Paar maanden weggeweest en nu weer terug en zoals bekend ben ik wel een beetje conspiracy-moe. De 'simpelheid' vanuit de media (en de 'algemene tendens' over wat er gevoeld / gedacht wordt in de samenleving) en anderzijds het tenenkrommende paranoïde geschreeuw van 'aluhoedjes'. Het valt mij dan ook op dat het vrij moeilijk is om gewoon een gulden middenweg te vinden. Zoals onlangs met het verloren vliegtuig. Of je moet geloven dat het verloren is en niemand weet hoe/wie/wat/waarom (wat de media ons verteld) of je moet geloven dat het allemaal vanuit hoger hand aangestuurd is waarbij het getal 370 gedeeld door 6 x 5e dag van de maand, wolken zijn blauw, gras is groen gedeeld door objecten universum x psalm 51, er zaten 157 reddingsvesten in het vliegtuig = 666. Ik mis nog het offerritueel, mag u er zelf bij knutselen, het liefst iets met kinderen erbij.
Demmink
Afgelopen weken ging het over Demmink. Het komt nu allemaal wel heel erg prominent naar voren toe allemaal en dan gaat er bij deze jongen alweer belletjes rinkelen. Nu schijnt het zo te zijn dat Kat betaald zou worden door iemand voor deze onrust. Verbaast mij niks... Onderbelicht feit in samenzwering-land: Demmink deed z'n werk enorm goed en scheen nog een van de weinige mensen te zijn waar je op aan kon en stond voor z'n werk. Vergeet niet dat hij ook, omdat hij succesvol was, veel vijanden heeft gekregen.
Anti-EU
Anti-EU verhaal hetzelfde. Natuurlijk vind ik het frustrerend om te kijken dat alle macht naar Brussel gaat, waar een handjevol parlementariërs beslissen over ons lot (welke volledig onder toezicht staan van lobbyisten). Maar tijden veranderen en je moet ook naar de wereld om eens heen kijken. Het valt mij gewoon op dat er wel ont-zet-tend veel kritiek op de EU is en dat er zelfs websites e.d. gesponsord worden.
Denk eens even na beste mensen, denken jullie dat de rest van de wereld tegen de EU is omdat die andere bestuurders van wereldmachten het met ons, de burgers, te doen hebben?

E-nummers en suikers
Al veel over gezegd en geschreven. Zo kwam ik al eens met een docu over de suikerindustrie (zogenaamde Suikerunie) welke aan gaf dat de suikerindustrie in Nederland enorm veel macht heeft. Tot en met Brussel aan toe.
Vraag voor u: Suikers, is hier een toe- of afname van?
Aangezien er tegenwoordig enorm veen aspartaam, etc. in voeding wordt gebruikt kun je stellen dat hierdoor enorm veel minder suiker is verkocht. Dit in het hoofd gehouden: ik sprak laatst met kennis die in de voedingswereld zit (met name grondstoffen) en die zij dat juist de suikerfabrikanten (en de suikerunie zelf) enorm tegen de komst van aspartaam, etc. zijn!!!! Juist omdat dat slecht voor hun inkomens is!
Zou het nou niet zo kunnen zijn dat deze e-nummers helemaal niet zo slecht zijn?
Misschien hé, misschien zijn wij allemaal wel verkeerd met een heel aantal zaken omdat we door allerlei onzin op internet compleet van de realiteit zijn gedreven.