Aanpassingen

Help ons mee om het forum te verbeteren en deel je ideeën. Denk je dat iets beter of anders kan? Laat het weten!
Tobi
Fnord
Fnord

Zou het soepeler lopen als we het forum vervangen door een phpbb forum? of zou dat geen fuck uitmaken?

Edit: lol, in mysql queries scheelt het een hoop iig.

Homepage(categories)
Kunena: 84
phpbb: 7

Single forum
Kunena: 32
phpbb: 8

Topic
Kunena: 78
phpbb: 10
http://www.blogomunity.com/joomla-blog/ ... pbb-3.html

Zijn wel belachelijk veel queries die kunena uitvoert voor een simpele pagina.
Waarschijnlijk scheelt dat dus al een hoop als kunena word vervangen door phpbb.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
NoMore
Grand Pontiff
Grand Pontiff

Om het aantal meesprekende qff-bezoekers wat te verhogen wil ik graag het idee opperen om meerdere topics voor "alleen leden" te maken. Ik zie dat over het algemeen maar 10% zijn/haar mening deelt. Naar mijn idee zit hier een groot verbeterpotentieel om meerdere mensen actief mee te laten discussieren.

Huidige status;

In totaal zijn er 128 gebruikers aanwezig :: 11 Leden en 117 Gasten

#F#, 8lou1, combi, fr3bzy, FreeElectron, mesa, Nexion, NoMore, Toxopeus, Vrillon
combi
S.G.I.G. Temple Admin
S.G.I.G. Temple Admin

Ik weet niet of het je doel moet zijn om mensen te 'dwingen', door lid te worden, om mee te praten.

Ik denk als we niet meer dezelfde fout maken door qff zo traag te laten worden als qff 2.0 toen er velen bij kwamen maar er niet meer te posten viel ... .

Daarnaast denk ik dat nu baphomet en ook anderen weer meer het QFF gevoel terug krijgen en zij wellicht weer gaan posten er vanzelf weer meer nieuw volk en hopelijk ook de wat oudere QFF3rts op af/terug kom(t)en.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Nexion, Vortex, ROI..Lite
Dromen
S.G.I.G. Temple Admin
S.G.I.G. Temple Admin

Goed dat je meedenkt NoMore!

Waarom er relatief weinig gereageerd word op topics komt denk ik door een aantal zaken, met als hoofdpunt, dat de besproken zaken vrij diep en inhoudelijk zijn / gaan. Niet iedereen heeft daar een mening over / kan daar over meepraten. Het aantal lezers op QFF is erg hoog, het aantal mensen dat reageert, relatief gezien, bijzonder laag.

En natuurlijk is er de shout. Een groot, indirect, voordeel van de shout is dat er op QFF erg veel on topic (eigenlijk vrijwel alleen maar) gereageerd word.

Een tijd terug heb ik al wel een aantal zaken bij de registratie veranderd. Zo moest je eerst ook belachelijk veel en onzinnige dingen invoegen bij het registreren van QFF (opleiding, woonplaats, leeftijd...), die heb ik er een paar weken terug allemaal uitgemietrd.

En voor de rest, tja, qff 2.0 was erg traag en daarvoor zijn er een aantal mensen vanwege andere redenen weg gegaan maar dit waren slechts een aantal.

Voor de rest zijn er een aantal dingen ik al met Bapho heb doorgesproken:
- De knop 'FAQ' komt boven in terug. Hier worden een aantal dingen uitgelegd en hoe je het beste zoeken kunt met QFF.
- Er komt een nieuwe knop boven in: 'Alle onderwerpen'. Daarin komt een lijst van alle besproken onderwerpen en topics te staan. Op de voorpagina heb je nu rechtsonder een box met 'QFF Qlassics', zo komt deze pagina er dan ook uit te zien, maar dan dus met álle onderwerpen en álle topics. Waarschijnlijk gaan we dit logischerwijs per categorie indelen, maar dat is iets dat we nog even moeten zien.
Tevens op deze pagina een aantal statistieken 'meest besproken topics' (en dan een top 10/15), etc.

Op deze manier zal de gebruiksvriendelijkheid van QFF toe nemen, maar ook oude topics zijn goed terug te vinden.

Aanvullingen zijn welkom
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: ROI..Lite
Nexion
The One And Only Nexion NWO A.K.A. Next World Order
The One And Only Nexion NWO A.K.A. Next World Order

[quote=""combi" post=54752"]Ik weet niet of het je doel moet zijn om mensen te 'dwingen', door lid te worden, om mee te praten.

Ik denk als we niet meer dezelfde fout maken door qff zo traag te laten worden als qff 2.0 toen er velen bij kwamen maar er niet meer te posten viel ... .

Daarnaast denk ik dat nu baphomet en ook anderen weer meer het QFF gevoel terug krijgen en zij wellicht weer gaan posten er vanzelf weer meer nieuw volk en hopelijk ook de wat oudere QFF3rts op af/terug kom(t)en.[/quote]Mee 1s
abrakadaver
Knight of the Sun
Knight of the Sun

Ik heb al een behoorlijke poos geen fatsoenlijke post meer gedaan hier, maar hereft verder niks met QFF hoor;-)
Ben gewoon ff aan het leven en ervaren...de levensvragen komen vanzelf weer opborrelen,dan zal er waarschijnlijk ook weer meer gepost gaan worden(door mij).

LOve you peoples!
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Permuter 0.
Vortex
Grand Pontiff
Grand Pontiff

[quote=""abrakadaver" post=54761"]Ik heb al een behoorlijke poos geen fatsoenlijke post meer gedaan hier, maar hereft verder niks met QFF hoor;-)
Ben gewoon ff aan het leven en ervaren...de levensvragen komen vanzelf weer opborrelen,dan zal er waarschijnlijk ook weer meer gepost gaan worden(door mij).

LOve you peoples![/quote]

+1

even op de achtergrond aan't verwerken zeg maar B)
nosce te ipsum
#F#
Prince(ss) of Jerusalem
Prince(ss) of Jerusalem

Waarom werkt een animated gif niet als avatar?
Bewust gedaan om niet stapelgek te worden van allerhande bewegende dingen naast de tekst in het forum (ookal zijn er wel bergen animated smilies in de tekst te gebruiken..), of werkt het niet omdat de onderliggende software van de site dat niet kan?

#F#
Dromen
S.G.I.G. Temple Admin
S.G.I.G. Temple Admin

Dromen: Vrillion check je PM aub. Morgen wordt server van QFF overgezet kan zijn dat we dan offline zijn. Maar heeft te maken met mysql instellingen e.d., rekeningen zijn betaald

Dromen: graag ff doorgeven
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
baphomet
S.G.I.G. Temple Admin
S.G.I.G. Temple Admin

Vrillon zal ik op msn ook nog ff vragen DromsQi!
1119 AD
Plaats reactie

Terug naar “QFF Ideeënbus”