Het is weer bijna Qoninginnendag

Hier meer over de Oranjes, onze Royals, het tuig van Oranje.
baphomet
Administrator
Administrator

ma 04 apr 2011, 17:59

Ja mensen het is straks weer 30 April, dus Koninginnendag, en dat roept bij mij dan gelijk weer herinneringen op aan die bewuste dag in Apeldoorn, toen Karst met zijn Swift zich een baan door de mensen boorde op weg naar de naald van Apeldoorn. Dat was trouwens tevens de dag waarop ik 8 minuten voor Karst los ging poste op het Niboeboe forum dat ik me afvroeg wat er met iemand zou gebeuren die een aanslag zou plegen op de Oranjes. En Pats boem! Opeens was het gewoon LIVE op de TV!!! Was het een aanslag? Was het een van te voren opgezet plan om de populariteit van de Oranjes weer omhoog te krijgen? Er gaan vele verschillende verhalen de ronde en na die bewuste dag in Apeldoorn is er met enige regelmaat paniQue als het om de Oranjes gaat. Zo hadden we de heldhaftige dam-schreeuwert die los ging tijdens de dodenherdenking en zo is er ook nog de man die met een waxinelichthouder op de door ons burgers betaalde koets moest gooien. Wederom een held die even kenbaar wilde maken dat hij het toch niet zo eens was met de gang van zaken omtrent de Oranjes? Of wederom een van te voren bedacht plan om de populariteit van de Oranjes NOG verder omhoog te krijgen?

Daarover zullen we wel nooit een duidelijk en / of eerlijk uitsluitsel krijgen, maar ook de vooraanstaande Koninginnendag gaat ons burgers van Nederland, of onderdanen van tante Bea (hoe U wilt), weer een beste bom met duiten kosten. 1300 agentjes mogen ons Koninklijke Huis om en nabij de 30ste April gaan beschermen tegen duivelse Karsten en ander Oranje-hatend tuig! Maar waarom? Ik bedoel als wij burgers bedreigd worden, krijgen we dan ook dezelfde vorm van bescherming? Ik dacht het niet mensen! Waarom zij dan wel? Omdat wij in hun ogen ondergeschikt voetvolk zijn mensen! En niemand, ik herhaal: NIEMAND die dit aan de kaak stelt op radio of TV. Nee, wat dan weer wel gebeurt is dat ze maar hoog op blijven geven over de Oranjes en dat hun macht vooral maar niet ingeperkt moet worden.

Ik zou graag eens op radio of TV serieus besproken willen zien worden hoe we van dit hele circus afkomen? Gewoon een republiek, zonder monarchie, ook geen symbolische taak voor deze prutsers meer! En ik ben zelfs van mening dat ze met terugwerkende kracht alles dat ze onterecht ontvangen hebben terug moeten betalen. Want als er ook maar een kern van waarheid schuil gaat in de theorie van de dude die met een waxinelichthouder wat aan de kaak / koets wilde stellen, dan zouden de Oranjes al geruime tijd onterecht een heleboel centjes ontvangen waar ze dus heel geen aanspraak op zouden mogen maken. Dus kom maar op met dat DNA onderzoek!

Wellicht dat er deze aankomende Koninginnendag wel mensen op gaan staan die ook duidelijkheid eisen omtrent de wirwar aan duistere feiten aangaande de geschiedenis van de Oranjes. Ik bedoel als er 1300 agentjes opgetrommeld moeten worden, dan verwachten ze mijn inziens iets. Of is het allemaal machtsvertoon om te laten zien hoe belangrijk en machtig de Oranjes zich voelen?

Hieronder in de comments gaat het wat mij betreft verder...
1119 AD
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 04 apr 2011, 18:38

kars tates
kar states
car states...what?

waxine = a new XI (Xi (begrip), afkorting voor eXtra intelligentie)

talk to the hand baby...boejaka
Dromen
Administrator
Administrator

ma 04 apr 2011, 18:42

Ik zeg waxinelichtjes gooien!!
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 04 apr 2011, 18:45

yep...maar dan ook echt massaal......
Vortex
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 04 apr 2011, 18:54

haha dat zou mooi zijn.
Met z'n allen af tellen en dan een stuk of duizend van die dingen door de lucht :woohoo:
:whistle:
nosce te ipsum
ThaViking
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 04 apr 2011, 20:25

Leuk idee Vortex :). En als men dan Gelkaarsjes gebruikt dan krijgt dat Oranje eens wat kleur ^^
Wees aardig tegen mensen als je omhoog klimt, want je komt ze weer tegen als je naar beneden gaat...
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

ma 04 apr 2011, 20:30

Blokkaarsen, magnetrons én Toiletpapier met Bea-smoetljes....

Ja en voor de 'kleintjes' een regen van waxine lichtjes.

Stelletjes hufters, beetje oorlogsfregatten verkopen aan 'bevriende' dictoriale crimmilnelen !!!! Oranje, altijd een klote kleur gevonden! past nergens bij!
Toxopeus
Administrator
Administrator

ma 04 apr 2011, 22:39

Misschien moet ik maar met m'n dikke Audi die Qutqoninging aanvallen :rudolfsteiner:
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

di 05 apr 2011, 02:32

Afbeelding

Ooit een Leeuw gezien met 3 klauwen?
Klopt ook omdat het eigenlijk een Draak is...Order of the dragon.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Drakenstein...
Afbeelding

Bootje...
Afbeelding

De Serpent om Bernhards arm...
Afbeelding
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

di 05 apr 2011, 02:50

Owja, in de voorgaande post ven letten op de top van het kroontje...

Aap uit de mouw...

Ring van de dragon order

Afbeelding

Kan er nog wel enkele posten maar dit kijkt me voldoende voor vandaag..

Breinscheet:
Drakenbloed...is blauw....blauw bloed, "reptilian blood?", niet in de zin dat het Aliens zijn maar hun bloed is genetisch gezien niet zo verminkt als het onze....
Inteelt heeft in koninklijke kringen vroeger flink toegeslagen
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

di 05 apr 2011, 15:10

Het spleen van orange koningin juliana in 1952: 'mijn beste wensen zullen orange altijd vergezellen, dit land, waar de geest der vrijheid zijn vurige woonplaats vond'

ORANGE - Lange tijd genoot Orange, een lieflijk stadje in de Vaucluse twintig kilometer ten noorden van Avignon, internationale faam als toonbeeld van religieuze verdraagzaamheid en vreedzame coëxistentie der volkeren. Die faam gaat terug op het jaar 800, toen het stadje werd ingenomen door Guilhelm, een leenman van Karel de Grote.

Guilhelm d'Orange geldt als de stamvader van het huidige vorstengeslacht van het Koninkrijk der Nederlanden.
Over de afkomst van deze legendarische Willem, tot twee keer toe heilig verklaard door het Vaticaan, wordt nog altijd getwist door historici. De Amerikaanse geschiedkundige Arthur Zuckermann beweerde in zijn A Jewish Princedom in Feudal France uit 1972 dat Willem van joodse oorsprong was; overleveringen vertellen dat hij afstamde van het Huis van David, dat hij tijdens militaire campagnes de sabbat in ere hield, vloeiend Hebreeuws en Arabisch sprak en zijn wapenschild tooide met de Leeuw van Juda. Hij bracht de laatste dagen van zijn leven door in een klooster, waar hij volgens Zuckermann werd ingewijd in de hogere leerstukken van de kabbala, de antieke joods-mystieke leer van de persoonstransformatie.
OOK NA WILLEMS dood bleef Orange een laboratorium van religies. De stad kreeg qua religieuze vrijheid een forse stimulans onder invloed van de orde der tempeliers, de kruisridders die hier in het dal van de Rhône een uitvalsbasis stichtten. Raimbaud II, graaf van Oranje, was een van de leiders van de eerste kruistocht van 1096 naar Antiochië en Jeruzalem. De tempeliers onderhielden diplomatieke contacten met alle koningen, inclusief de Saracenen en zelfs de gevreesde islamitische orde der assasijnen. Ze traden op als bankiers van de grote vorstenhuizen en kenden dank zij hun Arabische connecties veel beter de geheimen van de cartografie dan de andere Europeanen, zoals het ook aan hun rol als intermediair te danken was dat ze expertise ontwikkelden op het gebied van de geneeskunde. Van sommige tempeliers, zoals keizer Frederik Barbarossa, wordt zelfs gezegd dat zij zich tijdens hun verblijf in het Heilige Land tot de islam bekeerden. Dezelfde Barbarossa bracht in 1182 een bezoek aan het graafschap Orange om Bertrand I van Baux, die door zijn huwelijk met een gravin van Orange ook de Oranjetitel mocht dragen, het recht te verlenen om zich voortaan prins te noemen.
Op deze manier werd Orange een autonoom vorstendommetje, slechts twaalf kilometer lang en 25 kilometer breed.

Het geslacht Baux en de gelieerde familie Chalon weerden zich vandaaruit flink tegen de tempeliers- en kartharenvervolging zoals die in de dertiende eeuw gestalte kreeg, toen paus Innocentius III de Noordfranse edelen opriep tot een kruistocht tegen het 'rotte zuiden'. Toen op vrijdag 13 oktober 1307 alle tempeliers in Frankrijk werden gearresteerd en aangeklaagd wegens immorele seksuele praktijken en godslastering, wist tempelridder Hugo de Chalon uit Orange tal van waardevolle bezittingen van de Orde - waarbij volgens sommige historici ook de geheimen van de graal - in veiligheid te brengen.
Zoals gezegd raakte het huis van Baux verbonden aan het geslacht van Chalon. Toen Philibert van Chalons in 1530 kinderloos het hoofd neerlegde, ging de titel prins van Oranje over op de zoon van zijn zuster Claudia, René van Chalon, wiens vader Hendrik III van Nassau heer van Breda was. René erfde ook de lijfspreuk van Chalon, Je mantiendrai Chalon. Toen René in 1544 eveneens kinderloos stierf, erfde de oudste zoon van zijn oom van vaderszijde, graaf van Nassau Willem de Rijke, de titel. Als Willem de Zwijger zou deze erfgenaam vermaard worden.
Onze vader des vaderlands voerde in Orange, dat geheel omsloten was door vijandige katholieken, vrijheid van godsdienst in. Van alle windstreken stroomden joden en protestanten naar het ministaatje. De druk op het stadje was enorm. In 1572 werden hier op het hoogtepunt van de godsdienstoorlogen duizenden protestanten over de kling gejaagd. Willems opvolger Maurits arriveerde in 1620 in Orange, dat hij gelijk liet beveiligen door een groot kasteel op te laten trekken.

DE FRANSE koningen Lodewijk de dertiende en veertiende bleven niettemin op het dissidente dwergstaatje loeren. In 1702, direct na de dood van koning-stadhouder Willem III, lijfde de Zonnekoning Orange definitief in bij Frankrijk, waar het ingedeeld werd bij het district Vaucluse. In 1713 werd deze actie bij het verdrag van Utrecht van een wettige grondslag voorzien. Orange hoorde definitief bij Frankrijk. De Oranjes bleven het stadje echter bezoeken. In 1846 kwam onze Willem II langs om een beeld van zijn hypothetische voorvader Raimbaud II in te wijden. In 1952 was het de beurt aan Juliana, die de ruïnes van het door prins Maurits van Oranje gebouwde en door de Zonnekoning weer afgebroken fort bezocht en aldaar een eikje plantte in een plantsoentje dat sindsdien als Square Reine Juliana door het leven gaat. 'Mijn beste wensen zullen Orange altijd vergezellen, dit door ontelbare eeuwen heen zo eerbiedwaardige deel van Frankrijk, dit deel van een oud en altijd jong Europa. Dit land, waar de geest der vrijheid zijn vurige woonplaats vond', zo citeerde Le Monde haar bij die gelegenheid.

http://books.google.nl/books?id=Ez6r6jP ... na&f=false

bron: http://www.groene.nl/1997/8/het-spleen- ... laats-vond
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

di 05 apr 2011, 15:24

Afbeelding
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

di 05 apr 2011, 16:54

Pro Republica co-ordineert acties tegen Oranje op 30 april.

Mijn idee: knal ofwel die koets +inhoud kapot met een RPG en/of het trio Rutte-Verhagen-Wilders erbij. :osama:

Dan scheiden we Groningen/Friesland en Drente af van Holland en voegen dit samen met Noord-Duitsland.
President: Baphomet. Eerste minister: Toxopeus.
Euro eruit en de Mark weer invoeren.

Het restant van Nederland voegen we samen met Vlaanderen (de EU regering trappen we Brussel uit) en DDWW als president.

Wallonië mag naar Frankrijk, die hebben dezelfde arrogantie en ze verstaan elkaar ook nog.

Mooi opgelost toch?
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

di 05 apr 2011, 17:47

[quote=""FreeElectron" post=29976"]Pro Republica co-ordineert acties tegen Oranje op 30 april.

Mijn idee: knal ofwel die koets +inhoud kapot met een RPG en/of het trio Rutte-Verhagen-Wilders erbij. :osama:

Dan scheiden we Groningen/Friesland en Drente af van Holland en voegen dit samen met Noord-Duitsland.
President: Baphomet. Eerste minister: Toxopeus.
Euro eruit en de Mark weer invoeren.

Het restant van Nederland voegen we samen met Vlaanderen (de EU regering trappen we Brussel uit) en DDWW als president.

Wallonië mag naar Frankrijk, die hebben dezelfde arrogantie en ze verstaan elkaar ook nog.

Mooi opgelost toch?[/quote]

Handelsverdragje met Zweden? (altans om precies te zijn Midden Zweden - coordinaten op verzoek). ;)
#F#
Super QFF-er
Super QFF-er

di 05 apr 2011, 23:32

En wat doet die groene ufo daar op dat laatste plaatje van blade, die met gekrulde touwtjes met die top van twee uit driehoejes bestaande pyramides is verbonden? ( zo ook te zien op eerder geplaatst wapen...)
Of is het geen ufo maar een hoed, en heeft Bea daar haar hoedjes manie van...?
Plaats reactie

Terug naar “Das Tuig von Oranje”