Tempeliers in Drenthe?

Alles over de tempeliers, tempelridders, PCCTS en meer.
baphomet
Administrator
Administrator

wo 22 sep 2010, 01:13

Af en toe kom je nog wel eens iets tegen op het web dat je nog niet eerder tegen kwam. Zo ook vandaag na wat geklooi met Google... Ik was wat aan het opzoeken over de mogelijke hide-outs van Tempeliers in Nederland nadat ze eeuwen geleden opeens verboden werden. Daarbij kwam ik het volgende tegen:

De Tempeliers zijn begin 1100 ontstaan in Frankrijk als (arme) ridders van Christus, die het Heilige Land moesten beschermen. Ze waren allen monniken en tegelijk ook ridders. Ook beschermden ze de pelgrims die op weg waren naar het Heilige Land en de wegen daar naar toe. In de jaren daarna waren de Tempeliers zeer rijk en machtig geworden. Tot omstreeks 1300 Koning Philip de Schone besloot, met behulp van de paus, de Tempeliers te verklaren tot ketters. Op vrijdag de 13e werd er door Philip de Schone, nadat hijzelf bruut was afgewezen als Tempelier en in financiële problemen was gekomen, besloten de Tempeliers te arresteren en te laten bekennen van ketterij, homofilie en vele andere dingen. Vele Tempeliers trokken later deze bekentenis in en belandden daar door op de brandstapel.

De Tempeliers die konden ontsnappen doken onder bij andere ordes. Het schijnt dat er nog Tempeliers bestaan maar dan als Vrijmetselaars en/of Illuminati. Deze laatste kwamen vooral voor in Duitsland (Beieren) waar ze nu verboden zijn.

Onlangs stond er in een lokale krant dat er een oude boot is gevonden bij de verbouwing van het Drents Museum. Om geen pottekijkers op die locatie te krijgen hebben wij, de Tempeliers, een week later in dezelfde lokale krant een bericht laten plaatsen dat het niet om een oude boot ging maar om een grap. Het ging echter niet om een grap maar om een grafkelder. Nu bleek dat er in de grafkelder ooit een graftombe heeft gestaan. Waar de graftombe heeft gestaan stond nu alleen een vaas met een lis net daar aan een oud opgerold papiertje. Hierop stond het volgende:

Na de arrestaties van onze leden hebben we besloten om een deel van onze schat veilig op te bergen. Deze is te vinden aan het einde van het Pad der Symbolen. Het pad der symbolen hebben we gevormd met enkele symbolen van ons.

Het Pad der Symbolen begint bij Jacobus. Op ongeveer 7 roede van Jacobus staat een kleine obelisk met een aantal symbolen. Het aantal symbolen van de Vrijmetselaars onthoudt je als A.

Jean Badré noemde het een cathedræ.
Het pad vervolgt op een landgoed waar je een graf met een gietijzeren grafteken met diverse symbolen vind. Zoek de symbolen van de Vrijmetselaars eruit en de totaalwaarde van jouw antwoorden onthoudt je als B. (Geknakte bomen = 1; Ouroboros = 2; Fakkels =3; Zandloper = 4; Beenderen = 5; Krans van eikenbladeren = 6; Schedel = 7; Latijns kruis = 8).

Vanaf hier gaat het Pad verder naar een religieus gebouw in Assen wat gebouwd is in een rekenkundig symbool van de Tempeliers. Tel hier het aantal vensters in de obelisk en onthoudt je als C.

Philip noemde het een zetel voor zijn ambt.
Het Pad vervolgt op 263 graden en 21 roede. Hier kom je uit bij een religieus gebouw waar je wederom het rekenkundige symbool kunt vinden. Het aantal onthoudt je als D.

Het Pad der Symbolen vervolgt op:
N 52°59.(C-D)(C+1)(A) - E 006°33.(A-D)(A+B)

Kun jij de schat van de Tempeliers vinden?

LET OP:

* Tijdens je zoektocht naar de schat van de Tempeliers kun je 2 Geocoins DISCOVEREN.
    * Voor de maat van een roede zijn diverse mogelijkheden, gebruik degene die in 1937 werd afgeschaft.
    * Voor de eerste vinder zit er een FTF-pin in de cache.
    * SVP geen hints, spoilers e.d. over het tussenpunt in de logs.
    * Op dinsdagavond en dondermorgen kun je gestoord worden tijdens het loggen
      men weet ervan......
    * Het tussenpunt en de cache liggen op privéterrein (nee, geen voortuin) en met toestemming van de beheerders/eigenaars.
    * Mijn dank gaat uit naar dhr. Bartelds en dhr. Hoeksema voor het mogelijk maken van de geocache.

EXTRA AANWIJZING:

Ghffrachag: baqre genc
Pnpur: rvaq ina cnq, yvaxf ghffra fgrara
N+O+P+Q = 25

Decryption Key

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
-------------------------
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z

(letter above equals below, and vice versa)

Dit alles is hier op deze geocaching website te vinden.

Al met al leuk genoeg om je in te verdiepen en helemaal als je net als ik in Assen woont en beschikt over een fiets en fototoestel! Vanmiddag dus maar gelijk even gaan fietsen nu het weer nog meezit! Hier onder alvast een aantal foto's maar véél verder dan de foto's en enkele aanwijzingen die ik zo ook nog zal plaatsen ben ik nog niet.

Foto's Graf Valkenstijn:

Foto's van het Drents Museum (de troon / cathedræ dus...)

Sorry voor de brakke HTC telefoon kwaliteit van de foto's! Maar goed nog wat aanwijzingen di ik al had:

Dat stukje wat gedecodeerd is is vertaald het volgende:Tussenpunt: onder trap
cache: eind van pad , links tussen stenen
A+B+C+D=25

A=Aantal symbolen op Obelisk VM
B=Graf Valkenstijn
C=?
D=?

N52graden59.(C-D)(C=1)(A)- O006graden 33 (A-D)(A+B)

Dan de troon of ook wel cathedræ genoemd. Dat zou in mijn ogen de zetel kunnen zijn waar Maria op ziit in het wapen / logo van Assen Maria in Campis (klooster).
En wat zien we dan, juist het landgoed Kamps / Kapsheide ('de bron' - werderbrüders topic)

Hier het wapen van Assen:

De obelisken zijn NIET te plaatsen voor mij en geloof mij ik ken Assen. Maar wellicht moet ik simpeler denken en door de cryptische omschrijving heen lezen / prikken. Ook Jacobus kan ik even niet plaatsen in de relatie tot Assen.

Over Valkenstijn kun je hier meer vinden.

Het landgoed ligt hier:

{mosmap width='600'|height='430'|lat='52.99136'|lon='6.580446'|zoom='17'|zoomType='Large'|zoomNew='0'|mapType='Hybrid'|showMaptype='1'|overview='0'|text='Landgoed Valkenstijn Assen'|lang=''}

Kortom wie helpt de schat te lokaliseren zodat we op de plak van de schat een heuse verwijzing naar QFF kunnen plaatsen?

1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

wo 22 sep 2010, 02:22

Hier de vreemde engeltjes die van alles doen:

http://farm4.static.flickr.com/3079/277 ... 7614_b.jpg
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

wo 22 sep 2010, 02:32

Waar kan A2-L1 op duiden op de rug van en gouden boek dat in deze voorstelling van engelen voorkomt? Hert zou ook A1-L2 kunnen zijn ik twijfel enigszins... Nee Toch A2-L1
1119 AD
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 22 sep 2010, 02:41

Leuke vondst.
het is niet wat het lijkt,... het is veel erger
baphomet
Administrator
Administrator

wo 22 sep 2010, 02:55

Tja ergens best wel, ik snap dat het om een speurtocht gaat, maar er hang een raar vreemd luchtje aan. Er is namelijk ECHT iets gevonden daar bij opgravingen en dat is met de nodige geheimzinnigheid gepaard gegaan, dikwijls nachtelijke werkzaamheden, een complete straat al maanden afgezet, mensen uit hun huizen etc. opeens vallen een aantal zaakjes op de juiste plek...
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

wo 22 sep 2010, 02:55

Tussen de ramen van de begane grond en de eerste verdieping (links) is een fries (gevelversiering) aangebracht. In vijf omkaderde vakken worden door de naakte, engelachtige wezentjes (putti) van links naar rechts de scheepvaart, de wetenschappen, de landbouw en veeteelt, de kunsten en de vervening vormgegeven. De putti hebben allen bijbehorende attributen.
Bron: http://www.drentsmuseum.nl/index.cfm?pid=70
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

wo 22 sep 2010, 02:58

1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

wo 22 sep 2010, 03:00

Jacobus van Lokhorst (Utrecht, 8 juni 1844 - Den Haag, 16 februari 1906) was een Nederlands architect en rijksbouwmeester.
Bouwer van het gebouw waar het Drents Museum in zit?
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

wo 22 sep 2010, 03:03

dan zijn die 7 roede (700 meter) ineens te linken aan dit pand:

Afbeelding

LOL Dat verklaart ook het een en ander over Vos Bouw LOL
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

wo 22 sep 2010, 03:04

Maar aldaar dan weer héél géén obelisk

Hmzzzzzz
1119 AD
lostaname
QFF Gold Member
QFF Gold Member

wo 22 sep 2010, 03:18

Ik heb het vreemde idee dat je zeker wat zal vinden als je door blijft gaan met zoeken. :bezweer:
baphomet
Administrator
Administrator

wo 22 sep 2010, 03:23

Ja ik ben al in het Overcingel tuinenpark aan het kijken geweest zojuist.... Wel een buste daar maar gen obelisk, althans in het donker niet...

zoek zoek
1119 AD
lostaname
QFF Gold Member
QFF Gold Member

wo 22 sep 2010, 03:39

heb zojuist mijzelf lopen facepalmen na het zien van dat oog van google earth.

Maargoed. Ik denk dat je wel degelijk wat op het spoor bent dat je zal vinden.

Heb zojuist 'Obelisk Assen' gegoogled. Maar het is niet in Assen zelf.... wel geinig dat dit blog als 1 van de eerste zoekresultaten is. Among other funny links.

Krijg de hele tijd Hoekelum door bij mij in de buurt....I wonder why...
baphomet
Administrator
Administrator

wo 22 sep 2010, 03:45

Oog van Google earth? help me out?

En die obelisk MOET in Assen zijn... 7 roede is 700 meter van Jacobus (museum)
1119 AD
lostaname
QFF Gold Member
QFF Gold Member

wo 22 sep 2010, 03:49

[quote name="Baphomet"]Oog van Google earth? help me out?

En die obelisk MOET in Assen zijn... 7 roede is 700 meter van Jacobus (museum)[/quote]

Google was helaas nutteloos dus. Jammer.

Als je de digitale kaart op deze pagina in Earth modus zet, is de point of view knop verandert van symbool. Ik heb net die docu gezien over symboliek in films en vandaar moest ik facepalmen toen ik dat zag. Ik zie nu ineens overal ogen. *kijkt scheel*
Plaats reactie

Terug naar “Tempeliers”