MaFifa!

Alles over sport bespreken we hier.
combi
S.G.I.G. Temple Admin
S.G.I.G. Temple Admin

Nieuwe beschuldigingen tegen FIFA-baas Infantino
09 juni 2016 16:01
http://www.nu.nl/voetbal/4275347/-nieuw ... ntino.html

De nieuwe FIFA-baas Gianni Infantino blijft onder vuur liggen. Volgens de krant Frankfurter Allgemeine ligt er bij de wereldvoetbalbond een document met tal van beschuldigingen tegen de Zwitser.

Daarbij zou het onder meer gaan om vluchten met privéjets en voorkeursbehandeling bij het aannemen van personeel. De FIFA heeft zich tot dusverre niet over de publicatie uitgelaten.

Begin deze maand meldde Die Welt al dat Infantino FIFA-medewerkers opdracht zou hebben gegeven om geluidopnames van een besloten bestuursvergadering in Mexico-Stad te vernietigen, iets wat tegen de regels is.

Het zou hem mogelijk op een schorsing komen te staan. Bij de nieuwe beschuldigingen gaat het om bezoeken per privéjet aan de toekomstige WK-landen Rusland en Qatar. Wie de kosten - tussen de één en anderhalve ton - voor zijn rekening heeft genomen, is niet bekend.

Wat het personeelsbeleid betreft zijn er vraagtekens rond de benoeming van oud-voetballer Luis Figo in een commissie en de manier waarop Fatma Samoura zonder enige screening tot secretaris-generaal is benoemd.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox
combi
S.G.I.G. Temple Admin
S.G.I.G. Temple Admin

UEFA fraudeerde volgens Blatter bij loting
13 juni 2016 23:51
http://www.nu.nl/voetbal/4277227/uefa-f ... oting.html

Voormalig FIFA-voorzitter Sepp Blatter beweert dat de UEFA in het verleden heeft gefraudeerd tijdens een loting voor een toernooi.

De 80-jarige Zwitser stelt dat er bij lotingen gebruik kan worden gemaakt van onder meer warme en koude balletjes. Op welke loting hij doelt is niet duidelijk.

"Ik heb met eigen ogen gezien hoe er gesjoemeld wordt. Het ging om een Europees toernooi en er was een Italiaan die dat kon", onthult Blatter tegenover het Argentijnse La Nacion.

"De balletjes kunnen gekenmerkt worden en ze kunnen ook warm worden gemaakt nadat ze gekoeld zijn. Ik was er getuige van."

Blatter benadrukt wel dat hij zich niet zelf schuldig heeft gemaakt aan fraude. "Ik heb de lotingen niet gedaan. Andere mensen deden dat. Zij hebben de balletjes uit de kom gepakt. Ik was zuiver tot mijn laatste dag bij de FIFA. Ik heb de regels niet overtreden en heb een schoon geweten."

Blatter werd eind vorig jaar net als UEFA-voorzitter Michel Platini voor zes jaar geschorst door de ethische commissie van de FIFA. Aanleiding was een dubieuze betaling tussen beiden in 2011.
Plaats reactie

Terug naar “Sport”