Onrust tussen Australië en Indonesië?

Politiek en oorlog zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en alles over politiek en oorlog kun je hier terugvinden.
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

do 23 jan 2014, 09:45

Ik las er de afgelopen week al wat over en nu ook vandaag weer lees ik van alles over de onrustige situatie tussen Australië en Indonesië. De een beschuldigd de ander van spionage en dat terwijl de ander een steeds grotere militaire opbouw kent in de nabije omgeving van de ander.

Afbeelding

Het leek eerst een soort beschuldigingsmarathon te worden en een welles nietes spelletje tussen beide landen, maar nu ik er over nadenk is het niet meer dan logisch als we kijken naar de internationale situatie in dat specifieke gebied en de troepenopbouw van diverse grote wereldmachten in dat bewuste zelfde gebied.

Hieronder wat meer:
Indonesian president says he felt betrayed by Tony Abbott over spying

The Indonesian president has lamented Tony Abbott's handling of last year's spying row, revealing in a new book he felt betrayed by the Australian prime minister, whom he had considered a good friend.

In the book, Selalu Ada Pilihan (There is Always a Choice), Susilo Bambang Yudhoyono writes of a deep sense of regret over the spying controversy, which emerged in November, when relations between Indonesia and Australia were at a high.

Indonesia late last year "downgraded" its relationship with Australia, suspending military and police co-operation, including in the key area of people smuggling, in response to revelations Yudhoyono, his wife and the president's inner circle had been targeted by Australian spies.

The relationship, which the president described as being at an all-time high when the spying was revealed, has since plummeted to its lowest point since the 1999 East Timor crisis.

In the book, Yudhoyono makes it clear Abbott's handling of the affair and his refusal to apologise had caused the most significant damage to the bilateral relationship in recent times, and had also hurt him personally.

Yudhoyono writes that he had initially refrained from ordering a harsh response to the spying revelations, but changed tack after Abbott refused to apologise, and continued to insist that such activities were the normal behaviour of governments.

"When my best friend Tony Abbott made several statements before the Australian parliament suggesting the case was normal and refused to apologise, I could no longer stay silent," Yudhoyono wrote in the book.

In what is perhaps another telling pointer to the level of resentment felt by the president, the 900-page book's release, initially scheduled for December, was delayed, allowing for the addition of a chapter dedicated to the spying row, which was headed: "A leader has to be firm, but remain rational".

The book was launched in Jakarta on Friday before a gathering of about 1,000 people, including members of Indonesia's political and business elite.

Yudhoyono also writes that he could not accept the rationale behind Australia's decision to spy on himself and his closest confidants.

"Also important is that the incident related to the moral and ethical side of being a good neighbour."

The president argues that Australia should have briefed Indonesia over the so-called "Five Eyes" spying program, which was conducted in partnership with the United States and other nations in the region.

"When I read the news of the wiretapping involving the US and Australia, I instructed foreign minister Marty Natalegawa to seek clarification from Australia.

"But their reply was between 'yes' and 'no'," he wrote, in a reference to the Australian government's refusal to confirm or deny the existence of the spying program.

It appears clear from the book that Yudhoyono remains upset over the dramas of late last year, pointing out that he is yet to receive a sufficient explanation from Australia.

It was after Abbott's refusal to apologise over the eavesdropping affair that Yudhoyono ordered co-operation to be suspended on various fronts, and then insisted on a so-called "road-map" back to normal relations.
Bron: -> http://www.theguardian.com/world/2014/j ... ott-spying

Ik dacht ik open er maar even een draadje voor zodat we ook in de toekomst de situatie aldaar in dit topic hier kunnen bespreken.
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

do 18 jul 2019, 14:33

Oud topic, maar toch...
Sommige dingen in een mensenleven zijn raar. Bv. Voorkeur voor een bepaald ras(of hoe je t dan ook moet benoemen). Ik hou er van zulke dingen te onderzoeken. Zo heb ik jarenlang gezocht naar waarom ik niks heb met. hindostanen. Blijkt dus vage shit die nog rond hangt en heeft te maken met kick out hindoes door mo ten tijde in mecca.

En nu dit weer. Mijn oom of opa, hou me ten goede, heeft gevochten in indonesie. We hadden indonesische vrienden over de vloer. Thuis toeristische artifacts uit indonesie en nooit een vuiltje aan de lucht.
En nu sinds een jaar of wat, zijn er ook hier dingen gaande. Tis geen indo meer of indonesier, maar pinda. Er is een soort van deur dicht gegaan en de associaties zijn slechter aan t worden.

Wie of wat die flows op gang brengt is me niet helemaal duidelijk, laat staan t nut ervan. Maar t valt wel op.

Soms vraag ik me af of die dingen met religie te maken hebben, zeker nu ze in indonesie een testmekka hebben gebouwd om te oefenen voor de bedevaart. Of laat ik t anders zeggen, zijn ze daar nu ook dingen aan t oproepen met rondjes om de kubus etc.? En zorgt dat ervoor dat oud zeer wereldwijd verspreidt?
Als je bedenkt dat stenen gooien naar de duivel ook geoefend wordt, en dat over t algemeen de oude cultuur(inclusief spirits, normen en waarden, etc.) als slecht wordt gezien. Dan zou t zomaar eens kunnen zijn, dat met al dat gegooi die spirits wakker worden. Al was t maar een subconscious iets dat activeerd in de mensheid, t blijft vaag.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: #F#
Plaats reactie

Terug naar “Politiek / Oorlog”