Mysteriën Der Oudheid

Hier tref je alles aan over de wereld geheimen.
Dromen
Administrator
Administrator

ma 27 feb 2012, 04:09

Weet die mooie Blauwewolk ook van QFF? Wellicht dat hij/zij steentje hier ook kan bijdragen :)

Ik denk dat er toch een verschil zit tussen Eris / Pluto en de 7 planeten in ons sterrestelsel. Niet dat de anderen niet belangrijk zijn, maar anders...
Dromen
Administrator
Administrator

ma 27 feb 2012, 04:16

Om even aan te vullen:

Een interessante discussie op:
Vanuit een traditioneel kabbalistisch standpunt gezien, behoren Pluto, Neptunus en Uranus immers niet tot het rijtje van de 7 planeten waar mee wordt gewerkt.
http://www.aethernet.nl/index.php/topic,713.0/wap2.html

(deels) Antwoord:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Planeten_i ... e_planeten

Uranus, Neptunus en Pluto worden transsaturnale planeten genoemd.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: FreeElectron
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 27 feb 2012, 04:17

BW was vroeger te vinden op niboeboe.nl (misschien nog wel) en tegeswoordegs op het forum van Yvonne:
http://www.timefcforum.nl/forum/

Ik denk dat QFF wat te "hard" voor haar is. ;)
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Dromen
combi
Administrator
Administrator

ma 27 feb 2012, 07:04

De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: rp801
combi
Administrator
Administrator

ma 27 feb 2012, 07:18

Polovragi Cave

(Zalmoxis grot)

meer hier op youtube
https://www.google.com/search?q=Polovra ... ve&tbm=vid
combi
Administrator
Administrator

ma 27 feb 2012, 07:20

Mitra, het zonlicht
Kader Abdolah ? 19/05/08, 00:00
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... icht.dhtml

Deze tekst schrijf ik ter herinnering aan de paar prachtige zonnige dagen van vorige week...

In de Perzische traditie wordt altijd de schaduw geprezen; de schaduw van een boom, de schaduw van een oude muur.

In de vroegere middeleeuwse oosterse vertellingen werd de schaduw als een zelfstandig wezen gezien dat bewoog, zoals een mens die wandelde of een vogel die vloog. Ze zagen nog geen relatie tussen het zonlicht en de schaduw.

In de eerste maanden van mijn verblijf in Nederland vond ik het erg ongewoon dat men zo veel en zo vaak over de zon praatte. En ik verbaasde me erover dat mijn buurvrouwen zich zo lieten verbranden in hun achtertuin.

Een van de mooiste belevenissen van weggaan of je thuis verlaten is dat je verrast wordt door een andere manier van omgaan met het leven. Neem de kijk van de Nederlandstalige dichter op het licht:

Ik hoor het licht het zonlicht pizzicato / Ik lig weer monomaan weer monodwaas van licht (Hans Andreus)

De zon brandt, de zon breekt, de zon barst./ Overal is geluk; in deze rode tram die voorbij snort /de brug af (Paul van Ostaijen)

De zon, de wereld is goud en geel / Meisjesmondjes blazen gouden fluitjes (Herman Gorter)

Wolken zijn doeken voor het bloeden van de zon (Herman de Coninck)

Vijfduizend jaar lang werd de zon in mijn vaderland geëerd. De Perzische grootmoeders vertellen nog altijd het verhaal van de geboorte van het licht aan hun kleinkinderen als ze hen in bed stoppen: ‘Opeens deed een mysterieuze kracht zijn werk. Hij liet een rots in de bergen als een grote bloem opengaan. En er kwam een naakte mooie vrouw vanuit de rots met een fakkel in haar hand en een kroon van puur goud op haar hoofd. Het was Mitra, de dochter van de zon, de godin van het zonlicht.’

De eerste Perzische koningen maakten indrukwekkende tempels voor de godin Mitra, want Mitra gaf hen kracht en ondersteunde hen tijdens de oorlogen.

Echter door de eeuwen heen stopte men geleidelijk met de verering van Mitra en richtte men zich tot de schaduw. Dat kwam door Alexander de Grote: toen hij het Perzische rijk binnenviel, vernielde hij alle paleizen en tempels en gaf bevel om alle beelden van Mitra te vernietigen. Zo doofde hij persoonlijk de oeroude fakkel.

Toch wist een oude priester het vuur te redden. Hij had een deel van het vuur in een lantaarn meegenomen en was in de nacht de woestijn in gevlucht.

Dat oude gestolen vuur wordt nog steeds aan de rand van de woestijn, in de historische stad Yazd, door de priesters van het Zarathushtra-geloof bewaard. En vele Nederlandse toeristen die naar Yazd zijn gegaan, hebben het gezien en bewonderd.

Vorige week was Mitra, de godin van het zonlicht, een aantal dagen naar Nederland gekomen, daarom schitterde alles van geluk. En ik zag dat mijn buren mooier waren geworden; ze liepen soepeler in het licht en ik hoorde vaker hun gelach.

Mitra, de godin van het zonlicht, kwam ook naar Oostenrijk voor een bezoek aan de kinderen van Elizabeth, want haar zoon die in de kelder geboren was en 18 jaar lang opgesloten zat, stuurde voor het eerst een brief naar de wereld: ‘Mensen, ik lig in de zon. Wow!'

Wonder boven wonder /En ik hoor het licht het zonlicht pizzicato /Want ik lig hier duidelijk, zeer zuidelijk /monomaan monodwaas van licht.
rp801
QFF Gold Member
QFF Gold Member

ma 27 feb 2012, 07:29

[quote=""Dromen" post=51738"]Binnen de Mithe Mysterien zijn trouwens 7 graden:
Raaf
De Verborgene
Soldaat
Leeuw
Pers
Zonne-volgeling
Vader

De 7 graden zijn waarschijnlijk verdeeld in 3 'stappen', Raaf, Leeuw en Vader. Net zoals bij de Vrijmetselarij dus. De 7 graden worden in verband gebracht met de zeven planeetsferen. Interessant is dan weer dat dit te maken heeft met de mededeling van Celsus, dat de doorgang van de ziel plaats had door de sfeer der planeten en der vaste sterren.

----

'Er zou namelijk volgens Celsus in deze Mysteriën een symbolische voorstelling te vinden van de twee verschillende wijzen, waarop de sterren hun omloop volbrengen, en wel van den loop der vaste sterren en van dien der planeten, terwijl er voorts in neergelegd zou zijn de doorgang der ziel door de astrale sfeer.
Het symbool van een en ander zou zijn een ladder met zeven sporten; deze zeven sporten zouden verband houden met zeven der acht poorten, die de menschelijke ziel door moest gaan; de achtste poort zou boven de zevende sport zijn.

De eerste poort zou zijn van lood
De tweede van tin
De derde van (rood)koper
De vierde van ijzer
De vijfde van gemengd metaal
De zesde van zilver
De zevende van goud

De eerste poort wijdden de Magiërs aan Kronos (Saturnus), aanwijzende door het lood de langzaamheid van den loop van deze ster, de tweede aan Aprhodite (Venus), haar vergelijkende met het glanzende en weeeke van tin, de derde aan Zeus (Jupiter), daar het koper vast en standvastig is, de vierde aan Hermes (Mercurius), want Hermes en het ijzer zijn de onderworpen dragers van allen arbeid en moeite, de vijfde aan Ares (Mars), omdat het gemengde metaalmengsel bontheid en onregelmatigheid geeft, de zesde, ze zilveren, aan de maan en de zevende, de gouden, aan de zon.

De samenvoeging van planeten met bepaalde metalen is reeds zeer oud en misschien van Babylonischen oorsprong. Ook de toren van Babel wordt met deeze planeten en metalen in verband gebracht. Eigenaardig is hierbij, dat waar de Mithra-ladder zeven sporten heeft en een poort boven de zevende, de toren Babel zeven verdiepingen had, met op de bovenste verdieping een tempel. Naar de gevonden spijkerschrift-inscripties heet deze de tempel der zeven planeten. '

----

Werkelijk alles, maar dan ook alles begint zo'n beetje samen te vallen, getal 7, toren van Babel, etc.

Wat mij opvalt is dat Pluto nóóit is meegerekend met dit soort dingen (in oude mysteries en culturen), en Mars wel. Ja, Mars werd in onze officiele wetenschap gevonden in 1500/1600... En hoe verklaren we dit (dat men er duizenden jaren voor de jaartelling al vanaf wist) dan?! :D Anyway, het ziet er naar uit dat Pluto das nooit echt een planeet is geweest...[/quote]

In 'Geneeskunst van de Goden' van Mia Leene wordt dit ook zeer uitgebreid uiteengezet in het hoofdstuk 'de genezende kracht van de zeven metalen en hun helpers de twaalf celzouten'.

Ook een stukje over de mysterieplaneten: "Hoewel astrologisch Uranus nogal eens wordt inbegrepen in de horoscopische uiteenzettingen, zijn de mysterieplaneten Uranus, Neptunes en Pluto toch heersers, die behoren bij een ander soort wezens, n.l. spiritueler, onbegrensder, niet gevangen binnen de saturnale ring van ,tot hiertoe en niet verder'. En: "Het octaaf wordt beheerst door de zeven planeten plus de mysterieplaneet Pluto. Pluto is de verbreking, de opbraak, de vernietiging van het oude en het begin van het nieuwe"

Sowieso heel interessant boek!

Online: http://henkenmialeene.org/boeken/genees ... cht_van_de_/

Met onderaan een lijstje waar de afzonderlijke metalen uiteen worden gezet.

De hardcopy bevat ook nog een aantal mooie afbeeldingen.

De bijlage organendierenriem-geneeskunstvdgoden.jpg is niet meer beschikbaar
Verbondenheid van de organen met de dierenriemtekens
Bijlagen
organendierenriem-geneeskunstvdgoden.jpg
organendierenriem-geneeskunstvdgoden.jpg (45.22 KiB) 1927 keer bekeken
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Dromen, blackbox
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 27 feb 2012, 19:09

Wellicht offtopic, want ik heb het hele topic inclusief de artikelen niet gevolgd ofzo, maar ik zag in het laatste artikel die foto van die sfinx in Roemenie.
Geloven jullei dat dat ding puur natuurlijk gevormd is of zijn er ook lui hier die denken dat het een man made sfinx is die ziekelijk veel ouder is als de sfinx in egypte, met dus ook mogelijk een kamer onder de plek waar de poot zou zitten?
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
combi
Administrator
Administrator

ma 27 feb 2012, 20:10

Afbeelding

Deze is voor mij ook nieuw en ik weet het antwoord (nog) niet, ik zelf geloof best dat als er in Egypte zo'n sfinx gemaakt kan worden dat die ergens anders ook gemaakt kan worden.

edit:

Ook daar in de buurt een (natuurlijke?) tempel:
Afbeelding
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 27 feb 2012, 20:24

@dat filmpje, ah ik had verwacht dat ie een volwaardig gezicht zou hebben, maar nu begrijp ik ineens dat er alleen foto's te vinden zijn van de zijkant.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
combi
Administrator
Administrator

ma 27 feb 2012, 22:10

combi
Administrator
Administrator

di 28 feb 2012, 00:38

NSFW!

Tibetan Sky Burial Rital

combi
Administrator
Administrator

di 28 feb 2012, 00:55

==========================================

Dromen
Administrator
Administrator

di 28 feb 2012, 03:55

Thanks SO much rp801!! Fantastische info!! :egypte:

Nog even terugkomend op Mithras, Mithras staat met name bekend om dit:

Afbeelding

Er zijn -tig beelden van. De God Mithras die een stier dood. De beelden zitten tjokvol symboliek maar om een lang verhaal kort te maken, het gaat eigenlijk over de reis van de Ziel. Dit beeld van Mithra komt uit het tijdsbestek dat de zon nog in het teken van Stier (Lam) stond!! Vervolgens Vissen (Jezus en zijn disipelen) en zoals we weten nu in Waterman.
nova
Super QFF-er
Super QFF-er

di 28 feb 2012, 04:56

Waarna waterman de kroon spant.
Plaats reactie

Terug naar “Wereld Geheimen”