De keerzijde van revolutie.

Alles met betrekking tot sociologie, de samenleving, maatschappelijke thema's, etc. kunnen hier worden besproken.
Dromen
Administrator
Administrator

zo 17 jul 2011, 01:55

De keerzijde van revolutie.

Als eerst wil ik graag even vermelden dat ik erg heb zitten te twijfelen om dit 'artikel' te gaan plaatsen. QFF is momenteel een en al revolutie en omverwerping van het huidige systeem dus ik schop met dit topic, zachtgezegd, tegen een heilig huis. Waarom ik toch besloten heb om het te plaatsen is omdat QFF, voor mij althans, nog steeds een plek moet zijn waar alle zijden belicht worden. Een plek waar (bijna) alles gezegd kan worden, ook al is dat (naar mijn mening) de afgelopen tijd minder geworden. Ik zal in mijn betoog vaak van 'hier op QFF' spreken, daarmee bedoel ik niemand persoonlijk. Het is ook niet mijn intentie om mensen aan te vallen of in een kwaad daglicht te plaatsen.

Goed, de keerzijde van de revolutie dus. Veel artikels momenteel op QFF die over een revolutie in Nederland gaan, want ja, we mogen hier dan wel niet in Libië wonen, we hebben het barslecht. Zonder gekheid, als je het nieuws volgt, en je kijkt in je omgeving om je heen, dan kun je inderdaad niet erg positief zijn over ons systeem... Politici die roekeloos met geld smijten (om er vaak zelf beter van te worden), grote coöperatieve bedrijven (multinationals), banken die met miljoenen winsten en premies gooien, u kent het wel.

Want daar zit de frustratie. Het bankwezen en de politici. Ook de politie en (raam) ambtenaren komen er slecht van af. Gek genoeg heerst er een vrij milde (soms zelfs positieve) mening over soldaten. Terwijl dit voor mij persoonlijk juist een doelgroep is waar ik enorm weinig respect voor heb. Een agent is een l*l want hij geeft je een boete, maar een soldaat is cool want hij heeft een geweer waarmee hij zondere enkele twijfel een Afghaan een kogel door z'n kop jaagt, befehl ist befehl!. En geweren zijn natuurlijk hartstikke cool. Een agent dood geen andere medemensen op bevel van een ander, een soldaat wel.

Oké, een revolutie dus. Het systeem in Nederland ligt plat, chaos everywhere.

En nu?

Mijn ervaring is dat veel mensen die graag een revolutie willen (en dan doel ik niet eens zozeer op QFF, maar meer in het algemeen) vaak in een vervelende situatie zitten. Zo'n revolutie is een mooi argument om 'tegen' het systeem aan te schoppen. Iets 'externs' waar je lekker je schuld op kunt 'afgeven'. Maar waar ik mij serieus zorgen om maak is dat er volgens mij (mijn excuses als ik het verkeerd heb) vrijwel niemand enig idee heeft hoe het dan wél moet. Of nog beter, volgens mij denkt echt vrijwel iedereen dat we er op vooruit gaan.
Inmiddels heb ik zelf al diverse boeken over de geschiedenis gelezen. En dan niet de literatuur van school, maar ook andere, en dan heb ik het niet over pseudo-geschiedenis (om het zo maar eens te noemen). Wat opvalt is dat er revoluties komen en gaan, echter gaat de welvaart van het volk er zelden op vooruit! Vaak is het gewoon een verschuiving van het machtsorgaan, waarna alles weer verder gaat. Als ik van iets zeker ben, dan is dat wel dat de mens schijnbaar nooit van zijn verleden leert. Wat te denken van de Iraanse Revolutie... Sja, die mensen wilden ook van hun 'corrupte westerse dictatuur' af. Onvoorstelbaar voor de nieuwelingen (zoals mij), maar Iran was vroeger een oord van vrijheid (voor 1979). En kijk nu eens...

Pak de geschiedenisboeken, samenzweringen zijn van alle tijden, samenzweringen zijn er ALTIJD geweest, ze lopen als een rode draad door de geschiedenis van de mens heen. Maar vanaf 1940 zijn alle samenzweringen natuurlijk onzin en zijn wij hier, op QFF, alu-hoedjes (deze laatste zin is sarcastisch natuurlijk).

En zo is het ook met de geschiedenis. Tot nu toe hebben revoluties, en zeker op lange termijn, vrij weinig, zoniet niks, opgeleverd.

Om terug te keren: ons systeem 'ligt plat'. Na een paar weken krijg je een gebroken arm, of voet, of wellicht een gaatje in je tand. Of wellicht nog erger, je word (ernstig) ziek. Wat denk je dat er gebeurd? Dat het ziekenhuis je dan, in deze situatie ten tijde dat 'ons huidige systeem' plat ligt, met open armen ontvangt? Wel even eerst je volledige operatie / behandeling vooraf betalen! En dan hebben we het natuurlijk nog niet over de prijzen die dan tot onvoorstelbare hoogste zijn gerezen door de hyperinflatie.

Hyperinflantie ja, want dat is wat er dan gebeurd, onvermijdelijk. Eten, etc. wordt razend duur. Mensen die hun eigen voedsel kunnen verbouwen hebben een groot voordeel t.o.v. de mensen die dit niet hebben. Alles ligt plat, dus iedereen mag weer, letterlijk, voor zichzelf werken.

Daarnaast zal deze gebeurtenis, deze revolutie, leiden tot een gigantische kloof tussen rijk en de rest; arm. De kloof zal in ieder geval zeker groter worden dan nu het gevolg is. En wat te denken van veiligheid? Het recht van sterkste geldt dan letterlijk.

Maar als ik het goed begrijp, dan wil iedereen 'gewoon' z'n vrijheid terug. Een mooie vrije 'staat'. Maar wellicht iets om over na te denken: wat denk je dat een land als bijv. China zal doen? Een land die in de greep is van een dictatoriale macht. Een land waar de vrijheid van meningsuiting vrij klein is. Daar zal weinig gebeuren, maar ook zullen die in een peulenschil het 'Westen' of 'Europa', of Nederland in nemen. Misschien wel met militaire macht? Ja dit klinkt ver gezocht, maar een staat waarin elk mens vrij is, is een nog veel meer rancuneuze gedachte!

Ik besef nu ook net dat een mooi voorbeeld, en dat wellicht gewoon alleszeggend is: de shirts / vlaggen van Ché Guevara, u kent ze wel, als 'vrijheidsstrijder'. Mensen die in zo'n shirt lopen hebben echt werkelijk geen enkel verstand van 'vrijheid', anders hadden ze zich wel 3 keer bedacht om in zo'n shirt te gaan lopen.

En hoe dan ook, ben ik er (persoonlijk) van overtuigd dat er na 1 jaar, of na 5, of na 10, of na 100 jaar, wel weer een andere vorm van onderdrukking (doet er weinig toe als dit nou een systeem of persoon is) komt. Mocht er daadwerkelijk een revolutie in Nederland komen die het systeem omver werpt, bereid je dan maar voor op een onheilspellende tijd. Niks doom, dit is werkelijkheid. Of denk je werkelijk waar, dat wanneer deze revolutie komt, alles ineens *pats* oké is?! Dat al je zorgen weg zijn?! Nee, ik denk dat het er alleen maar erger op word.

Zullen we eens kijken hoe het Tunesië vergaat de komende jaren?! Het gaat er nu al flink mis trouwens, maar ik zal niet te vroeg een conclusie trekken. Het voorbeeld van Iran noemde ik al eerder.

In mijn ogen zal een revolutie alleen maar helpen op de volgende 2 manieren:
- Een revolutie wereldwijd, die het HELE 'systeem' plat legt. Wel, dit zal natuurlijk nooit gebeuren, al hoop ik op vanuit de grond van m'n hart dat dit gebeurd.
- Wel, nu word ik toch iets 'zweveriger'. We gaan momenteel een nieuw sterrenbeeld in , zoals iedereen vast mee bekend is. En dit gebeurd niet elk jaar, maar eens in de ongeveer 2150 jaar. Er doen momenteel allerlei theoriën de ronde en die ga ik hier niet allemaal bespreken. Ik hoop in ieder geval dat de mensen op een of andere manier 'bewust' worden en dat we hierdoor kunnen werken aan een nieuw 'systeem'. Een nieuwe samenleving, een nieuwe wereld.

Maar, wanneer deze verandering niet optreed, ben ik er (persoonlijk) van overtuigd dat elke vorm van revolutie volstrekt kansloos (maar vooral nutteloos) is, vanwege eerder genoemde argumenten. Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook een schijthekel aan die managers die een paar ton verdienen per jaar, bankiers die zakkenvullen, zorgverzekeraars die rijk worden over de rug van ongeneeslijk zieke kinderen, 'goede doelen' die als doelstelling hebben zoveel mogelijk geld voor hun zelf te verdienen, en ga zo maar door.
Vooral wanneer je zelf tegen dit soort dingen aan loopt, is het frustratie tot en met. Maar lopen schreeuwen om een revolutie werkt denk ik averechts, of zelfs helemaal niet. Met als gevolg dat het volk eerst wel weer allerlei ellende krijgt te voorduren.

En nu is de vraag natuurlijk: Maar Dromen, wat moeten we dan doen? Ons als een mak lammetje naar de slachtbank laten leiden? Kom jij eens even zelf met een plan in plaats van ons af te zeiken!

Natuurlijk moet je je niet laten leiden door een ander. Wat ik doe, is dat ik de mensen benader en behandel zoals ik dat zelf ook zou willen. Dit kleine stapje, als iedereen dat zou doen, zou al veel helpen. Daarnaast ben ik hier natuurlijk bezig op QFF, en verspreid ik ook het woord, om mensen bewust te maken. Maar mensen iets opleggen, werkt niet. En dan komen we weer bij het visuele cirkeltje: Vertel het verhaal over ons systeem, onze samenleving aan iemand. Vertel alle misstanden. En laat de keus aan diegene zelf over. Het overgrote deel zal vasthouden aan zijn/haar baantje. Haar (luxe) leventje vol met zekerheden. And here we are... terug in deze, precies deze(!) situatie...

Oftewel, ik (we) kan geen mensen dwingen bepaalde zienswijze / handelswijze op te leggen. En nu zou ik nog dieper kunnen gaan, maar hier laat ik het eerst even bij.

Wat ik doe, is op mijn eigen manier een weg in deze wereld zien te leiden. Op dit moment wil het overgrote deel van de mensen blijkbaar niet anders, dus ga ik opzoek naar het 'geluk' in mezelf. Het klinkt erg, maar ik geloof (op dit moment) niet zo in een betere toekomst voor mijn mede mens.

Met heel mijn hart zeg ik, dat ik er akkoord mee zou gaan als nu de pleuris zou uitbreken, miljoenen (of miljarden?) mensen zouden sterven om vervolgens een mensheid te krijgen die in balans is. Die respectvol is naar hun eigen medemensen, maar bovenal naar de natuur. En dan bedoel ik niet de GroenLinks freaks die alles afkeuren, maar ik doel op het totale plaatje, ook de Kosmos, Moeder Aarde, en de Elementen. Een betere toekomst voor ‘onze’ kinderen.

Dromen
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: FreeElectron
baphomet
Administrator
Administrator

zo 17 jul 2011, 02:13

Chavez? Of Ché Guevara? ;-) Is een wezenlijk verschil! Ik heb ook een shirt van Ché en als ik 'm draag dat weet ik dondersgoed waar Ché voor stond...
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

zo 17 jul 2011, 02:18

En ik snap je belichting van de situatie wel, maar er is hier nog nooit echt een revolutie geweest en daarom zijn velen er ook ergens op een bepaalde manier bang voor...

De mensen die over de muur klommen in 89 en de eenwording zou Duitsland volgens velen niets dan ellende brengen en kijk wat er van die Ossies en Wessies samen is geworden, hebben ze mijns inziens best puik gedaan die Moffen...

En zo zijn er nog wel wat voorbeelden van geslaagde revoluties te noemen, het probleem is dat een echte revolutie die zal leiden tot echte verbeteringen alleen zal slagen als die revolutie zich wereldwijd doorzet...

En ja dan nog zal het een lange weg zijn, maar er is een betere wereld mogelijk Dromen! Daar ben ik persoonlijk van overtuigd...

En ik zal er altijd zo lang ik leef proberen wat aan te veranderen om er een betere wereld voor iedereen van te maken!

En dus zeer zeker niet alleen voor mijzelf!
1119 AD
Dromen
Administrator
Administrator

zo 17 jul 2011, 02:32

[quote=""baphomet" post=36912"]Chavez? Of Ché Guevara? ;-) Is een wezenlijk verschil! Ik heb ook een shirt van Ché en als ik 'm draag dat weet ik dondersgoed waar Ché voor stond...[/quote]

Ché Guevara idd...

En schijnbaar verschilt ons inzicht over hem ;-)

Waar moet ik beginnen? Over de honderden gruwelijke moorden die hij pleegde?! Ik wist dit namelijk ook niet, tot dat ik o.a. een artikel van hem in het maandblad Kijk las. Toen ging ik googlen, heb hier trouwens ook nog een link, waarin hij de aanstichter van onderdrukking word genoemd:
http://www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=1551
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
Dromen
Administrator
Administrator

zo 17 jul 2011, 02:42

[quote=""baphomet" post=36913"]De mensen die over de muur klommen in 89 en de eenwording zou Duitsland volgens velen niets dan ellende brengen en kijk wat er van die Ossies en Wessies samen is geworden, hebben ze mijns inziens best puik gedaan die Moffen...[/quote]
Sja, dit was volgens mij gewoon 'part of the game'. Eenwording van Europa, en natuurlijk vooral het grote offensief tegen het Communisme in Oost-Europa. Die tegenwoordig natuurlijk niks voor niks bij de EU zitten ;-)

Als de EU dit niet had gewilt, was dit nooit gebeurd.

[quote=""baphomet" post=36913"]En zo zijn er nog wel wat voorbeelden van geslaagde revoluties te noemen, het probleem is dat een echte revolutie die zal leiden tot echte verbeteringen alleen zal slagen als die revolutie zich wereldwijd doorzet...[/quote]
Precies, dat schreef ik ook. Maar dat is z.g.a. onmogelijk (vrees ik).

[quote=""baphomet" post=36913"]
En ja dan nog zal het een lange weg zijn, maar er is een betere wereld mogelijk Dromen! Daar ben ik persoonlijk van overtuigd...

En ik zal er altijd zo lang ik leef proberen wat aan te veranderen om er een betere wereld voor iedereen van te maken!

En dus zeer zeker niet alleen voor mijzelf![/quote]
Ik weet het Bapho! Jij bent strijdzaam, en dat waardeer ik enorm. Ik ben natuurlijk ook gewoon een ander persoon, en wellicht ben ik gewoon iet wat 'introverter'?

Ik hoop het in ieder geval ook Bapho!! Ik hoop echt dat je gelijk hebt dat er een betere wereld zal komen :)
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 17 jul 2011, 02:45

Uhhh............da's nogal wat. ;)

Nice touch! Ik heb ff wat te doen vanaaf maar ik doe daar morgen toch een reactie op.

Inspirerend, Dromen. :)
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 17 jul 2011, 02:54

Paar feitelijke onjuistheden (Iran/Perzië pre-1979 was helemaal niet zo lekker vrij (wel eens van de SAVAK gehoord?) en Tunesië/Egypte etc. is een STAGED revolution met TPTB als puppetmasters en zo nog wat dingetjes) maar verder een prima artikel. Kudos!

Op een ander forum is er ook eentje die voortdurend roept "Wanneer komt die revolutie nou? Mag morgen beginnen hoor!" terwijl die werkeloos thuis zit en een zieke vrouw heeft (nee, ik ben het niet!).
Wat denk je dat er gebeurt als de pleuris echt losbreekt? Snapt die niet......

Anderszijds: het systeem zoals het is MOET wel ploffen.
Wat ervoor in de plaats komt? Geen idee, maar het zal zeker de eerste tijd niet fijn zijn.

Ik zei al eerder (en roep dit al jaren) dat de volgende (wereldwijde burger- ) oorlog om drinkwater zal gaan.

En de zwakkeren in de samenleving gaan kapot. Ja.
Zo is het plan en zo zal het gaan. Gaat al eeuwen zo.

Misschien is het voor de genenpool en het algehele niveau der mensheid ook wel beter.
We zitten op 9 miljard geloof ik en dat is al teveel, er komt dagelijks bij.
Kan niet, zal ieder met gezond verstand je vertellen. Maar we doen er niets aan. Tja.

De waarheid is niet leuk.
Van mij mag die meteoriet vallen hoor, maar dan wel direct op mijn kop. Ik hoef niet zo nodig in een schuilkelder.

Mit nach nebst naechst samt bei seit von zu zuwider entgegen ausser aus...........

Afbeelding

LOL! Bilderberg.org ... zie het nu pas....
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 17 jul 2011, 03:14

Revolutie
column
01-02-11 14:00 uur
THEODOR HOLMAN

Ik heb Anwar Sadat nog in Israël van de vliegtuigtrap zien komen (ik ook! - FE). Dat was in 1977. Hij gaf Menachem Begin een hand en sprak de Knesset toe. Wij dachten dat vrede in het Midden-Oosten dichtbij was. We wisten er dus niets van.

Natuurlijk: we wisten dat Sadat in de Tweede Wereldoorlog met de Duitsers had samengewerkt. Maar dat verzwegen we. We verzwegen ook dat Begin ooit op de terroristenlijst van de Engelsen had gestaan wegens het opblazen van het King Davidhotel in Jeruzalem. Wat hen bond, was een hekel aan de Engelsen.

Beiden zouden in 1978 ook de Nobelprijs voor de Vrede krijgen. Dat vonden we destijds heel mooi.

In 1981 werd Sadat neergeschoten door de Egyptische Islamitische Jihad. Op hetzelfde moment stond Hosni Moebarak als vicepresident naast hem. Moebarak was een militair die de geheime dienst had hervormd. Hij volgde Sadat op.

Nu is Omar Soeleiman benoemd als vicepresident. Hij komt ook uit het leger. Hij is ook hoofd van de inlichtingendienst geweest. Wordt hij vandaag of morgen de opvolger van Moebarak? Zo ja, wat vinden we daar dan van?

Ik lees de Nederlandse en buitenlandse kranten en weet echt niet voor of tegen wie ik moet zijn.

Waarom zou je voor Moebarak en Soeleiman zijn? Nou, die strijden tenminste tegen de Moslim Broederschap, een terroristische organisatie volgens de Europese Unie.

Waarom zou je tegen Moebarak en Soeleiman zijn? Nou, meer dan de helft van de Egyptenaren is arm en Moebarak is niet van plan daar iets aan te doen.

Moebarak is 'vriend' van Israël en de VS - een vriendschap ontstaan door verstand. De Moslim Broederschap is bereid kernwapens tegen Is?raël en Europa in te zetten.

Het lijkt wel alsof niemand weet hoe je over deze Egyptische revolutie moet denken. Het ziet ernaar uit dat we de eventuele nieuwe Egyptische leiders moeten 'gedogen'.

De schrijver Wolfgang Leonard (geboren in 1921, hij leeft nog) heb ik ooit als eerste horen zeggen: ''Elke revolutie eet haar eigen kinderen op.''

Ik ben benieuwd wie nu zal worden opgegeten. Maar dat het de kinderen van de revolutie zullen zijn, is zeker.

Bron:
http://www.parool.nl/parool/nl/508/THEO ... utie.dhtml
combi
Administrator
Administrator

zo 17 jul 2011, 03:19

En hoe dan ook, ben ik er (persoonlijk) van overtuigd dat er na 1 jaar, of na 5, of na 10, of na 100 jaar, wel weer een andere vorm van onderdrukking
Is dat zo? of komt/ is dat omdat er nog nooit een revolutie is geweest die niet georkestreerd is door de eigenlijke macht? Of hoop ik dit laatste maar omdat het anders wel heel erg is gesteld met de mensheid als men elkaar altijd maar wil onderdrukken of ten kosten van een ander rijker/groter/beter wil worden.
Om terug te keren: ons systeem 'ligt plat'. Na een paar weken krijg je een gebroken arm, of voet, of wellicht een gaatje in je tand. Of wellicht nog erger, je word (ernstig) ziek. Wat denk je dat er gebeurd? Dat het ziekenhuis je dan, in deze situatie ten tijde dat 'ons huidige systeem' plat ligt, met open armen ontvangt? Wel even eerst je volledige operatie / behandeling vooraf betalen! En dan hebben we het natuurlijk nog niet over de prijzen die dan tot onvoorstelbare hoogste zijn gerezen door de hyperinflatie.
Waarom zou revolutie betekenen dat dit werkende systeem dan ineens niet meer zou werken ?

Maar goed, absoluut een stuk wat naast het roepen om revolutie ook zou moeten aanzetten tot de gedachte "hoe dan verder".
En eerlijk is eerlijk ik ben redelijk tevreden maar zie wel een heel hoop onrecht mede doordat ik gekozen heb om onderaan de zelfkant van de maatschappij iets te doen zodat ik er waarschijnlijk 'meer' mee in aanraking kom dan een ander.

Misschien zouden dat meer mensen moeten doen, zou er dan iets veranderen als men ziet wat men aanricht door te snijden in de zorg of op andere plekken terwijl men zelf in twee auto's rondrijd en tig keer per jaar ... acht laat maar teveel verschil vrees ik :(
baphomet
Administrator
Administrator

zo 17 jul 2011, 03:19

[quote=""Dromen" post=36914"][quote=""baphomet" post=36912"]Chavez? Of Ché Guevara? ;-) Is een wezenlijk verschil! Ik heb ook een shirt van Ché en als ik 'm draag dat weet ik dondersgoed waar Ché voor stond...[/quote]

Ché Guevara idd...

En schijnbaar verschilt ons inzicht over hem ;-)

Waar moet ik beginnen? Over de honderden gruwelijke moorden die hij pleegde?! Ik wist dit namelijk ook niet, tot dat ik o.a. een artikel van hem in het maandblad Kijk las. Toen ging ik googlen, heb hier trouwens ook nog een link, waarin hij de aanstichter van onderdrukking word genoemd:
http://www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=1551[/quote]

Ché (Ernesto Guevara) heeft verder ook niet zo veel met het revolutionaire gebeuren van nu te maken beste Dromen! Ché was een boegbeeld die stond voor een bepaalde tijd en periode... En dat boegbeeld (Ché)dat is net zo hard gebruikt en misbruikt door de Amerikanen als bv Osama Bin Laden... Zelfde geld trouwens ook voor El Commandanté! Ik ben op veel eilanden in het Caribisch gebied geweest en in veel landen in Zuid Amerika en ik kan je melden dat die man (Ernesto Guevara) daar nog steeds als held word gezien! Hij was trouwens een Argentijn van oorsprong! En arts van beroep. Dat wist je ook?

Er word zo veel geschreven en zo veel gezegd, maar aan het front ben je nagenoeg nooit een held tenzij je de strijd weet te winnen... Ché vocht hard maar won niet...

Daarmee wil ik niets wegwuiven, maar je juist aansporen nog eens wat dieper in het leven van Ché en die specifieke periode in de geschiedenis te verdiepen... Het was toen bijna WW III net als nu trouwens... De een zegt QadaFFi is een held en de ander zegt dat hij een boef is...

Get my point?

;)
1119 AD
Toxopeus
Administrator
Administrator

zo 17 jul 2011, 03:20

Nou ja ik wil wel weten waneer die meteoriet komt, anders kan ik mijn vriendin niet een final beurt geven. Maar goed, het artikel van Dromen waardeer ik zeer en sommige punten die hij aansnijd hebben een zekere waarheid. Waarvoor hulde!! Ik moet zeggen dat ik wel iemand ben van de hardere lijn, zeg maar dat ik het liefst het graaiende tuig in de mist laat verdwijnen en dat die mist nooit meer optrekt. Maar we kunnen ook lokaal "zachte revoluties" teweeg brengen en zo plaatselijk onrecht en excessen te bestrijden.
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
ThaViking
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 17 jul 2011, 03:21

Nice geschreven Dromen, je schopt mij niet tegen het verkeerde been hoor ;), kan me er heel goed in vinden, maar er mogen wel een aantal rotte appels (personen/organisaties/wetten/regels) uitgekicked/geschrapt worden om de situatie te verbeteren...En dat Europa op deze manier mag van mij ook wel vallen...

Openheid van zaken binnen alle besturen voor iedereen is denk ik al een heel goed begin, vind je de rotte appels wel en kan je misschien het "Systeem" omvormen op een (meer) schappelijke manier maar dan moeten de 'bestuurders' hier wel in mee gaan. Belangen anders gaan zien en minder achterhouden zodat iedereen die wil weten een beetje weet wat er speelt.

Hoeft ook niet iedereen te doen maar kan in het klein al beginnen als men maar een alternatief toelaat als mensen daar behoefte aan hebben. Ik ben wel bereid om een andere manier van leven te leiden als ik maar over de middelen kan beschikken om de basis te hebben.

Maar ik ben bang dat toch veel mensen hun oren ogen enzo dichthouden en het systeem verdedigen ook al weten ze dat er een grote groep de dupe van is.

Ik probeer ook wanneer het niet teveel weerstand opwekt mensen te laten zien wat er fout gaat maar er zit bij heel veel een blokkade of ontkenning door met tegenargumenten te komen die men totaal niet kan onderbouwen, maar gewoon aanneemt omdat men met die bronnen vertrouwd is. Het is echt moeilijk om mensen de andere kant te laten zien.

Als er dan toch iets van revolutie moet komen dan misschien zorgen dat men niet meer beschikt over de dagelijkse info via tv enzo zodat men weer zelf gaat nadenken en niet alleen op gedachten wordt gebracht.
Wees aardig tegen mensen als je omhoog klimt, want je komt ze weer tegen als je naar beneden gaat...
baphomet
Administrator
Administrator

zo 17 jul 2011, 03:27

[quote=""Dromen" post=36915"][quote=""baphomet" post=36913"]De mensen die over de muur klommen in 89 en de eenwording zou Duitsland volgens velen niets dan ellende brengen en kijk wat er van die Ossies en Wessies samen is geworden, hebben ze mijns inziens best puik gedaan die Moffen...[/quote]
Sja, dit was volgens mij gewoon 'part of the game'. Eenwording van Europa, en natuurlijk vooral het grote offensief tegen het Communisme in Oost-Europa. Die tegenwoordig natuurlijk niks voor niks bij de EU zitten ;-)

Als de EU dit niet had gewilt, was dit nooit gebeurd.

[quote=""baphomet" post=36913"]En zo zijn er nog wel wat voorbeelden van geslaagde revoluties te noemen, het probleem is dat een echte revolutie die zal leiden tot echte verbeteringen alleen zal slagen als die revolutie zich wereldwijd doorzet...[/quote]
Precies, dat schreef ik ook. Maar dat is z.g.a. onmogelijk (vrees ik).

[quote=""baphomet" post=36913"]

En dus zeer zeker niet alleen voor mijzelf![/quote]
Ik weet het Bapho! Jij bent strijdzaam, en dat waardeer ik enorm. Ik ben natuurlijk ook gewoon een ander persoon, en wellicht ben ik gewoon iet wat 'introverter'?

Ik hoop het in ieder geval ook Bapho!! Ik hoop echt dat je gelijk hebt dat er een betere wereld zal komen :)[/quote]

Op die Moffen wil ik toch echt nog even terugkomen, ook hier wil ik je verwijzen naar de geschiedenis... Er was wel degelijk topoverleg vlak voor het vallen van de muur, er waren voor maar voornamelijk tegenstanders vanuit Europa die de bui (nog meer Oostbloklanden die er bij willen) al zagen hangen. Ik ken een paar Oost-Duitsers en die zou je eens moeten spreken, dan zullen ze je vertellen hoe echt het was in '89 en hoe weinig dit part of the plan was...

Verder blijf ik ook echt mijn ding wel doen Dromen! Ik ben een soldaat en tracht meer troepen wakker te schudden, want er moet verandering komen en wil dat niet goedschiks dan dus maar kwaadschiks! Soms moet je met geweld een voor iedereen betere wereld forceren en zo dus een betere toekomst afdwingen!

De balans zal moeten worden hersteld en ik ben bereid mijn leven te geven voor een betere wereld hoe absurd dat ook mag klinken... Maar zodra het zo ver is, ben ik er klaar voor... En maak je geen zorgen ik zal geen onbesuisde rare fratsen uitvreten, maar doordachte en doelgerichte acties uitvoeren die ook echt resultaten opleveren! En met mij zijn er nog velen meer! Strijdvaardig en klaar om er een betere wereld van et maken en af te rekenen met het tuig dat er zo laconiek een bende van heeft weten te maken!
1119 AD
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 17 jul 2011, 03:28

[quote=""baphomet" post=36922"]
Daarmee wil ik niets wegwuiven, maar je juist aansporen nog eens wat dieper in het leven van Ché en die specifieke periode in de geschiedenis te verdiepen... Het was toen bijna WW III net als nu trouwens... De een zegt QadaFFi is een held en de ander zegt dat hij een boef is...
[/quote]

Jaaah .... varkensbaai, Guantanamo bay (vreemd niet, een USA basis op communistisch Cuba?)
Allemaal politieke spelletjes jong .... net als die race naar de maan.
De Russen hebben nooit MEEGEDAAN, die hebben heel slim wat gerobotiseerde karretjes die kant op gestuurd.
En verder andere research gepleegd. Ze hadden immers al aangetoond dat ze ruim voorlagen op de Amerikanen, de sterkste raketten hadden en eventuele mislukkingen werden toch wel onder het tapijt geveegd.
ZE HADDEN HET NIET NODIG.
En verder steunden ze materiëel de Vietcong, maar waren zelf niet of nauwelijks betrokken in de Vietnam oorlog. Ook omdat de relatie met China toen weliswaar nog redelijk goed was maar snel bekoelde. Helemaal na Nixon's bezoek aan China in 1972.

Het schoen-incident van Chroestjev was ook allemaal toneelspel natuurlijk. :P

Oh jongens, geschiedenis is zoiets moois ... als je maar de moeite neemt om goed te lezen en te begrijpen.
En ervan te leren!
baphomet
Administrator
Administrator

zo 17 jul 2011, 03:28

[quote=""FreeElectron" post=36919"]Paar feitelijke onjuistheden (Iran/Perzië pre-1979 was helemaal niet zo lekker vrij (wel eens van de SAVAK gehoord?) en Tunesië/Egypte etc. is een STAGED revolution met TPTB als puppetmasters en zo nog wat dingetjes) maar verder een prima artikel. Kudos!

Op een ander forum is er ook eentje die voortdurend roept "Wanneer komt die revolutie nou? Mag morgen beginnen hoor!" terwijl die werkeloos thuis zit en een zieke vrouw heeft (nee, ik ben het niet!).
Wat denk je dat er gebeurt als de pleuris echt losbreekt? Snapt die niet......

Anderszijds: het systeem zoals het is MOET wel ploffen.
Wat ervoor in de plaats komt? Geen idee, maar het zal zeker de eerste tijd niet fijn zijn.

Ik zei al eerder (en roep dit al jaren) dat de volgende (wereldwijde burger- ) oorlog om drinkwater zal gaan.

En de zwakkeren in de samenleving gaan kapot. Ja.
Zo is het plan en zo zal het gaan. Gaat al eeuwen zo.

Misschien is het voor de genenpool en het algehele niveau der mensheid ook wel beter.
We zitten op 9 miljard geloof ik en dat is al teveel, er komt dagelijks bij.
Kan niet, zal ieder met gezond verstand je vertellen. Maar we doen er niets aan. Tja.

De waarheid is niet leuk.
Van mij mag die meteoriet vallen hoor, maar dan wel direct op mijn kop. Ik hoef niet zo nodig in een schuilkelder.

Mit nach nebst naechst samt bei seit von zu zuwider entgegen ausser aus...........

Afbeelding

LOL! Bilderberg.org ... zie het nu pas....[/quote]

Mooie woorden broer!

:love:
1119 AD
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: FreeElectron
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappij / Samenleving”