Fluoride voor / tegen

Alles over gezondheid, voeding, lichaamsbeweging het menselijke lichaam en nog veel meer. Wil je gezond leven dan staat hier veel handige informatie.
Dromen
Administrator
Administrator

wo 25 aug 2010, 19:51

Fluoride voor of tegen? Ik heb hier totaal GEEN idee van. Ik heb hier ooit eens een heel twijfelachtig topic over gelezen, dus maak mij eens wijs! Pijnappelklier dicht?
Fluoride in eten?
Wel / niet schadelijk?! Let me know :)
blackbox
Administrator
Administrator

wo 25 aug 2010, 20:12

Dromen, mooi dat je hier een topic over bent gestart. Ik kom hier straks terug met wat informatie...

:-)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door combi op wo 04 jun 2014, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: plaatje op tinypic geplaatst het werd op een malware site gehost
illuminati of my own reality
Dromen
Administrator
Administrator

wo 25 aug 2010, 20:12

pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 25 aug 2010, 20:24

net zoals met al dit soort dingen...je moet je eigen conclusie maar trekken. er zijn heel veel dingen over fluor te lezen.
voor mijzelf heb ik het idee dat gif nooit goed is voor je en dat je sublinguaal (onder de tong)dingen vrij makkelijk opneemt. dat in combinatie met dat fluor de neiging heeft om te stapelen in je lijf geeft mij de overtuiging dat al die jaren fluor misschien meer schadelijk zijn dan de tandarts zegt.
Nogmaals het is voor mij niet dat ik wetenschappelijk bewijs heb want er zijn veel verhalen voor en tegen maar ik ben in ieder geval overgestapt op fluoride vrije tandpasta van paradontax en merk geen verschil in gaatjes of klachten aan de tanden.
Men beweert dat fluor de buitenste lagen van de tand verhard maar het binnenste lijkt er juit onder te leiden daar veel onderzoeken de link leggn tussen osteoporose en fluoride stapeling....
hoop dat je hier wat aan hebt ;-)

wat zegt je gevoel?
mijn pendel zegt in ieder geval negatief tegen mijn vrouws tandpasta en positief tegen de mijne. maar wat doet mijn eigen overtuiging met die pendel?
dus ik heb mijn pendel gependeld tijdens het pendelen......blablabla :zzz
blackbox
Administrator
Administrator

do 26 aug 2010, 02:29

oke...de info die algemeen is:

FLUORIDE-OPHOPINGEN IN DE PIJNAPPELKLIER
Uit onderzoek van Dr. J. Luke, The Effect of Fluoride on the Physiology of the Pineal Gland (1997), blijkt dat de pijnappelklier (ook wel epifyse genoemd) erg gevoelig is voor de opname van fluoride. Zij concludeerde dat deze klier de hoogste fluorconcentratie van het hele lichaam heeft, wat de werking van de klier ernstig aantast. De klier is bijvoorbeeld minder in staat om melatonine te produceren
blackbox
Administrator
Administrator

do 26 aug 2010, 02:30

Het advies om tandpasta niet door te slikken is bekend omdat het niet goed voor je is. Waarschijnlijk heeft dat vooral te maken met de fluoride die er inzit. Als ik echter denk aan mijn opa die het advies kreeg om bij zware hartproblemen een pilletje onder de tong te plaatsen omdat het daar snel wordt opgenomen in de bloedstroom, lijkt het me ook niet meer dan logisch om te veronderstellen dat er tijdens het tandenpoetsen ook veel fluoride in de bloedstroom terechtkomt. De pijnappelklier heeft vanwege de hormoonfunctie een belangrijk station aan diezelfde bloedbaan en neemt zo ook veel fluoride op.
blackbox
Administrator
Administrator

do 26 aug 2010, 02:31

DE PIJNAPPELKLIER

De pijnappelklier is een klier in de hersenen welke vooral bij kinderen groot is en vanaf de puberteit in grootte begint af te nemen en naarmate mensen ouder worden begint het zelfs te verkalken. Sommigen leggen een link tussen veroudering en een slechter functionerende pijnappelklier. De klier maakt allerlei hormonen aan waarvan melatonine de meest bekende is. Melatonine wordt vooral aangemaakt zodra het donkerder wordt wat het verlangen om te slapen bevorderd.

Het is ook deze klier die Descartes in 1649 beschreef als de 'Zetel van de Ziel'. Volgens recentelijk onderzoek zou het gebied rondom deze klier vooral geactiveerd worden als mensen mediteren (zie Is the Seat of the Soul in the Brain? (New Scientist)). Baconnier et. al (2002) wijzen op de aanwezigheid van calciet-kristallen in deze klier. Al met al niet zomaar een klier, maar een klier met een rijke geschiedenis en mysterieuze karakteristieken waar de wetenschap maar mondjesmaat grip op krijgt.

HIER DE LINK
baphomet
Administrator
Administrator

do 26 aug 2010, 02:45

[quote name="BlackBox"]DE PIJNAPPELKLIER

De pijnappelklier is een klier in de hersenen welke vooral bij kinderen groot is en vanaf de puberteit in grootte begint af te nemen en naarmate mensen ouder worden begint het zelfs te verkalken. Sommigen leggen een link tussen veroudering en een slechter functionerende pijnappelklier. De klier maakt allerlei hormonen aan waarvan melatonine de meest bekende is. Melatonine wordt vooral aangemaakt zodra het donkerder wordt wat het verlangen om te slapen bevorderd.

Het is ook deze klier die Descartes in 1649 beschreef als de 'Zetel van de Ziel'. Volgens recentelijk onderzoek zou het gebied rondom deze klier vooral geactiveerd worden als mensen mediteren (zie Is the Seat of the Soul in the Brain? (New Scientist)). Baconnier et. al (2002) wijzen op de aanwezigheid van calciet-kristallen in deze klier. Al met al niet zomaar een klier, maar een klier met een rijke geschiedenis en mysterieuze karakteristieken waar de wetenschap maar mondjesmaat grip op krijgt.

HIER DE LINK[/quote]

HIER DE LINK[/quote]

Maar die kun je ook laten "kraken"...
1119 AD
blackbox
Administrator
Administrator

do 26 aug 2010, 02:54

[quote name="Baphomet"][quote name="BlackBox"]DE PIJNAPPELKLIER

HIER DE LINK[/quote]
.

HIER DE LINK[/quote]

Maar die kun je ook laten "kraken"...[/quote]

Curiousity-light blinking....
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

do 26 aug 2010, 07:08

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Need i say more ?
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
Dromen
Administrator
Administrator

do 26 aug 2010, 13:59

[quote name="dingo"]net zoals met al dit soort dingen...je moet je eigen conclusie maar trekken. er zijn heel veel dingen over fluor te lezen.[/quote]
Precies, vandaar dit topic dus!

[quote name="dingo"]Nogmaals het is voor mij niet dat ik wetenschappelijk bewijs heb want er zijn veel verhalen voor en tegen maar ik ben in ieder geval overgestapt op fluoride vrije tandpasta van paradontax en merk geen verschil in gaatjes of klachten aan de tanden.
Men beweert dat fluor de buitenste lagen van de tand verhard maar het binnenste lijkt er juit onder te leiden daar veel onderzoeken de link leggn tussen osteoporose en fluoride stapeling....
hoop dat je hier wat aan hebt ;-) [/quote]
Thanks man! Hier heb ik zeker wat aan!
Dromen
Administrator
Administrator

do 26 aug 2010, 14:03

[quote name="BlackBox"]Het advies om tandpasta niet door te slikken is bekend omdat het niet goed voor je is.[/quote]
Dit heb ik dus sowieso al nooit gedaan!

[quote name="BlackBox"]Waarschijnlijk heeft dat vooral te maken met de fluoride die er inzit. Als ik echter denk aan mijn opa die het advies kreeg om bij zware hartproblemen een pilletje onder de tong te plaatsen omdat het daar snel wordt opgenomen in de bloedstroom, lijkt het me ook niet meer dan logisch om te veronderstellen dat er tijdens het tandenpoetsen ook veel fluoride in de bloedstroom terechtkomt. De pijnappelklier heeft vanwege de hormoonfunctie een belangrijk station aan diezelfde bloedbaan en neemt zo ook veel fluoride op.[/quote]
Klinkt erg logisch ja! Toch hoeft het natuurlijk niet zo te werken. Medicijnen kan iets anders zijn dan fluoride, maar hier heb ik geen verstand van.
Dromen
Administrator
Administrator

do 26 aug 2010, 14:04

HIER DE LINK[/quote]

KIJK! Nou wordt het interessant! Dit is nieuw voor mij! Interessant :)
Dromen
Administrator
Administrator

do 26 aug 2010, 14:15

[quote name="Fr3bzY"]Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Need i say more ?[/quote]

In een broodje tonijn zit ook kwik... Tientallen meer dan je door een enting krijgt...

Maargoed, ik zal hier diep op in gaan, want dat plaatje is compleet Bull shit.
Zie, dat is wel vaker zo met dit soort discussies, iemand ziet 'fluoride' en rattengif'. Oeioeioei! Maar het is sodium fluoride! Sodium is volgens mij Natrium. Dus, dit is Natrium Fluoride! SJA DAT IS WEL DODELIJK JA!
Natrium word gebruikt in zeep. Maar als je natrium weer een beetje anders gebruikt dan is het explosief als het in aanraking komt met water!!

Natrium is niet giftig!
Natriumcyanide is wél giftig! Natrium met zout is dat geloof ik. Een totaal andere samenstelling van stoffen.

Vergeet dus niet dat waar je dagelijks vele porties van binnen krijgt (zout) extreem giftig is ;)
FilanysZ
QFF Gold Member
QFF Gold Member

do 26 aug 2010, 15:15

Uit wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sodium_fluoride
"NaF is prepared by neutralizing hydrofluoric acid or hexafluorosilicic acid (H2SiF6), byproducts of the production of superphosphate fertilizer."
Dat is eigenlijk al genoeg voor mij.
Bijproduct vooral dus!

http://en.wikipedia.org/wiki/Tooth_enamel
Enamel contains two unique classes of proteins - amelogenins and enamelins. While the role of these proteins is not fully understood, it is believed that they aid in the development of enamel by serving as a framework for minerals to form on, among other functions.[8] Once it is mature , enamel is almost totally absent of the softer organic matter. Enamel is avascular and has no nerve supply within it and is not renewed, however, it is not a static tissue as it can undergo mineralization changes. [9]

"Enamel's primary mineral is hydroxylapatite, which is a crystalline calcium phosphate."

http://en.wikipedia.org/wiki/Fluorapatite
"Fluorapatite can be synthesized in a two step process. First, calcium phosphate is generated by combining calcium and phosphate salts at neutral pH.This material then reacts further with fluoride sources (often sodium monofluorophosphate or calcium fluoride (CaF2)) to give the mineral. This reaction is integral in the global phosphorus cycle.[5]"

Wat ik dan weer niet snap.
Als om fluorapatite te maken calcium fluoride of sodium monofluorophosphate nodig is..waarom zit er in tandpasta dan altijd NaFsodium fluoride?

Ja en dan hebben we het nog niet hier over gehad!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pi%C3%ABzo ... sch_effect
En dan ook nog het belang van tanden in het energetisch lichaam!
Afbeelding
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: BL@DE
Plaats reactie

Terug naar “Gezondheid / Voeding”