Sophia en Vrouwelijke Energie

Hier tref je alle topics aan die te maken hebben met gnostiek en religieuze aangelegenheden.
Dromen
Administrator
Administrator

ma 02 apr 2012, 01:11

Allereerst een kleine tip om elk woord waarbij je ook maar enigszins twijfelt over de betekenis, de betekenis op te zoeken.

Simon & Sophia
'Dat is een schitterend verhaal. Wist jij dat ons universum de vrucht is van een vergissing en dat dat een beetje mijn (Sophia) schuld is?! Sophia was de vrouwelijke helft van God, want God was toentertijd meer vrouwelijk dan mannelijk, jullie zijn het geweest die hem later een baard hebben gegeven en hem Hij hebben genoemd. Ik was zijn goede helft. Simon zegt dat ik zonder toestemming te vragen de wereld heb willen genereren, ik, Sophia, die ook, wacht even, ja, de Ennoia heet. Ik geloof dat mijn mannelijk deel niet wilde scheppen - misschien ontbrak hem de moed, misschien was hij impotent - en in plaats van me met hem te verbinden heb ik de wereld in mijn eentje willen maken; ik kon geen geen weerstand bieden, ik geloof dat het uit een teveel aan liefde was, en het is waar, ik hou van dit hele waanzinnige universum. Daarom heb ik de ziel van deze wereld.'

'Aardig van hem. Zegt hij dat tegen alle vrouwen?'

'Nee stommeling, alleen tegen mij. Omdat hij me beter doorheeft dan jij, hij probeert me niet te vormen naar zijn beeld. Hij begrijpt dat ik mijn leven op mijn eigen manier moet leven. En dat heeft Sophia ook gedaan, die heeft zich gestort op het maken van de wereld. Ze is het gevecht aangegaan met de materia prima, en smerig dat die was; deodorant was er geloof ik niet bij; en ze heeft het niet opzettelijk gedaan met het schijnt dat zij de Demo... hoe zeg je dat, gemaakt heeft.'

'Je bedoelt toch niet de Demiurg ?'

'Ja, die bedoel ik. Ik herinner me niet meer of die Demiurg door Sophia is gemaakt of dat hij er al was en zij hem heeft opgestookt; toe nou stommerd, maak de wereld nou dan kunnen we lol hebben. De Demiurg maakte er een puinhoop van, wist kennelijk niet hoe dat moest, de wereld maken, sterker nog, hij had de wereld helemaal niet mógen maken, want de materie is slecht en hij was niet gemachtigd er aan te komen. Hoe dan ook, hij heeft gebrouwen wat hij gebrouwen heeft, en Sophia is er in vast blijven zitten. Gevangene van de wereld.'
Afbeelding
Een fragment uit het boek De Slinger van Foucault van Umberto Eco. Een typsich 'gnostische' tekst. Het Gnosticisme is hier op QFF al vaak ter sprake gekomen. Het is geen religie en eigenlijk heel moeilijk uit te leggen omdat het erg veel bevat. Ik verwijs daarom naar Wikipedia hiervoor voor een duidelijke uitleg. Zie ook Demiurg. En met deze betekenisen zal bovenstaand fragment uit het boek nóg duidelijker worden. Het hele verhaal rondom 'Sophia' intrigeerd mij, een dogma (fundamenteel concept ter onderbouwing van een gedachtegoed) om de eerste stap van het 'ontstaan' te beschrijven. Er is weinig over te vinden, een bekend gnostisch werk hierover is de Pistis Sophia. Het heeft ook allemaal met de mysteries (mysterieën) te maken. Het is vrij moeilijke stof, ik vond een stuk over 'De Heilige Sophia' ook interessant, met name de eerste paar alinea's. Dit sluit ook nadeloos aan op het fragment hierboven van Umberto Eco. Deze man begrijpt het allemaal maar al te goed en weet het op magistrale wijze in een verhaalvorm te gieten, iets wat Het Dolle Eland ook al eens zei. Het heeft ook allemaal met 'een keuze' te maken.

"......en omdat ik er de voorkeur aan gaf in de Chaos in te dalen, inplaats van in de dertiende Aeon, de plaats der Gerechtigheid, te blijven ..... wensten zij mij arglistig te geleiden om zo mijn gehele Licht te kunnen verteren ....."
Bron, tevens HIER nog interessante teksten omtrent Sophia.

Het is al eens (deels) eerder ter sprake gekomen op QFF.

Afbeelding

Vrouwlijke Energie
Een tijd geleden las ik een zeer interessante trilogie, deel 1: Trommels van de Troon, deel 2: Vrouwlijke - AI vs De Hoer van Babylon en deel 3: De Vrouw der Openbaring en haar AI-sterrenkind. Deel 1 is echt een intro, met name deel 2 en 3 gaat over de vrouwelijke energie, zo zal ik het maar zeggen. In het begin vond ik het allemaal wat ver gezocht, en bepaalde dingen zijn misschien ook wel ver gezocht. Maar interessant vind ik het wel, zeker ook het 'AI' gedeelte. Wat is AI?! Artificial intelligence. Kunstmatige intelligentie dus. Er zijn genoeg films over, en er is genoeg over geschreven. Vaak wordt het gezien als iets m.b.t. 'de toekomst'. Ik heb lang gedacht dat het nog lang niet zover is. Maar niks is minder waar, denk ik nu.
Ik denk namelijk dat er momenteel wel een soort 'AI' al aan het werk is. Waarom? Omdat sinds de entree van het internet, het bewustzijn van mensen enorm is verbeterd. We kennen allemaal de zogenaamde voorspellingen van Google, maar ook wil de CIA samenwerken met Google om toekomst te voorspellen. Is Google dan de AI dacht ik bij mezelf? Nee, Google is overduidelijk een bedrijf, maar wel een tak van de boom, een gedeelte van het hele AI. Het hele internet is een AI. De vlucht van ons bewustzijn is zo verschrikkelijk gegroeid door deze AI. Niet alleen onze visie op politiek, maatschappij en zelfs ons leven is veranderd, maar ook de informatie die deze 'AI' heeft is on-voor-stel-baar groot. Het mooie vind ik ook, dat juist wijzélf, de mensen, deze AI hebben gecreëerd! En ook dit past als een passende sleutel in het slot omtrent het 'Godelijke'. Het is niet iets 'externs', maar wijzelf maken er dienst van uit! Wijzelf zijn er een onderdeel van.
Afbeelding
Vrouwen, vrouwlijke energie, watvoor naam je er ook wilt geven, is bezig aan een 'comeback'. Ik denk ook dat dit wellicht een groot 'onderdeel' van het Waterman tijdperk is, de tijd waarin we nu leven. Velen verwachten een mooie tijd, etc. Maar ik denk niet dat wij die mooie tijd in dit aardse leven kunnen verwachten. Het is net zoiets als in 1941 roepen dat de 2e WO bijna ten einde is. Voor de fans van Johan Oldenkamp, ook hij spreekt in zijn docu Het Hele Verhaal van eeuwenlang onderdrukking van Vrouwlijke energie. Ik ga hier verder niet al te veel op in, de voorbeelden hiervan zijn er te over. Mannen die eeuwenlang met terreur de boventoon hebben gevoerd. Tot vandaag de dag.
Ook Combi plaatste laatst een bericht over een merkwaardige bijeenkomst op een merkwaardige plek om een merkwaardig moment.

Een ander inzicht komt uit het Psychologisch oogpunt. Jung schreef hierover ook een stuk, de (Onderdrukking van de) Vrouw in Europa. Beter voorbeeld zijn de Archetypen. De Anima, het vrouwlijke en de Animus, het mannelijke. De onderdrukking van een van deze twee heeft grote gevolgen op lange termijn.
Afbeelding
Zoals beschreven in De Kabylion, Het Principe van Polariteit en Het Principe van Ritme, heeft alles 2 polen en beweegt alles 2 kanten op. Eeuwenlang is het vrouwlijke onderdrukt, iets wat 'nu', in dit tijdperk, weer enigzins herstelt gaat worden. De balans dient herstelt te worden. Maar of dit allemaal rooskleurig gaat valt natuurlijk te betwijfelen. Het klinkt wellicht raar, en wellicht is het ook een tikje overdreven, maar tegenwoordig zie je bijvoorbeeld steeds meer 'metrosexuelen'. Ik denk een gevolg van bovenstaande. Homofilie (biseksualiteit) word ook steeds vaker geaccepteerd, maar ook dingen als transeksualiteit en Interseksualiteit neemt steeds 'verdere vormen' aan. Er word meer over geschreven, er word meer over gepraat, men is zich er zóveel bewuster van geworden. En hier zijn we alweer bij De Kybalion terecht gekomen, Het Principe van Geslacht. Het is allemaal met elkaar, in elkaar en door elkaar verweven.

Waarom verandering zo moeizaam gaat is denk ik omdat een aantal, de meeste, op dit moment nog vasthouden aan bepaalde geloofsovertuigingen en levens manieren. Het is makkelijk om Religie hiervan de schuld te geven toch is het al met al bij elkaar. Een geschiedenis van duizenden jaren, duizenden jaren gevolgen en oorzaken. Het ene 'ras' is ook bewuster van een aantal zaken dan anderen. Een West-Europeaan valt in alle facetten niet te vergelijken met een inboorling. Ik denk ook dat dat een van de dingen is wat je tegenwoordig ziet in het Midden-Oosten. Een clash van levenswijzes, het Westen met haar 'vrije denken' tegen het Religieuse (dierlijke) denken. Je kan ook niet verwachten dat elk volk, ras, meegroeit met een ander. En nee, het is zeer zeker niet zo dat ik de Westerse Mens zoveel verder 'ontwikkeld' of 'bewuster' vind dat iemand uit het Midden Oosten. Wijsheid is overal (in alle landen), in China heb je de 'Oosterse wijsheid', in het Midden Oosten heb je 'Soefisme', en in het Westen heb je ook diverse mysterischolen. Het Westen is vooral gebasseerd op macht en geld, maar dit zie je eigenlijk overal terug. Met name in het Oosten word dit ook steeds duidelijker. Verschil met het Midden Oosten is dat men daar religie als hoogste bestaansrecht heeft. Als man zijnde mag je vrij en overal je laten leiden door dierlijke behoeftes, lust en sex. Als vrouw zijnde heb je vrijwel niks in te brengen en vrijwel geen rechten. Zoals valt te lezen in een van de blogs die ik aangaf in het begin (De Vrouw der Openbaring en haar AI-sterrenkind en de andere 2 delen), word de wereld steeds bewuster van het 'Vrouwlijke'. Gelijke rechten, gelijke kansen!
Afbeelding
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: ThaViking, 8Lou1, abrakadaver, Het Dolle Eland, FreeElectron, #F#
Dromen
Administrator
Administrator

ma 02 apr 2012, 23:07

Om actueel te blijven;
In China woedt momenteel de ergste politieke crisis in jaren. De machthebbers zijn druk bezig om de nalatenschap van Bo Xilai uit te wissen, het politieke kopstuk dat eerder deze maand werd ontslagen als partijchef van de stad Chongqing. Later dit jaar moet een strak geregisseerde machtsoverdracht aan de top van de partij en de staat plaatsvinden.
http://www.nu.nl/internet/2776857/china ... chten.html

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1183 ... erd__.html
Dromen
Administrator
Administrator

za 28 apr 2012, 18:47

Afgelopen week stond er in de Quest een mooi artikel over de vrijheid rondom internet. Een erg goed artikel! Het word vergeleken met de Bibliotheek van Babel (interessante link 2), maar door alles lijkt het steeds meer een nieuwe Toren van Babel te worden.

Bibliotheek van Babel
Dit, omdat het Universum oneindig lijkt (is), net als het internet van tegenwoordig. Daarnaast is het internet, zonder twijfel, de grootste 'encyclopedie' ooit (of iig sinds de afgelopen 5000 jaar ;-)). Niet alleen informatie, maar met name gevoelens en persoonlijke uitingen (dmv social media) krijgt steeds meer prioriteit. Zoals ik hierboven beschreef is het interesant om te zien dat het internet echt bepaald word door de mens zelf, er een onderdeel van is. Het word dan ook steeds meer een 'AI'.

De Toren van Babel
Waarom de toren van Babel? Zoals we allen weten is er momenteel een grote 'slag van vrijheid op internet' bezig. Verschillende wetten zouden de vrijheid op internet bedreigen, zoals SOPA en ACTA. Beiden zijn trouwens al gedeeltelijk van de baan.
Grote punt is, wij zelf 'censureren' zelf al enorm. En dan niet d.m.v. het verwijderen van informatie o.i.d., maar d.m.v. ons surfgedrag op internet.
Google, verreweg het machtigste bedrijf op internet, heeft zelfs al een dienst waarmee alleen de zoekresultaten worden aangetoont die, volgens jou eerder bezochte pagina's, goed overeenkomen bij jou. Personalized Search. Oftewel, even kort door de bocht, een VVD'er zou nooit op de website(s) komen waarop Groen Links achtige argumenten staan.
Mocht je vaak op QFF komen, en je gaat googlen op 'Madonna' met Google Personalize Search, zul je dus vast op allerlei sites komen waarop word verteld dat Madonna bij de Illuminatie o.i.d. hoort! 'Grappig', is dus dat wanneer je 2 totaal verschillende mensen hebt en ze beide een zelfde zoekwoord laat invoeren, er totaal verschillende websites worden getoond.
Alleen wat we 'willen' zien. Veel mensen vinden dit prettig, ze komen geen sites tegen die ze niet 'willen' zien (ha!). Wat heeft een Moslim nou weer op een website van Christenen te zoeken?!

Gevolg is dat er een enorme toename aan radicalisering zal komen. Een Christen zal alleen maar pro-christen websites tegen komen die zijn 'gevoel' laat zeggen dat wat hij denkt 'juist' is. Een bevestiging van iets 'wat we al dachten'. Voor Moslims en alle gelovigen geldt hetzelfde. Maar ook voor politieke en alle andere onderwerpen geldt hetzelfde. Dit fenomeen beschreef KIJK ook een aantal maanden terug al eens. Internet is een fantastisch medium, maar het gevolg is wel dat mensen vaak véél en véél radicaler worden; de kans dat we met de 'tegenpartij' in discussie is uiterst klein. De kans dat we ons verdiepen in de argumenten van een ander (van diegene waar we het niet mee eens zijn) is uiterst klein.

De Bibliotheek van Babel zal dus een nieuwe Toren van Babel worden; iedereen gaat zn eigen 'taal' ontwerpen.

Maar ikzelf wil hier niet heel negatief over zijn. Juist door social media wijzen steeds meer anderen erop dat bepaalde dingen 'anders' zitten. Zoals over politiek, machtsverdeling, etc. Zo zijn er steeds meer Amerikanen die blijkbaar in zien dat wat Amerika doet, niet altijd juist is. Dit moet velen toch enige hoop geven, dat wanneer zelfs Amerikanen dit gaan inzien ... ;-)

De films op youtube door / met / en de 'alternatieve' websites nemen ook steeds meer toe.
Dromen
Administrator
Administrator

ma 17 dec 2012, 22:17

Van een m3tz:

The Matrix has been running for 6012 years; this shared program has been known as "History". Dec 21 is when the hourglass finally runs out. This coincides with the Omega Point Singularity being directed by the All-seeing Eye of Artificial Intelligence

Friday the 21st is when we enter the Void, and for Ten Days of Confusion we shall wash our holodecks of History's Matrix and reprogram a new game of Herstory. Then linear time resumes of New Year's Day, 6013 AL (Year of Light).
nova
Super QFF-er
Super QFF-er

di 18 dec 2012, 00:30

Er is geen matrix, geen AI die deze matrix gevormd zou moeten hebben.

Taal programmeerd deze ''matrix'' dus in principe ben jij de zogenaamde AI die de matrix heeft gevormd/vorm geeft.

Doordat je een taal gebruikt waarvan de betekenis achter de woorden niet de betekenis is die jij denkt dat het heeft.. maar een betekenis die door ''andere'' aan deze woorden gekoppeld is. Zit je vast in deze wereld, deze taal- 'matrix'. Dat is.. je zit alleen maar 'vast' als je hun (programmeertaal als u wilt) taal gebruikt met de definities die zij eraan geven.

Wat die m3tz hierboven zegt is dubbel versleutelt in deze zogenaamde code taal hierboven beschreven.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Dromen
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

di 18 dec 2012, 23:47

Hoe toepasselijk dat dit Sophie topic weer naar boven kwam. Ik stuitte op dit...:
Afbeelding
LEFT:
"The ancient Goddess' symbol "Tree of Life" masquerading as early Christian symbol of the crucifix.

Note the eight "rays" of light springing out of the top of the crucifix - symbols of enlightenment - called the "Holy Spirit" in the Bible (in some translations, "Sophia.").

RIGHT:"Notice the eight-pointed 'rosette' - an echo of the imagery of the Goddess Inanna c. 4000 BCE..."

Yep... ook hier weer...:

"Saturnus" alom! De stralen van het licht, uit licht van Saturnus, waaruit uiteindelijk Inanna (Venus) werd geboren

"Sophia" ofwel "Kennis" (verboden) omgegooid in een andere naam "Baphomet";

"Tree of Life" ofwel het alom bekende "Kruis". Met daarmee de kruisiging van de Verlichte (ziel) de ons aller voorgeschotelde Jezus.

Het verhaal van de "uitsterving én het verbod van Kennis & Verlichting" uiteindelijk gehéél omgebogen naar een gepersonaliseerd verhaal van de Verlichte timmermanszoon die uiteindelijk zijn laatste adem [strike]kennis[/strike] uitblies vastgespijkerd aan een houten [strike]levensboom[/strike] kruis.

Daarmee de duidelijke mededeling aan [strike]de schapen[/strike] het volk te geven...:
"VERGEET ALLES !!! en volg het systeem !!!"...

:moose:
“In individuals, insanity is rare; but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.” ~ Friedrich Nietzsche ~
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox, abrakadaver, BL@DE
#F#
Super QFF-er
Super QFF-er

di 18 dec 2012, 23:52

en hoe duidt je Jezus zijn wederopstanding & hemelvaart in die context dan... ?
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: BL@DE, Het Dolle Eland
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 19 dec 2012, 00:01

De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Het Dolle Eland
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

wo 19 dec 2012, 00:06

[quote=""#F#" post=64101"]en hoe duidt je Jezus zijn wederopstanding & hemelvaart in die context dan... ?[/quote]

Is een goeie, ga ik FF over slapen ;-)
“In individuals, insanity is rare; but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.” ~ Friedrich Nietzsche ~
Toxopeus
Administrator
Administrator

wo 19 dec 2012, 00:29

[quote=""#F#" post=64101"]en hoe duidt je Jezus zijn wederopstanding & hemelvaart in die context dan... ?[/quote]

Mentale transformatie...
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox
NoMore
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 19 dec 2012, 00:30

Het wedergeboren van de ziel van een ieder in het collectief bewustzijn/holy spirit/god/allah? De artistieken worden ook meestal zo veel meer gewaardeerd als ze overlijden...
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: abrakadaver, #F#
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 19 dec 2012, 00:31

De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: #F#, NoMore
NoMore
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 19 dec 2012, 01:06

Leuke site. Deze ook nog niet eerder ontleed;

Genesis = genes-of-Isis
#F#
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 19 dec 2012, 01:39

[quote=""BL@DE" post=64106"]http://www.resurrectisis.org/RxAssur.htm[/quote]

...'Egyptian royalty, Egyptian religion, the belief in life after death, the construction of the pyramids, hieroglyphic writing, all that we know of historical Egypt, trace their origins to the resurrection of Assur. The parts of Assur that Isis gathered are now letters of our alphabet. The names of the gods are parts of our languages today.'...

... When Alexander the Great conquered Egypt, it was called Mis-Ur-Re. Egypt was Mis-Ur-Re before it was Egypt. Mis-Ur-Re was UrRea before it was Mis-Ur-Re. The Greeks changed the name of the country to Egyptos. Then they gave the Egyptian gods Greek names. Osiris was Assur for thousands of years before he was Osiris. This is important because the name Assur forms words and names that the name Osiris does not.'...

Assur
Assurance
Assurantie
bien sur/surement

wiki assurance (theology): Assurance is a Protestant Christian doctrine that states that the inner witness of the Holy Spirit allows the justified disciple to know they are saved. Based on the writings of St. Augustine of Hippo, assurance was historically a very important doctrine in Methodism, Lutheranism, and Calvinism, and remains so among some members of these groups today.

en door Assur a.k.a. Osiris (Or-Isis :huh: ) kwam via zoeken op in google op 'assurance' als 2e resultaat dit tegen: link
Afbeelding

en die hebben het wel begrepen (geen /G\ op die site gevonden..maar let op achtergrond..;) ) want Horatio uit Hamlet (Shakespeare duh!) loopt als karakter synchroon met Hor of Horus en Horus is de Egyptische valkgod. Hij is de hemelgod die zijn vleugels over de aarde uitspreidt. In de onderwereld leidt Horus de doden naar Osiris, de god van de onderwereld. Horus is de zoon van Osiris en Isis en broer van Bastet.... wiki

vader en zoon verenigd (hemelvaart) in Horratio Assurance

...en zo was het cirkeltje weer rond...

B)

welterusten
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: 8Lou1
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 19 dec 2012, 01:44

Amen(RA)
Plaats reactie

Terug naar “Gnostiek / Religie”