Bomen en Koraal op de Noordpool

Alles puur natuur nier ;-)
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

wo 30 nov 2011, 04:16

Een week geleden had ik een zéér aangenaam gesprek met de sjamaan en sinds een tijdje ook QFF-ert Inuksuk. En tijdens dit zéér aangename gesprek vertelde ik hem over een aflevering van de epische tv-serie 'In Search Of' die héél vroeger (1981) op The History Channel te zien is geweest. Deze epische aflevering zag ik in 3 filmpjes op Youtube en daarin had ik gezien dat men ergens voor 1981 gewoon fruitbomen en koraalrif op de Noordpool in smeltende ijsdelen had gevonden. Dit had zo'n diepe indruk op me gemaakt dat ik het op de een of andere manier met hem moest delen op dat bewuste moment...

Om U als lezer van dit een artikel even een indicatie te geven van de bewuste aflevering van deze epische tv serie, zal ik hieronder met U de drie bewuste filmpjes van Youtube delen... Kijkt U even mee...???

Tja, en toen ik dus vertelde over de fruitbomen en het koraal dat daar gevonden zou zijn, haakte Inuksuk daar vrijwel direct op in met een best wel bijzonder verhaal... Hij vertelde me over een bijeenkomst waar hij als sjamaan ooit aan deel had genomen. Deze bijeenkomst vond een aantal jaren terug plaats op Groenland en daar het een bijeenkomst betrof van sjamanen was Inuksuk dus niet de enige sjamaan op de bijeenkomst. Van ieder werelddeel was er sowieso een afgevaardigde sjamaan... Tijdens de bijeenkomst ontstond er een moment waarop een uit Azië afkomstige sjamaan begon te trommelen op een honderden jaren oude trommel en waarbij een andere sjamaan uit het Zuid Amerikaanse Amazone gebied begon te vertellen over een visioen of een boodschap die hij jaren daarvoor ontving tijdens een mediteer sessie...

Deze boodschap betrof een soort van visioen over bomen op Groenland die uit de grond zouden komen en waardoor er een vruchtbare tijd aan zou gaan breken voor Groenland en de Noord Pool... Exact dat visioen was voor hem de reden geweest om vele jaren later als afgevaardigde voor Zuid Amerika naar een bijeenkomst voor sjamanen in Groenland te gaan... En terwijl hij dit vertelde barstte een andere sjamaan in huilen uit...

Het waren tranen van intens genot en emotie die hem overmeesterden... Want deze sjamaan uit Afrika kreeg vele jaren daarvoor tijdens het mediteren exact het zelfde visioen door en was om exact die reden dus ook naar de bijeenkomst afgereisd. En terwijl dit bizarre moment en de verhalen van de beide sjamanen zich meester maakte van het moment en de aanwezigen wees een van de Groenlandse aanwezigen hen op het feit dat er inderdaad ook onder het Groenlandse volk een sage bestond over dat als de bomen terug zouden komen op Groenland er een vruchtbare tijd aan zou breken... Daar voegde hij trots en blij aan toe dat er inmiddels weer bomen zouden zijn gaan groeien op Groenland en dat dit alles wel erg bijzonder was...

En nu hoor ik enkelen al denken en knarsetandend zeggen: "Wat een gezweef!" of "Wat een zweverig gedoe!", maar als ik dat verhaal naast de gevonden fruitbomen en koraalrif leg uit de aflevering van de epische tv serie 'In Search Of', dan moet ik toch ergens wel bekennen dat het dan wel erg toevallig is dat die sjamanen iets dergelijks hebben meegemaakt...

Tja, ik wilde het in ieder geval even met jullie delen...

Hieronder in de comments kan het uiteraard verder...
1119 AD
Toxopeus
Administrator
Administrator

wo 30 nov 2011, 05:30

Dat Groenland is ook wel eem mystiek gebied!
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 30 nov 2011, 21:11

je zou de kinderboeken van thea beckman eens moeten lezen.
een trilogy over thule:

Het verhaal gaat over Groenland, dat na de Derde Wereldoorlog door een verschuiving van de polen ontdooid is en een zacht klimaat heeft gekregen. Het land heet inmiddels Thule en wordt geregeerd door vrouwen. Volgens de legende is eeuwen eerder vanuit Yselân (IJsland) een vrouw naar Thule gekomen en heeft daar de verspreid liggende gemeenschappen samengebracht en het bestuur aan vrouwen gegeven. Volgens haar kunnen vrouwen beter regeren dan mannen, omdat mannen altijd macht nastreven en alleen aan zichzelf denken. De hele gemeenschap staat in dienst van Moeder Aarde, de natuur, die beschermd moet worden.

In dit eerste verhaal over Thule wordt het land bedreigd door een expeditie uit Het Badense Rijk, een land uit het oude Europa, dat geregeerd wordt door een (mannelijke) alleenheerser, de Egon. Maar de ideeën van de Badeners over het gebruik van de natuur verschilt zodanig van die van de Thulenen, dat ze een gevaar vormen voor Thule.

Armina-Dottir, de huidige Konega (koningin) van Thule, moet alles op alles zetten om de thuisvaart van de Badeners te verhinderen. Daarbij wordt ze bijgestaan door haar echtgenoot Rajo, haar zoon Christian, diens vriendin Thura en haar zuster Hannah-Dottir en echtgenoot Anouk.

Tijdens deze confrontatie blijkt dat ook mannen hun steentje kunnen bijdragen aan het bestuur van het land, zodat de expeditie van de Badeners het regeringssysteem in Thule zelf ingrijpend doet veranderen.

Uiteindelijk lukt het om de Badeners in Thule te houden, maar het voorgevoel van de Konega zegt haar, dat in de toekomst wel weer een expeditie te verwachten zal zijn. Het land moet zich daarop voorbereiden en daar kunnen de mannen ook een rol in spelen...

In het tweede boek van de serie 'Het Helse Paradijs' komen de Badeners opnieuw naar Thule, nu met een vloot van 5 oorlogsschepen.

Het derde boek speelt zich een paar decennia later af dan de eerste twee delen. Enkele hoofdrolspelers zijn inmiddels overleden, maar één oude bekende strijdt door tegen de Badeners die inmiddels grote delen van Thule hebben gekoloniseerd. Een jonge Badense probeert op allerlei manieren contact te leggen en zo vrede te bewerkstelligen tussen de Thulenen en de Badeners.
We dont do victim, we grow and rule our kindom.
Plaats reactie

Terug naar “Natuur”