Nexit - Nederland uit de EU - #Nexit

Politiek en oorlog zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en alles over politiek en oorlog kun je hier terugvinden.
Post Reply
baphomet
Administrator
Administrator

Sun 15 Mar 2020, 23:55

Ik ben heel benieuwd naar hoe een eventuele #Nexit op QFF leeft...

Image

Het leeft wel in Nederland, daar ben ik van overtuigd. Niet voor niets is Robert Jensen in zijn dagelijkse show sinds een week nu vol op het Nexit orgel aan het spelen...

In mijn ogen ergens wel logisch. Ik hoor oprecht veel om mijn heen sinds ik tijdelijk in Nederland ben dat er veel mensen zijn die net als de UK wel uit de EU willen en dus voor een #Nexit zijn.

Het is niet aan mij om mijn mening nu te geven maar ik kan ergens wel begrijpen waarom steeds meer mensen uit de EU willen.

Ik las zo bijvoorbeeld eerder vandaag nog dat de EU niets liever wil dan de grensen ondanks het Coronavirus gewoon open te houden. Ze zijn geschift daar bij de EU...

FVD is een van de partijen (samen met de PVV) die zich openlijk uitspreken voor een #Nexit. Zullen ze dit gaan gebruiken als speerpunt tijdens de aankomende verkiezingen?

Een ding is duidelijk, de huidige EU kan niet langer! Tijd voor iets anders... Een reorganisatie? Een compleet andere vorm?

Hieronder plek voor discussie maar ook om er een vergaarbak met informatie van de maken over een #Nexit...
baphomet
Administrator
Administrator

Mon 16 Mar 2020, 00:03

Nexit

Nexit is een term die verwijst naar een hypothetisch scenario waarin Nederland de Europese Unie verlaat. Het woord is een porte-manteau van 'Nederland' en 'exit'.

Nederlandse politieke partijen die voor een nexit zijn, zijn Partij voor de Vrijheid (PVV) en Forum voor Democratie (FvD).

Het FvD paste in 2019 zijn standpunt aan en verving "en is daarom voorstander van een NEXIT" door "en is daarom voorstander van een referendum over het lidmaatschap van de Europese Unie.", en wil daarnaast referenda over onderdelen van de EU zoals de interne markt, de open grenzen, een Europees leger en de Euro.

De meeste andere politieke partijen stellen een nexit niet aan de orde in hun verkiezingsprogramma omdat dit voor hen onbespreekbaar is. D66 wil het EU-lidmaatschap in de Nederlandse grondwet laten opnemen en heeft daartoe in 2019 een wetvoorstel ingediend.
Bron: ->> https://nl.wikipedia.org/wiki/Nexit
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

Mon 16 Mar 2020, 00:15

Het probleem dat ik met de meeste van het volk dat voor nexit is heb is dat het ze met name gaat om de grenzen, hun hoofddoel van de nexit is vrijheid beperken.
De decentralisatie van de macht is pas acceptabel totdat we bij het individu aankomen.
Wat mij betreft rot die eu op natuurlijk, maar wel vrijheid van beweging.

Het beeld dat ik heb van mensen die voor een nexit zijn is dat ze paranoia zijn voor buitenlanders ofzo en de grenzen dicht willen.
En het beeld dat ik van tegenstanders heb is gewoon simpelweg dat ze zonder gezeik willen kunnen reizen.
de rest van die hele eu speelt maar een bijrol.
volgens mij is de eu daar ook ooit om begonnen toch vrij verkeer van mensen en goederen.

Wat betreft die argumenten zou je mij dus bij de tegenstanders zien, maar uiteraard kan de EU de moord stikken.

Dus nee, ik ben niet pro EU en ben ook niet zozeer pro nexit, ik ben pro abolitionisme.

Overheid = slavernij.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
#F#
Super QFF-er
Super QFF-er

Mon 16 Mar 2020, 00:35

Tobi for President!
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
baphomet
Administrator
Administrator

Fri 20 Mar 2020, 02:59

I think we need a cup of noodles for president... Honestly... Ohw yes ad by the way: Bruce Dickinson just called in to say that all gods are fake and infected with aids and hiv, especially the one some prefer to call Swiney Pig Dick...

Best and Warmest Regards,

The G.O.A.T.

:baphomet:

Just Remember That! ;-)

Pump It Up! A little More... Keep Pumping!
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Permuter 0.
baphomet
Administrator
Administrator

Wed 25 Mar 2020, 22:31

baphomet
Administrator
Administrator

baphomet
Administrator
Administrator

Wed 25 Mar 2020, 22:35

baphomet wrote:

Cafe Weltschmertz klootzakken, beetje halve plagiaat op onze QFF Podcast intro doen... WTF?!?!

luister en vergelijk...
baphomet
Administrator
Administrator

Wed 25 Mar 2020, 22:44

baphomet
Administrator
Administrator

Wed 25 Mar 2020, 23:24

De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Permuter 0.
Post Reply

Return to “Politiek / Oorlog”