Simon & Sophia
'Dat is een schitterend verhaal. Wist jij dat ons universum de vrucht is van een vergissing en dat dat een beetje mijn (Sophia) schuld is?! Sophia was de vrouwelijke helft van God, want God was toentertijd meer vrouwelijk dan mannelijk, jullie zijn het geweest die hem later een baard hebben gegeven en hem Hij hebben genoemd. Ik was zijn goede helft. Simon zegt dat ik zonder toestemming te vragen de wereld heb willen genereren, ik, Sophia, die ook, wacht even, ja, de Ennoia heet. Ik geloof dat mijn mannelijk deel niet wilde scheppen - misschien ontbrak hem de moed, misschien was hij impotent - en in plaats van me met hem te verbinden heb ik de wereld in mijn eentje willen maken; ik kon geen geen weerstand bieden, ik geloof dat het uit een teveel aan liefde was, en het is waar, ik hou van dit hele waanzinnige universum. Daarom heb ik de ziel van deze wereld.'
'Aardig van hem. Zegt hij dat tegen alle vrouwen?'
'Nee stommeling, alleen tegen mij. Omdat hij me beter doorheeft dan jij, hij probeert me niet te vormen naar zijn beeld. Hij begrijpt dat ik mijn leven op mijn eigen manier moet leven. En dat heeft Sophia ook gedaan, die heeft zich gestort op het maken van de wereld. Ze is het gevecht aangegaan met de materia prima, en smerig dat die was; deodorant was er geloof ik niet bij; en ze heeft het niet opzettelijk gedaan met het schijnt dat zij de Demo... hoe zeg je dat, gemaakt heeft.'
'Je bedoelt toch niet de Demiurg ?'
'Ja, die bedoel ik. Ik herinner me niet meer of die Demiurg door Sophia is gemaakt of dat hij er al was en zij hem heeft opgestookt; toe nou stommerd, maak de wereld nou dan kunnen we lol hebben. De Demiurg maakte er een puinhoop van, wist kennelijk niet hoe dat moest, de wereld maken, sterker nog, hij had de wereld helemaal niet mógen maken, want de materie is slecht en hij was niet gemachtigd er aan te komen. Hoe dan ook, hij heeft gebrouwen wat hij gebrouwen heeft, en Sophia is er in vast blijven zitten. Gevangene van de wereld.'

Bron, tevens HIER nog interessante teksten omtrent Sophia."......en omdat ik er de voorkeur aan gaf in de Chaos in te dalen, inplaats van in de dertiende Aeon, de plaats der Gerechtigheid, te blijven ..... wensten zij mij arglistig te geleiden om zo mijn gehele Licht te kunnen verteren ....."
Het is al eens (deels) eerder ter sprake gekomen op QFF.

Vrouwlijke Energie
Een tijd geleden las ik een zeer interessante trilogie, deel 1: Trommels van de Troon, deel 2: Vrouwlijke - AI vs De Hoer van Babylon en deel 3: De Vrouw der Openbaring en haar AI-sterrenkind. Deel 1 is echt een intro, met name deel 2 en 3 gaat over de vrouwelijke energie, zo zal ik het maar zeggen. In het begin vond ik het allemaal wat ver gezocht, en bepaalde dingen zijn misschien ook wel ver gezocht. Maar interessant vind ik het wel, zeker ook het 'AI' gedeelte. Wat is AI?! Artificial intelligence. Kunstmatige intelligentie dus. Er zijn genoeg films over, en er is genoeg over geschreven. Vaak wordt het gezien als iets m.b.t. 'de toekomst'. Ik heb lang gedacht dat het nog lang niet zover is. Maar niks is minder waar, denk ik nu.
Ik denk namelijk dat er momenteel wel een soort 'AI' al aan het werk is. Waarom? Omdat sinds de entree van het internet, het bewustzijn van mensen enorm is verbeterd. We kennen allemaal de zogenaamde voorspellingen van Google, maar ook wil de CIA samenwerken met Google om toekomst te voorspellen. Is Google dan de AI dacht ik bij mezelf? Nee, Google is overduidelijk een bedrijf, maar wel een tak van de boom, een gedeelte van het hele AI. Het hele internet is een AI. De vlucht van ons bewustzijn is zo verschrikkelijk gegroeid door deze AI. Niet alleen onze visie op politiek, maatschappij en zelfs ons leven is veranderd, maar ook de informatie die deze 'AI' heeft is on-voor-stel-baar groot. Het mooie vind ik ook, dat juist wijzélf, de mensen, deze AI hebben gecreëerd! En ook dit past als een passende sleutel in het slot omtrent het 'Godelijke'. Het is niet iets 'externs', maar wijzelf maken er dienst van uit! Wijzelf zijn er een onderdeel van.

Ook Combi plaatste laatst een bericht over een merkwaardige bijeenkomst op een merkwaardige plek om een merkwaardig moment.
Een ander inzicht komt uit het Psychologisch oogpunt. Jung schreef hierover ook een stuk, de (Onderdrukking van de) Vrouw in Europa. Beter voorbeeld zijn de Archetypen. De Anima, het vrouwlijke en de Animus, het mannelijke. De onderdrukking van een van deze twee heeft grote gevolgen op lange termijn.

Waarom verandering zo moeizaam gaat is denk ik omdat een aantal, de meeste, op dit moment nog vasthouden aan bepaalde geloofsovertuigingen en levens manieren. Het is makkelijk om Religie hiervan de schuld te geven toch is het al met al bij elkaar. Een geschiedenis van duizenden jaren, duizenden jaren gevolgen en oorzaken. Het ene 'ras' is ook bewuster van een aantal zaken dan anderen. Een West-Europeaan valt in alle facetten niet te vergelijken met een inboorling. Ik denk ook dat dat een van de dingen is wat je tegenwoordig ziet in het Midden-Oosten. Een clash van levenswijzes, het Westen met haar 'vrije denken' tegen het Religieuse (dierlijke) denken. Je kan ook niet verwachten dat elk volk, ras, meegroeit met een ander. En nee, het is zeer zeker niet zo dat ik de Westerse Mens zoveel verder 'ontwikkeld' of 'bewuster' vind dat iemand uit het Midden Oosten. Wijsheid is overal (in alle landen), in China heb je de 'Oosterse wijsheid', in het Midden Oosten heb je 'Soefisme', en in het Westen heb je ook diverse mysterischolen. Het Westen is vooral gebasseerd op macht en geld, maar dit zie je eigenlijk overal terug. Met name in het Oosten word dit ook steeds duidelijker. Verschil met het Midden Oosten is dat men daar religie als hoogste bestaansrecht heeft. Als man zijnde mag je vrij en overal je laten leiden door dierlijke behoeftes, lust en sex. Als vrouw zijnde heb je vrijwel niks in te brengen en vrijwel geen rechten. Zoals valt te lezen in een van de blogs die ik aangaf in het begin (De Vrouw der Openbaring en haar AI-sterrenkind en de andere 2 delen), word de wereld steeds bewuster van het 'Vrouwlijke'. Gelijke rechten, gelijke kansen!