LaRouch over de ring van het vuur

Alles puur natuur nier ;-)
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

zo 03 apr 2011, 23:59

Aan het begin van deze Zondagavond was ik eens lekker via Spotify aan het luisteren naar wat heerlijke muziek van Kansas, dankzij de tip die Randy Marsh me onbewust gaf tijdens een South Park episode die ik de afgelopen nacht voor het slapen gaan nog even hangend vanaf de bank  in me probeerde op te nemen door gekluisterd aan het grijze oog alles wat de helden van South Park uitkraamden in mij op te nemen, zo ook de tip van Randy Marsh, de vader van Stan.

Al genietende van deze eigenlijk best wel über foute redneck rock met charisma (omdat het simpelweg te fout en lekker is) van Kansas was ik ook wat aan het rondklikken op ons wereldwijde web toen ik spreekwoordelijk gezien tegen een artikel aanliep op de website van GLP over een interessant filmpje van Lyndon LaRouche. LaRouche is een Amerikaans politiek activist en hij is de naamgever van een heuse movement genaamd: "The LaRouche Movement". LaRouche stelde zich eenmaal kandidaat namens zijn eigen partij de Labour Party en meermaals namens de Democraten in de VS. Tegenwoordig trekt LaRouche met enige regelmaat aan de bal als er weer wat te rellen valt in de VS.

Ditmaal heeft zijn boodschap een totaal andere lading, hij waarschuwt namelijk voor een groot gevaar dat schuil zou gaan in "The Rim Of Fire". LaRouche voorspelt de nodige problemen en voorziet een boel onheil als we de inhoud van zijn filmpje ten minste serieus moeten nemen. Daar LaRouche meermaals nogal interessante uitspraken doet en het een en ander best degelijk wordt onderbouwd met feiten, denk ik dat LaRouche oprecht probeert mensen te waarschuwen voor nog te komen gevaar dat de wereld te wachten zou staan. De ring van het vuur zou namelijk voor een deel van de wereld een serieuze bedreiging kunnen vormen volgens LaRouche. Kijkt U even mee?

{mp4remote}http://media.larouchepac.com/larouche/v ... /mp4remote}

De Ring van Vuur (ook: Ring / Rim of Fire) is een ringvormig gebied rondom de Grote Oceaan dat bekend staat om het veelvuldig voorkomen van aardbevingen en vulkaanuitbarstingen, veroorzaakt door de diverse subductie-zones van tektonische platen in de regio. In de Ring van Vuur vindt men ook dikwijls een trog of een vulkanische boog. Het gebied loopt ruwweg van Nieuw-Zeeland via enkele eilandengroepen naar Indonesië, de Filipijnen, Japan, de Koerilen, Kamtsjatka, Alaska, en de westkust van Canada, de Verenigde Staten van Amerika, Mexico en Midden- en Zuid-Amerika. Van alle vulkanen in dit gebied zijn er zo'n 128 actief en gelden er 65 als gevaarlijk. De dik gedrukte en onderstreepte gebieden waar recent véél of heftige vulkanische / seismologische activiteit is geweest.

De gordel rond de Grote Oceaan, onderdeel van de Ring van Vuur, loopt over een lijn met een lengte van 3500 kilometer, die zich uitstrekt van Sumatra tot Flores in Indonesië. Op deze plaats schuift de Australische plaat met een snelheid van ongeveer 6 centimeter per jaar onder de Eurazische plaat. In deze zone neemt men veel vulkanisme en aardbevingen of zeebevingen waar.

hier meer over de ring van het vuur: Wikipedia

Ik kan niet anders stellen dan dat de inhoud van dit bovenstaande filmpje en de daaraan gerelateerde materie best interessant is en dat was voor mij ook meer dan aanleiding genoeg er wat aandacht aan te besteden in de vorm van dit artikel hier op QFF. Hieronder in de comments kan het wat mij betreft (zoals gewoonlijk) verder gaan...

1119 AD
Dromen
Administrator
Administrator

ma 04 apr 2011, 00:59

@ Bapho, alle afleveringn van South Par dit seizoen zit wel een merkwaardig stukje verhaal in.

Laatst over allerlei dingen mbt het Satanisme, heb ik toen nog in het Black Flame Cafe gezet, ging over Cthulhu en Necronomicon enzo.

Aflevering:
www.southpark.nl/episodes/1413
baphomet
Administrator
Administrator

ma 04 apr 2011, 01:21

deze episode komt trouwens uit seizoen 11 en er zat niets opmerkelijks in dit keer hoor...
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

ma 04 apr 2011, 01:22

Maar ik snap wel wat je bedoeld Dromen
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

ma 04 apr 2011, 01:22

Zijn er meer mensen die de video niet af kunnen spelen???
1119 AD
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

ma 04 apr 2011, 05:17

Uiterst interessant filmpje!!!!
Beantwoord voor mij iig een aantal vragen. Fraai!
Plaats reactie

Terug naar “Natuur”