Geen kopvod of kruisje meer

Alles met betrekking tot sociologie, de samenleving, maatschappelijke thema's, etc. kunnen hier worden besproken.
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

wo 13 jul 2011, 18:41

Een beetje laat deze Woensdag, maar goed, beter laat dan helemaal niet dacht ik zo... Vandaag trap ik even af met een stukje aandacht voor het nieuws over onze dienders in blauw die voortaan geen hoofddoeken of kruisjes meer mogen dragen... Op Nu.nl staat het volgende hierover te lezen... Leest U even mee...???

In een nieuwe gedragscode van het ministerie van Veiligheid en Justitie staat dat het dragen van religieuze symbolen niet strookt met de neutraliteit van de politie, schrijft het Nederlands Dagblad woensdag.

De code wijst erop dat de politie er voor iedereen is. Daarom zou het niet wenselijk zijn dat aan agenten is te zien welk geloof of welke overtuiging zij aanhangen.

Grote tatoeages en piercings op opvallende plekken zijn ook niet meer toegestaan. Die zouden burgers kunnen afschrikken. Agenten die al tatoeages hebben, moeten die bedekken.

Vertraging

De code zat er al aan te komen, maar de invoering werd vertraagd door de val van het kabinet Balkenende IV en verzet bij de achterban van de politiebonden. Dat verzet richtte zich volgens de krant vooral tegen het invoeren van harde wetgeving. Daarom is gekozen voor een gedragscode die ruimte geeft voor overleg.

De Nederlandse Politiebond zegt in de krant de code te 'gedogen'. "Wij snappen dat de politieleiding letterlijk en figuurlijk uniformiteit wil creëren, maar er moet wel ruimte blijven voor eigen identiteit van agenten", zegt secretaris Jan Willem van de Pol.

Tevreden

Voorzitter van politievakbond ACP Gerrit van de Kamp toont zich in de krant tevreden. Een jongeman die alle capaciteiten in huis heeft, hoeft volgens hem niet zonder pardon te worden geweigerd omdat hij een tatoeage op zijn onderarm heeft. Dan kan volgens hem worden besproken of hij met lange mouwen aan het werk kan.

Tja, en ik zie dus nergens iets staan over de davidsster... Dus een Jood bij de politie mag gewoon wel blijven uiten dat hij of zij Joods is? En je mag ook best Shiva aan een ketting om je nek meeslepen dus als je daarin gelooft? En wat nu als Baphomet of Satan staat voor dat waar je in geloofd? U zult begrijpen, dat ik een hoop vragen heb bij het lezen van een dergelijk nieuwsbericht... En dat leek me een leuk stukje voer voor discussie hieronder in de comments...

Dus hieronder kan het wat mij betreft verder gaan...
1119 AD
abrakadaver
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 13 jul 2011, 20:12

"Tja, en ik zie dus nergens iets staan over de davidsster... Dus een Jood bij de politie mag gewoon wel blijven uiten dat hij of zij Joods is?"

Ik denk niet dat er veel joodse agenten zijn die een davidster dragen.

"De code wijst erop dat de politie er voor iedereen is. Daarom zou het niet wenselijk zijn dat aan agenten is te zien welk geloof of welke overtuiging zij aanhangen."

Daar valt de davidster ook onder lijkt me.

tja...
baphomet
Administrator
Administrator

wo 13 jul 2011, 20:45

Ik snap je hoor Abra, maar het punt dat ik aan trachtte te snijden is dat men zich lijkbaar niet durft te branden aan de davidster...

Dat ligt natuurlijk veel et gevoelig in Nederland, het land waar naar verhouding de meeste Joden werden overgeleverd aan de Moffen...

Je kan ik Nederland als publiek figuur veel zeggen maar wee je gebeente als je het over de 'joden' hebt... get my point?

;)
1119 AD
combi
Administrator
Administrator

wo 13 jul 2011, 20:56

[quote=""baphomet" post=36694"]Ik snap je hoor Abra, maar het punt dat ik aan trachtte te snijden is dat men zich lijkbaar niet durft te branden aan de davidster...

Dat ligt natuurlijk veel et gevoelig in Nederland, het land waar naar verhouding de meeste Joden werden overgeleverd aan de Moffen...

Je kan ik Nederland als publiek figuur veel zeggen maar wee je gebeente als je het over de 'joden' hebt... get my point?

;)[/quote]

Nederland heeft sowieso al een flink probleem als je de joodse nieuwssites leest, het ritueel slachten verbieden is voor hun al een flinke klap en word al uitgelegd als nazi praktijken. Hoe bibi wilders daar mee weg komt is me ook nog een raadsel.
abrakadaver
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 13 jul 2011, 20:58

Got it!

Tja ze houden zich mooi aan de opervlakte, stel je voor......
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

vr 15 jul 2011, 14:41

Ik denk dat de schrijfer(ster) van het nu.nl nog nooit van Lucifer heeft gehoord en ook niet eens weet wat een Davidsster is. Dus het benoemen ervan zal dus al helemaal niet gebeuren..... :-P
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappij / Samenleving”