van voor naar achter van links naar rechts

Hier tref je alle overige topics aan met betrekking tot nieuws en discussie over onderwerpen die niet thuis pasten in een van de andere sub-fora.
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

zo 29 apr 2012, 15:29

En toen was het Zondag, en dat leek mij een mooi moment voor een stukje over de verschuivingen die wereldwijd al eeuwen lang bron zijn voor nog meer verschuivingen. En nee ik doel niet op aardverschuivingen maar op de politieke en religieuze verschuivingen die een constante aanleiding zijn voor een hele boel ellende en narigheid. Nu heb ik de afgelopen anderhalf jaar op QFF al op vele wijzen vele verschillende zaken aan de kaak trachten te stellen die precies vallen onder de ellende en narigheid waar ik hierboven in mijn voorgaande zin op doelde...

Op politiek vlak kunnen we momenteel in Nederland zelf aan de levende lijve ondervinden wat er allemaal langzaam maar zeker weer aan het verschuiven is. Niet dat het op dat vlak heel er lang stilgestaan heeft, er is immers in de voorgaande decennia genoeg verschoven op politiek vlak in Nederland. Naast de politieke verschuivingen zie je natuurlijk ook de verschuivingen op het vlak van vrijheid. Steeds meer recent verschafte vrijheden zie je weer verdwijnen en indirect is dit natuurlijk weer het gevolg van de politieke verschuivingen waar ik het net over had. De politieke verschuivingen worden echter ook weer aangestuurd of beïnvloed vanuit de gevolgen van religieuze verschuivingen en politieke verschuivingen. Feitelijk zou je zelfs kunnen stellen dat al deze verschuivingen gevolgen zijn van elkaar en indirect ook weer de oorzaak van de verschuivingen... Een soort immer in beweging zijnde machine en dus een voortbewegend mechanisme waar maar weinigen echt iets van snappen...
Voor sommigen zal dit stukje tikwerk waarschijnlijk ogen als een vaag stuk gebrabbel omdat het hier nu opeens gaat over de gevolgen en de oorzaken en de gevolgen van die oorzaken en oorzaken van de gevolgen... Dat lijkt heel vaag en toch is het niets anders dan een soort geregisseerd schaakspel waarin zorgvuldig een herhaling van zetten wordt gespeeld om zo de tegenpartij (lees: heet volk) bezig te houden met iets waarvan men eigenlijk niet weet hoe men het zou kunnen bestrijden door de stukken anders op het bord te zetten... Zo 'occupy' je dus mensen in plaats van dat mensen de boel gaan 'occupy-en'...

Steeds meer en meer erger ik mezelf aan de herhaling van zetten die 'het systeem' blijft toepassen om zo de rest (lees: het volk) iedere keer weer met een spreekwoordelijk kluitje het riet in te sturen. De zetten worden steeds doorzichtiger en voorspelbaarder waardoor het gewoon vervelend begint te worden omdat de menigte het simpelweg niet inziet. En nee niet iedereen laat zich makkelijk 'occupy-en'... Een steeds groter wordend select groepje mensen (welke in aantal nog steeds veel te klein is) ziet in dat er een spelletje wordt gespeeld door een ander select groepje mensen dat duizenden jaren terug al buiten de spreekwoordelijke doos is gaan denken maar de menigte laat zich nog steeds om de tuin leiden. Zolang de menigte niet gaat zien wat dat selecte groeiende groepje mensen is gaan zien, zal er geen verandering komen. Hoe graag we ook willen en hoe hard we ook gaan roepen, zolang niet genoeg mensen in gaan zien dat het anders moet gaat het niet gebeuren. En natuurlijk is het mooi dat het selecte groepje mensen dat in ziet dat het anders moet ook echt groeit, maar tegen de tijd dat dat groepje groot genoeg gegroeid is zijn we al weer zo veel verder op de schaal van tijd dat die andere groep (lees: de menigte) ook alweer buitenproportioneel groot gegroeid zal zijn.

Het systeem dat die derde groep (dat selecte groepje mensen dat duizenden jaren terug anders is gaan denken) toepast dat werkt dus erg goed, daar zij continue hun ding kunnen blijven doen en daarmee dus de mach in handen houden en eigenlijk alleen maar vergroten. Ze houden de menigte bezig en verschuiven naar hartenlust de stukken op het schaakbord om zo te bereiken wat ze zorgvuldig al ver van te voren hebben gepland. Van voor, naar achter, van links, naar rechts...

Op slinkse en handige wijze creëerde dat selecte groepje dat aan de macht is een soort van vacuüm, van waaruit men de ene naar de andere hoax bedacht en lanceerde om maar met zand in de ogen van de rest te strooien en er zo voor te zorgen dat er dus tegenwoordig grote groepen mensen onder de menigte zijn die geloven in de sprookjes van de Illuminati en geheime gemene broederschappen (waarvan bij sommige opgaat dat er feitelijk nimmer bewezen is dat ze überhaupt  ooit bestaan hebben of daadwerkelijk bestaan hebben zoals nu in vele complotten wordt beweerd) met slechte plannen om de mensheid en de wereld in hun greep te houden.

Slim en handig creëerde een select groepje mensen daarmee dus een podium om hun macht te etaleren en ten toon te stellen om zo meer en meer en meer en meer en meer macht naar zich toe te trekken... En zo verschuift alles dus feitelijk gewoon continue, 24/7, 365 dagen per jaar, van hier tot gunder, van binnen naar buiten en van onder naar boven... En daarmee krijgt de titel van dit artikel meteen een stukje vindicatie...
Hieronder in de comments kan het wat mij betreft verder... Ik zet nog wel even een muziekje op...

;-)

1119 AD
combi
Administrator
Administrator

zo 29 apr 2012, 19:21

LONDEN - Honderden Londenaren moeten er deze zomer rekening mee houden dat luchtafweergeschut op hun dak in stelling wordt gebracht.

De luchtdoelraketten moeten het Olympisch Stadion beschermen als daar in juli en augustus de Spelen plaatsvinden.
http://www.nu.nl/buitenland/2798960/mog ... daken.html
Die zelfde mensen die al eeuwen aan de touwtjes trekken zijn echter niet in staat om iets nieuws te bedenken.
Je zou dan toch mogen hopen dat steeds meer 'normale' mensen wakker zouden worden.
Plaats reactie

Terug naar “Overig Nieuws”