Gemetselde Meesterwerken

Alles over de Vrijmetselaars en de Vrijmetselarij.
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

zo 13 mei 2012, 16:40

Op deze Zondag wil ik graag wat aandacht besteden aan een half verloren gegane klassieker die ik ooit poste op het ter ziele gegane Niboeboe forum. Ik haalde het een paar dagen geleden nog aan in het topic over het ontstaan van de Flower of Life, nadat onze nieuwe QFF-er Lite er aan refereerde... Het Groninger Museum... Ik had er al eens uitgebreid aandacht aan geschonken op het ter ziele gegane Niboeboe forum en het koste me oprecht moeite om er nog wat over terug te vinden. Het enige wat ik terug kon vinden was een halve openingspagina van het bewuste topic in de archieven van het ter ziele gegane Niboeboe forum... Maar daar staan slechts nog een handje vol van de originele posts in.

Veel info is verloren gegaan dus... Maar goed, ik wil door middel van dit nieuwe artikel hier op QFF dat oude topic op het inmiddels dode Niboeboe forum hier weer wat leven inblazen omdat iets me zegt dat dit artikel en dus het onderwerp van dit artikel hier op QFF niet zou misstaan. In bijna iedere stad zijn namelijk gemetselde meesterwerken te vinden. En wat is er dan fijner dan een plek op QFF waar je alles over gemetselde meesterwerken kunt posten, nalezen en bespreken??

Vandaar dus dit artikel op deze Zondagochtend... Hieronder de eerste originele post... Leest U even mee...???

Iets waarvan ik denk dat het hier het best op zijn of haar plaats zou zijn is een topic over Masonic Masterpieces of ook wel Bouw-werken en of bijzondere constructies die dan wel heel duidelijk het werk zijn van vrijmetselaars of zouden kunnen zijn.

Ik zal beginnen met het posten van een afbeelding van een van de meest bijzondere bouwwerken in deze categorie te vinden in het hoge noorden van ons landje:

LET BIJ DEZE LUCHTFOTO VOORAL EENS OP HET SYMBOOL BOVEN OP HET DAK VAN HET RONDE DEEL AAN DE LINKERZIJDE VAN HET MUSEUM, JUIST EEN STAR OF DAVID EN EEN PENTAGRAM IN EEN!! OP SBS6 KOMT MET REGELMAAT BIJ DE RECLAMES ZO'N FILMPJE VOORBIJ VAN HET MUSEUM VANUIT DE LUCHT EN DAAR ZIE JE HET HEEL ERG DUIDELIJK!!

Maar goed het Groninger Museum, een van de, zo niet het meest geldverslindende meesterwerk op het gebied van kunst en cultuur in Nederland ooit!! Een creatie van een van de meest creatieve Midnight Ravers of the Gran Loggia Regolare d'Italia... Alessandro Mendini, zijn bijnaam: "The Wizzard of Contructions" en daarnaast ook een Knight of East & West...

Ik ken het gebouw redelijk goed en ben dan ook van mening dat dit het über schoolvoorbeeld is van modern masonic shit in een nog nieuwer jasje dan nieuw kan zijn...

Dit is de man, kijk met name even naar de manier waarop deze foto is gesitueerd, die hand...symbool!!!!

Tja... Hieronder kan het dus verder, en hopelijk bouwen we met zijn allen een mooie vergaarbak van informatie over gemetselde meesterwerken all over the globe...

:-)

1119 AD
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: BL@DE
blackbox
Administrator
Administrator

ma 14 mei 2012, 05:59

LET BIJ DEZE LUCHTFOTO VOORAL EENS OP HET SYMBOOL BOVEN OP HET DAK VAN HET RONDE DEEL AAN DE LINKERZIJDE VAN HET MUSEUM, JUIST EEN STAR OF DAVID EN EEN PENTAGRAM IN EEN!! OP SBS6 KOMT MET REGELMAAT BIJ DE RECLAMES ZO'N FILMPJE VOORBIJ VAN HET MUSEUM VANUIT DE LUCHT EN DAAR ZIE JE HET HEEL ERG DUIDELIJK!!
Afbeelding

HEEEY!!

kwamen we die lately ook niet tegen op het topje van het nieuwe WTC gebouw???
illuminati of my own reality
dodeca
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 14 mei 2012, 17:16

nee dat wordt een achtspaak:

Afbeelding

Het gebouw is letterlijk een doos op een doos.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox
Namm
Administrator
Administrator

ma 14 mei 2012, 17:54

kerkje B)

Hallgrimur in Reykjavik, Ijsland

Afbeelding
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
baphomet
Administrator
Administrator