zit zo, QFF in cijfers is 17-6-6. Aangezien je bij numerologie de cijfers 1 cijfer reduceert, zou je zeggen de Q, 1 + 7, word 8. Maar dit is onjuist. 17 Is namelijk een oneven getal; oneven is negatief. Negatief is min. Het word dus 1 - 7 = 6. QFF is dus...?' Het Dolle Eland springt op van enthousiasme 'ZES ZES ZES NATUURLIJK!!'. Iedereen lacht en drukte alom.WTF?
‘Oké mannen, even centraal weer. Ik wil graag iets vertellen over Lapis Exillis’, zegt Bapho, en gaat verder ,’Het zit zo dat hier..’ Opeens klinkt er een keiharde knal. De aarde trilt, alles word licht, witlicht. ‘WTF IS DIT????’ schreeuwt Dromen en schreeuwt vervolgens als een speenvarken om z’n  moeder. Permuter valt flauw (of het nou komt door die shot alcohol of de schrik, dat is onduidelijk bij de schrijver van dit verhaal). Wodan slaat Permuter met de vlakke hand tegen z’n hoofd, ‘Wakker worden held!’. Na een aantal seconden verdwijnt het witte licht en keert de rust terug. Het is donker, het kampvuur is uitgegaan. ‘What the f*ck was dit?!’ zegt Het Dolle Eland met een trillende stem. Iedereen is aan het bekomen van de schrik. Combi wijst naar het Oosten, richting Balloo, ‘KIJK!’. Vage lichten in de verte. Iedereen kijkt. ‘Het word groter… Het komt onze kant op!’ zegt Free Electro enigszins gespannen. ‘We moeten er vandoor!’, zegt NWO, ‘NU!’. Opeens horen ze honden blaffen. ‘Het is de politie met zaklantaarns en honden.’ Zegt Wodan. ‘Waarom moeten we gaan? We doen toch niks verkeerds?’ vraagt Dromen. ‘Nu geen tijd voor uitleg!’ briest Baphomet, ‘We moeten NU gaan, wanneer ze ons vinden, moeten we ons ID laten zien, kennen ze ons, ze hebben ons gezicht gezien, oftewel ze weten wie we zijn!’.Als een haas sprinten de QFF’ers het Van den Muijzenbergpad op. De politie komt steeds dichterbij. Ze horen de honden steeds harder blaffen. Aangekomen bij het bruggetje over het Deurzerdiep stopt  Bapho. ‘We kunnen geen kant meer op!’, zegt Bapho buiten adem. ‘Waarom niet, kom op, door lopen!’, schreeuwt Combi, ‘Don’t give up man!’. Bapho hapt toe,‘Dat is het niet! Dat is het niet. De Drentsche AA is deels afgesloten deze nacht… Raad eens waarom?’. Wodan antwoord ‘Vanwege ons toch niet?!’ Bapho, ‘Nee natuurlijk niet! Maar…’, NWO onderbreekt Baphomet ‘Er is één optie! Zuidwaarts!’. Bapho kijkt NWO in de ogen aan en zegt ‘Dat kan niet, je weet dat dat niet kan… We kunnen dat niet maken.’ Stilte volgt. Ieders ogen zijn gericht op die van Bapho en NWO. Na een paar tellen zegt NWO ‘We moeten wel, we hebben geen andere keus, er is voor ons echt geen andere weg. Als we het niet doen, is het einde QFF, jij weet dat ook Bapho…’. Baphomet antwoord met een aarzeling,‘Oké, maar jongens, wát er ook gebeurd, blijf doorlopen, oké?! Niemand, NIEMAND mag ons horen of zien’ Iedereen stemt knikkend toe. Baphomet herhaalt ‘Blijven doorlopen! Geen vragen stellen! En nogmaals, stilte, niemand mag ons zien!’.Met zn allen gaan ze van het pad af en lopen zo snel als ze kunnen zuidwaarts langs het Deurzerdiep. Na een paar honderd meter te hebben gelopen blijft PakNak stilstaan en wijst naar de andere kant van de oever, ‘Kijk! WAUW, heej, wacht, het lijkt wel een …’ NWO grijpt PakNak bij zn nek, duwt hem vooruit en zegt ‘DOORLOPEN!’. Alle QFF’ers kijken naar de andere kant van de oever terwijl ze verder lopen. Na een tijdje lopen komen ze via een weiland uit bij de doorgaande regionale weg. ‘Hier eindigt onze meeting’, zegt Bapho terwijl hij westwaarts richting Assen loopt. ‘Oké!’, antwoord Free Electron,’ik moet de andere kant op!’. Dromen valt bij ‘Ik ook, heb mijn auto in Rolde staan!’. Baphomet draait zich om ‘In Rolde???? OMG, het ziet er naar uit dat onze meeting hier niet eindigt. Waarom zet je je auto daar neer?’ vraagt Baphomet. ‘Jah hallo, ik ben hier niet bekend. Enigste plek waar ik weet waar altijd parkeerplekken zijn is, of een markt, of een kerk. Rolde heeft geen markt maar wel een kerk.’, verklaart Dromen. Baphomet slaat zichzelf tegen z’n voorhoofd aan. ‘Vertel jij nou dat je je auto bij de kerk in Rolde hebt geparkeerd?’. Dromen knikt aarzelend ja. Baphomet zucht en zegt, ‘Oké. Het lijkt me verstandig dat we met mekaar richting Rolde gaan. Op naar part 2’.Via het fietspad van de doorgaande weg richting Rolde praten de QFF’ers bij over wat ze hebben meegemaakt. De reis naar rolde blijft rustig, er zijn geen verrassingen meer. Na een kleine 3 kwartier lopen komen ze aan bij de kerk ter Rolde. Op het parkeerplek staan een tiental auto’s. Blackbox
merkt op ‘Lol, tientallen auto’s hier, geen kerkdienst!’. Iedereen kijkt naar de kerk, lichten zijn uit en het lijkt er verlaten. Zeker weten geen mensen daar. Baphomet licht toe ‘Neej, drie keer raden waar die zijn’.
*Bliep* *bliep*, Free Electron doet z’n auto open. ‘Mensen, het was me een genoegen, ik ben er vandoor! Moet nog een tijdje terugreizen en het is bijna ochtend tegen de tijd dat ik thuis ben!’. Het Dolle Eland beaamt dit ‘Ik wil graag thuis zijn voor mijn schoonmoeder van bed komt! Let’s go’. De
QFF’ers verdelen zich over de 2 auto’s die bij de kerk staan. Free Electron en Dromen zetten de rest af in Assen, waar de anderen hun vervoersmiddel hebben. Voordat iedereen afscheid neemt voegt ROI nog toe: ‘Zend onmiddellijk een bericht als er iets gebeurd en zend onmiddellijk een bericht als je
veilig thuis bent gekomen! Geen bericht betekend dat er iets is gebeurd!’. Vraag van de schrijfer: Hoe heet dat 'ding' dat ROI heeft ontworpen, de 'peeper'?!
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: ExNex
combi
Administrator
Administrator

zo 19 dec 2010, 02:31

:pruthey: :whuhaha:

edit:
[hide]enkelen hadden wat muziek mee genomen voor de sfeer ;-) [/hide]

Afbeelding
Dromen
Administrator
Administrator

zo 19 dec 2010, 02:36

[quote name="PakNak"]Geweldig! maar wat had ik nu ook alweer gezien ? het ging ook allemaal zo snel :D[/quote]

Blackbox weet het wel wat er is gebeurd ;-) Pak google maps dr bij, volg de route, en wellicht als je het werderbruder topic gevolgd hebt weet je wat er is! Het is daar meerdere keren ter sprake geweest! Maar je meot het net even weten.

En Bapho, wel ff sssst niet meteen alles verklappen want ik weet dat jij meteen alle links ziet natuurlijk ;-)
combi
Administrator
Administrator

zo 19 dec 2010, 02:57

Deze foto zit tussen het rijtje wat ik bij Rolde gemaakt had. WTF?

Afbeelding

:stikkie:
Dromen
Administrator
Administrator

zo 19 dec 2010, 03:00

mooie foto Combi!!! Damn, das een erg mooie!

BTW, het volgende deel zal ff duren, een week ofzo!
ROI
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 19 dec 2010, 03:12

• post deleted •
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 19 dec 2010, 04:17

Ik neem hier 10.000 petjes voor af!!
(maakt diepe buiging naar Dromen voor dit geweldige epistel!!!!)

:pruthey:

Fan-fucking-tastic!!!! :dans:
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 19 dec 2010, 04:39

:smokey:
baphomet
Administrator
Administrator

zo 19 dec 2010, 04:45

Een maal terug aangekomen in Assen klinkt het * bleep bleep * uit mijn binnenzak... Even vraag ik me af wat het zou kunnen zijn, maar dan weet ik het al en weet ik voldoende.

Snel pak ik de brenger van naar alle waarschijnlijkheid een belangrijke boodschap uit mijn binnenzak en lees wat ons te doen staat.

En dan besef ik me eens en te meer dat we aan een niet meer te stoppen alles veranderende missie zijn begonnen...
1119 AD
wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 19 dec 2010, 05:01

Duistere zaken, geen weg meer terug .. !

Ik heb ook nog niet echt een idee wat PakNak gezien heeft.. Westerbork?

edit: thanks Nexion voor de muzikale begeleiding :D
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 19 dec 2010, 05:47

ik ben meer geinteresseerd naar het non-fictieve verhaal over Adolf Hitler die net als steven hawking leeft op antarctica, gebruikmakend van een omgebouwde commodore 64, ook wel bekend als baphomet.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
combi
Administrator
Administrator

zo 19 dec 2010, 05:54

[quote name="Vrillon"]ik ben meer geinteresseerd naar het non-fictieve verhaal over Adolf Hitler die net als steven hawking leeft op antarctica, gebruikmakend van een omgebouwde commodore 64, ook wel bekend als baphomet.[/quote]

oei oei :smokey:
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 19 dec 2010, 16:53

ik denk dat permuter ook niet best tegen drank kan hoor...
maar dat terzijde

mooi geschreven

666
zoiets
Antonaki
Antonaki

zo 19 dec 2010, 18:43

:D Cool!
Plaats reactie

Terug naar “QFF into Chaos”