Re: QFF hosting en organisatie II

Hier tref je allerlei QFF materiaal aan uit de afgelopen jaren QFF.
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 14 feb 2011, 00:48

QFF Hosting en Organisatie deel II - Spijkers & Koppen

Het was een koude en natte dag, gisteren op 1222011, in Assen alwaar QFF's finest* zich had verzameld om de organisatie en strategie van QFF eens gezamenlijk door te nemen.   Een tijdje geleden hebben we een mail rondgezonden aan een aantal QFF-ers waarvan wij denken dat ze iets meer zouden kunnen (en willen?) bijdragen aan QFF dan alleen artikels schrijven.   De site moet onderhouden worden, de Qatoenshop moet gerund worden en na ca. een half jaar QFF konden we eens evalueren waar we staan en waar we naartoe willen.  Uit de reacties daarop is gebleken dat er een aantal personen is dat zich hiermee graag wil belasten.
In een warme QoFFeeshop met uiterst charmante bediening was het goed toeven en kwamen er al snel commentaren los.  Allereerst dan maar de hosting en het "lopen" van de site: dat is nog niet wat het zijn moet en is te wijten aan een aantal technische oorzaken.  Het voorstel om daar door een extern iemand (die niettemin ons vertrouwen geniet) eens naar te laten kijken werd warm ontvangen en is in gang gezet.  Deze persoon is zeer goed bekend met de techniek achter het maken en runnen van blogs en fora en we hopen dat hij bereid is hier eens naar te kijken in overleg met Baphomet.  Voor een voorbeeld van zijn eigen werk kun je eens kijken naar het Freedombytes-forum en het daaraan gerelateerde blog.
Dan de Qatoenshop: Combi is bereid dit op zich te nemen, met als backup Wodan die zich hiervoor ook al via mail beschikbaar had gesteld.  Voorlopig zal dit op een vrijwillige basis en zonder bedrijfsvorm geschieden.  We pogen hiermee geld te genereren om de hosting e.d. te kunnen bekostigen.  Baphomet is, nadat een eerdere drukker het af heeft laten weten, in overleg met een nieuwe drukker/leverancier die de shirts gaat bedrukken en zelfs ook versturen, dus blijft over de administratie hieromheen.  LAAT HET DUIDELIJK ZIJN DAT ALLE WINST DIE HIERUIT VOORTVLOEIT, UITSLUITEND GEBRUIKT ZAL WORDEN OM QFF OVEREIND TE HOUDEN.  Het is niet de bedoeling dat mensen hier zelf van gaan profiteren.  Later kunnen we kijken hoe en of we QFF (met de Qatoenshop) als organisatie eventueel in het buitenland onder kunnen brengen om continuiteit en "op zwart gezet worden" te kunnen voorkomen.
Verder: we willen gaan werken met een soort van "redactie" om artikelen voordat ze geplaatst gaan worden te screenen, na te zien op taal- en stijlfouten en, ja, ook op relevantie.  We willen met QFF een platform bieden om mensen bewust te maken van zaken die achter de schermen gaande zijn, en proberen verbanden te leggen tussen verschillende onderwerpen waarbij een zekere kwaliteit gehandhaafd blijft.  Dit houdt in dat ook reacties gemodereerd kunnen worden, waarbij we uiterste voorzichtigheid zullen betrachten.  In QFF v.3.0 zal een betere zoekmachine geintegreerd worden, waarin je ook cross-references uit kunt voeren omdat het nu nog wel eens wat chaotisch is en informatie niet direct is terug te vinden.
Uiteindelijk willen we naar een team van max. 10 mensen die de redactie gaan doen zodat er altijd iemand beschikbaar is om een artikel te plaatsen.  Momenteel staan op die lijst: Baphomet, Dromen, Fr3zbY, BlacK(box), Free Electron, Nexion2 en Combi.  Wie artikelen wil plaatsen stuurt deze dan naar de redactie (een nieuw e-mail adres hiervoor wordt aangemaakt).  Wie hieraan graag wil bijdragen: laat het ons weten!
Als iemand nog meer, betere of andere ideeën heeft om QFF naar een hoger plan te tillen: schroom niet en zet het hieronder neer!   QFF is van ons allen SAMEN en samen maken we de site NOG beter!  In een half jaar tijd is er heel veel bereikt maar het kan altijd beter, handiger en mooier dus we blijven er aan werken om QFF de Qualiteits-site te laten blijven die het nu is.

* QFF's finest uiteraard met een knipoog, we hebben gekeken naar mensen die op dagelijkse basis beschikbaar zijn en die in onze ogen de skillz hebben om deze taken te doen.  Helaas was het niet eenieder mogelijk er gisteren in persoon bij te zijn.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 14 feb 2011, 01:54

Wie artikelen wil plaatsen stuurt deze dan naar de redactie (een nieuw e-mail adres hiervoor wordt aangemaakt). Wie hieraan graag wil bijdragen: laat het ons weten!
Bij deze laat ik dat dan weten maar dat wisten we al! ;-)

Helder. Ik hoor het wel als de mouwen opgestroopt moeten worden... :osama:

Let's do it!
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

ma 14 feb 2011, 02:12

Operation Take Back The Planet initiated...
Scanning Targets ... Complete
Optimizing Battle Scenario ... Complete

Launching TaskForce Alpha ... Deployed

Awaiting Orders : _

:sparta:
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
combi
Administrator
Administrator

ma 14 feb 2011, 02:21

Dan de Qatoenshop: Combi is bereid dit op zich te nemen, met als backup Wodan die zich hiervoor ook al via mail beschikbaar had gesteld.
Wat dit betreft ik zie dat er 4 mensen t-shirts hebben besteld waarvan ik er 1 ben die nog niks hebben gekregen :rudolfsteiner: de andere drie (waarvan Metalfyre er ook 1 is heb ik begrepen van hem uit schreeuwbox) ook niet neem ik aan?.
De ex-drukker heeft dus de boel belazerd en stuurt niks dus nu is er een ander gevonden die het wel wil gaan doen :wortel: zover ik het heb begrepen ?
Ik wil een qoffie shirt!!!!!! :kwark187:

Degene die niet meer wil wachten doe ff een pm dan neem ik contact op met bapho en stort het geld terug.
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 14 feb 2011, 02:22

welke tijd ik over heb is voor ons.....
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 14 feb 2011, 02:27

[quote name="dingo"]welke tijd ik over heb is voor ons.....[/quote]

We know Dingo, appreciate it! :love:

PS Bapho: je kunt mail verwachten van Kraven.
Dromen
Administrator
Administrator

ma 14 feb 2011, 02:54

Mooi stukje, goed geschreven F.E.!

Sowieso als mensen nog tips of aanmerkingen hebben, zijn welkom!
Toxopeus
Administrator
Administrator

ma 14 feb 2011, 04:38

Ik wil ook wel helpen, in de redactie ofzo of iets anders. Voel me net als de anderen erg verbonden met QFF.
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
Melkor
QFF Gold Member
QFF Gold Member

ma 14 feb 2011, 04:57

[quote name="Combi"]
Wat dit betreft ik zie dat er 4 mensen t-shirts hebben besteld waarvan ik er 1 ben die nog niks hebben gekregen :rudolfsteiner: de andere drie (waarvan Metalfyre er ook 1 is heb ik begrepen van hem uit schreeuwbox) ook niet neem ik aan?.[/quote]

poor moi est numero troi...

ook nog iets ontvangen. Je kan verd... ook niemand mer vertrouwen! :rudolfsteiner:

blijft er nog eentje over.
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 14 feb 2011, 05:14

[quote name="Melkor"][quote name="Combi"]
Wat dit betreft ik zie dat er 4 mensen t-shirts hebben besteld waarvan ik er 1 ben die nog niks hebben gekregen :rudolfsteiner: de andere drie (waarvan Metalfyre er ook 1 is heb ik begrepen van hem uit schreeuwbox) ook niet neem ik aan?.[/quote]

poor moi est numero troi...

ook nog iets ontvangen. Je kan verd... ook niemand mer vertrouwen! :rudolfsteiner:

blijft er nog eentje over.[/quote]

Ik heb ook niets ontvangen, had wel een mailtje verwacht NA het mailtje dat ze binnenkort verstuurd zouden worden, een week geleden.

Stuur mijn geld maar retour, want ik heb lang genoeg gewacht.

:lol: (maar ik meen het wel!)
kraven

ma 14 feb 2011, 05:27

Aangezien het mijn site is die hier als voorbeeld van mijn kunnen aangehaald wordt, leek het me gepast hier mijn introductiepost te maken ;)

IK ben Everwijn en ik run o.a. freedom bytes. Mij is idd. gevraagd eens naar de server/scripting te kijken en bij deze laat ik dan ook ff weten dat ik dat best wil doen.

Ik zal morgen eens even in de mail klimmen en een waslijst aan vragen zenden om eens uit te vinden waar deze site op draait en vervolgens kijken waar zaken kunnen worden verbetert.

Cheers uit het oosten des lands :-)
Toxopeus
Administrator
Administrator

ma 14 feb 2011, 05:32

Welkom hier FB!! :welkom:
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
bertje

ma 14 feb 2011, 05:32

sucses freedom, ik hoop dat het je gaat lukken.
kan momenteel geeneens meer inloggen.

-Mozes-
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 14 feb 2011, 05:35

Ah, daar is Freedom Bytes (Kraven), welkom!

Het is inderdaad soms een crime om in te loggen.
Hopelijk kun jij met je expertise hier iets mee!
kraven

ma 14 feb 2011, 05:40

Ik kan er pas wat zinnigs over zeggen als ik meer weet van de setup.

Wat ik al wel zie is heeeeeel veel plaatjes en video, dus denk ik dat caching hier een boel kan doen in de positieve zin van het woord. We zullen hetzeker weten zodra ik weet wat voor platform hier draait en soort hosting het is.
Plaats reactie

Terug naar “QFF Materie”